3 kids op de fiets

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Dettol, 7 sep 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dettol

    Dettol Bekend lid

    12 apr 2020
    896
    418
    63
    3 kids op de fiets

    ooit willen we nog wel een kindje maar hoe doe je dat met 3 kids op de fiets

    welke opties afvallen
    Voor op lukt niet heb geen balans
    Achterop wil ook niet ik val letterlijk om in de bochten

    Bakfiets hebben we verkocht ik durf er echt niet mee te fietsen veel te breed dat ding

    wij hebben nu een fietskar maar daar passen maar 2 in is er niet een fietskar voor 3 kindjes?
    Het bevalt zo goed!

    Auto wil ook niet ik heb geen rijbewijs

    voor dat jullie denken ze wil niks ik heb angstoornissen en al helemaal op de fiets
     
  2. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.965
    7.895
    113
    Vrouw
    Wat zijn de leeftijden van jouw kinderen? Zou de oudste niet zelf kunnen fietsen tegen die tijd?

    Ik heb gefietst met één achterop en twee in een fietskar. Maar dat vond ik toch wel behoorlijk zwaar. De lichtste deed ik achterop. Daarbij is de hoogte in een fietskar beperkt. Mijn oudste past er denk ik niet zo goed meer in.
     
  3. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.048
    4.241
    113
    Ik weet niet hoe oud je kinderen zijn, maar misschien is je oudste dan al wel zo oud dat hij/zij gewoon met je mee kan fietsen (ik liet zelf mijn kinderen altijd voorop fietsen en ik zelf er achteraan) Dan kunnen de twee jongsten gewoon in de fietskar. Anders zie ik geen oplossing dat te wachten tot de oudste kan fietsen en tot die tijd alles lopend te doen.
     
  4. riean

    riean VIP lid

    21 apr 2014
    5.540
    7.043
    113
    Als je het over ooit hebt, dan zijn je andere kinderen misschien oud genoeg om zelf te fietsen? Ligt er ook aan hoe ver je fietst. Bij ons is school te ver voor een 5 jarige, maar even naar de supermarkt, 2 km verderop, gaat prima. Als we verder gaan, gaat hij op de aanhangfiets. Maar die kan er natuurlijk niet op als je ook al een fietskar hebt.
    Er zijn denk ik weinig opties als je perse geen kind voor- of achterop wilt en ook geen bakfiets.
     
  5. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.110
    113
    Vrouw
    2 in fietskar 1 op eigen fiets: onze 4,5 jarige kan al prima 2 km fietsen
     
  6. Dettol

    Dettol Bekend lid

    12 apr 2020
    896
    418
    63
    Kids zijn
    2 en 5
    We wouden er gaaf al voor gaan nu maar ik zie veel beren op de weg

    de oudste kan nog niet helemaal zelf fietsen
    Wel druk oefenen
    Ze zou dan binnen een jaar 4km heen en terug moeten fietsen van school
     
  7. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.110
    113
    Vrouw
    O dat is toch prima? Kind van 6 kan dat vaak wel. Toen onze zoon net kon fietsen, fietste hij wee 2 al 2 km en t is echt geen dappere sportieve jongen haha
    Over een jaar zal hij wel 4 kunnen fietsen

    Maar als je complicaties met zwangerschap krijgt is t wel onhandig. Ik kan ook niet naast hem nog met fiets kar omdat ik complicaties eraan heb overgehouden en niet snel genoeg kan ingrijpen en met de fietskar is t ook niet handig
     
  8. Dettol

    Dettol Bekend lid

    12 apr 2020
    896
    418
    63
    Lastige overweging
    Wat voor complicaties als ik vragen mag?
     
  9. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.110
    113
    Vrouw
    Blijvende bekkeninstabiliteit met regelmatige uitval (ik ben al met baby gevallen) dus als ik ineens moet ingrijpen kan ik door mijn been zakken en lig ik. Ik kan hem ook niet bij de schouder of bek pakken bv als hij moe is, dan ben ik uit balans. Man fietst met hem.
     
  10. Dettol

    Dettol Bekend lid

    12 apr 2020
    896
    418
    63
    Ai dat is heel vervelend!
     
