3 maand en vier voedingen?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door boni001, 3 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. boni001

boni001 VIP lid

1 mrt 2008
    6.548
    0
    36
    Twente
    #1 boni001, 3 mei 2010
    Laatst bewerkt: 3 mei 2010
    Hallo,

Onze dochter is op 9 februari geboren en dus bijna 3 maanden oud. We krijgen nu langzamerhand een ritme in de borstvoedingen, het was de laatste paar weken zo ongeveer 7-11-3-7-11, dus vijf voedingen op een dag.

De laatste dagen merk ik dat ze nog meer tijd tussen sommige voedingen laat als ik haar niet wakker maak en we zo op 4 voedingen per dag uitkomen (van het weekend al een keer gelukt omdat ze 's ochtends een uur later kwam, het was toen 8, 12, 16, 20.30). Met name 's ochtends maak ik haar nu wakker om 7 uur, anders ligt ze rustig tot 8 uur en 's avonds de late voeding wordt ze ook niet altijd wakker uit zichzelf, pas met een beetje hulp (dekens afhalen, licht aan).

Ik voed in principe op verzoek, maar is vier voedingen niet (te) weinig? Ze groeit verder echt prima, heeft voldoende plasluiers, poept eens in de drie/vier dagen. Zou jij aanraden om haar toch om de vier uur aan te leggen of kan ik haar volgen en als het dan op 4 voedingen uitkomt, so be it? En kan dat geen nadelige gevolgen hebben voor de productie?

Dit is trouwens haar laatste groeicurve: http://www.zwangerschapspagina.nl/members/17204-albums3739-picture20416.jpg
    Heb eergisteren met haar op de weegschaal gestaan en die gaf nu 5,6 kilo aan..

Alvast bedankt voor je antwoord.
    Groeten,
    Yvonne

2. boni001

boni001 VIP lid

1 mrt 2008
    6.548
    0
    36
    Twente
    Ik leg trouwens elke keer aan beide borsten aan (tenzij ze tussendoor echt in slaap valt).

3. Linda Offereins

Linda Offereins Lactatiekundige

3 mrt 2010
    860
    0
    0
    Hoi Yvonne,

Volgens mij moet je haar voeden zoals borstvoeding is bedoeld; namelijk op vraag. Alleen als er reden toe is moet je hieraan sleutelen, maar dit lijkt me hier niet nodig. Ze doet het prima, er is geen reden om aan te nemen dat je productie ervan terugloopt. Als dat gebeurd, zal ze weer vaker willen drinken en je productie dus opschroeven.

groet
    Linda

Deel Deze Pagina