  11. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.048
    4.241
    113
    Heb ik ook nooit gekund , ik maak gebruik van een scootmobiel en die mag hier (van de gemeente) niet harder dan 15 km per uur. Tja kinderen kunnen vaak al een stuk sneller fietsen. Vandaar ze altijd voor mij fietsten, ik reed er dan als een soort tom tom achter. Deze weg komt van rechts die moet je voorrang geven dus als er iemand uit komt moet jij stoppen. Wij hebben hier voorrang maar kijk goed uit want niet iedereen geeft voorrang. Als ik zeg stop dan moet je ook stoppen (deden ze beiden altijd netjes nooit problemen mee gehad) Toen ze wat ouder werden mochten ze een stuk vooruit fietsen (we hebben hier veel rotondes) en dan mochten ze tot de volgende rotonde fietsen en daar op mij wachten.

    Maar dat ligt ook aan de verkeerssituatie, ik woon in een kleine stad, de fietspaden die ik in het begin pakte liepen naast de grote wegen (met een bermpje er tussen) Ik reed dan wel vaak en stuk om , om ergens te komen, maar het was voor mijn kinderen veiliger.
     
  12. Dettol

    Dettol Bekend lid

    12 apr 2020
    896
    418
    63
    Zijn hier ook mensen die ondanks een angstooornissen toch hun rijbewijs hebben gehaald
     
  13. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.965
    7.895
    113
    Vrouw
    Ja ik. Wonder boven wonder de eerste keer gelijk geslaagd. Maar we hebben eigenlijk een tweede auto nodig. Alleen merk ik dat ik het sparen telkens uitstel :oops:
     
  14. Dettol

    Dettol Bekend lid

    12 apr 2020
    896
    418
    63
    Ik overweeg om toch een paar lessen weer te nemen maar dan in een automaat
     
  15. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.965
    7.895
    113
    Vrouw
    Wat is jouw reden om voor automaat te gaan? Op een gegeven moment schakel je automatisch zonder erbij na te denken (ook ik die moeite heeft met automatiseren). Het scheelt een hoop brandstof en kosten als je voor een schakel bak kan gaan.
     
    Neuzeke vindt dit leuk.
  16. dreumesje

    dreumesje VIP lid

    7 jan 2014
    7.315
    1.782
    113
    Vrouw
    Ik zou gewoon eens een proeflesje en daarna een paar lesjes nemen. Er zijn ook rij instructeurs die je goed kunnen begeleiden bij faalangst.

    Qua automaat, ik zou toch eens proberen om te leren schakelen. Ik was er ook altijd heilig van overtuigd dat ik alleen voor een automaat zou gaan. Nu ben ik een paar weken bezig met lessen en rij ik in een schakelauto en het gaat me nu wel goed af. De eerste lessen dacht ik echt waar ben ik in hemelsnaam aan begonnen. :confused:
     
  17. Dettol

    Dettol Bekend lid

    12 apr 2020
    896
    418
    63
    Schakelen heb ik al eens gedaan en toen waren de instructeur en ik zelf er wel overuit dat dit hem iet gaat worden
    Teveel tegelijk voor mij
     
  18. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.965
    7.895
    113
    Vrouw
    Is dat de enige instructeur die je gehad hebt?

    Ik zou opzoek gaan naar een rijschool die goed om weet te gaan met faalangst.
     
  19. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Ik heb in eem simulator en in gewone auto 20 lessen schakel gehad. En het ging/werkte niet. Ik leg liever mijn aandacht bij het verkeer. En ik vind veel relaxter rijden. Hopelijk dit of volgend jaar rijbewijs halen.
     
    Zonnestralen vindt dit leuk.
  20. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.965
    7.895
    113
    Vrouw
    Als het niet werkt dan werkt het niet. Goed dat je de keuze hebt gemaakt die het beste bij jou past. Mijn reactie gaf ik omdat niet elke instructeur even goed/geduldig is. Ts had het over een paar lessen. Verder kan ik achter een scherm natuurlijk niks inschatten.
     

Deel Deze Pagina