3 maanden, nu al papfles...? Of iets anders?

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door Hester, 11 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hester

    Hester Niet meer actief

    Laurens is nu ruim 3 maanden / 6.4 kilo en ik worstel met zijn voeding.

    Hij krijgt inmiddels een liter voeding per dag (5 x 200 - soms zelfs een beetje meer) en is toch onverzadigd & ontevreden.
    Sinds 2 weken heeft hij hier niet meer genoeg aan :(

    Daarvoor was hij tevreden met deze hoeveelheid, maar nu komt hij overdag al na 3 uur en 's nachts is het vanaf een uur of 4 huilen. (Laatste fles 23 uur, waarvoor ik hem wakker maak) Ik probeer troosten / speen / beetje water drinken, maar hij heeft echt echt trek en is zelfs niet verzadigd na maar een klein beetje voeding (ik probeerde eerst 30 cc om hem te sussen).

    Gevolg is dat hij nu iedere nacht vanaf 4 uur huilt en rond 5 uur een voeding krijgt. En dat terwijl we net zo'n mooi schema hadden (hij sliep door tot 7).

    Dat hij overdag vaker komt, is al lastig, maar dan lukt het meestal wel om te rekken zodanig dat er 3.5-4 uur tussen de flessen zit.

    Mag hij nu al wat Nutrix hebben om de nacht door te komen? Omdat we niet meer omhoog kunnen met de voeding natuurlijk.

    Ik weet het even niet meer, heb je advies voor ons?
    Alvast bedankt!
     
  2. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Nutrix zou ik nog niet doen. Misschien is nutriton een idee.

    Ilja
     
  3. Hester

    Hester Niet meer actief

    Ja helaas: Nutriton krijgt hij al sinds 2 maanden vanwege het spugen :(
    Hij doet lang genoeg over de fles (15-30 min) en tussendoor krijgt hij ook zijn speen, dus zuigbehoefte kan het ook niet zijn, lijkt mij.

    Het is toch ook geen goed idee om hem meer voedingen (6-7) te gaan geven (met minder per fles)?

    Hoe strict moeten we ons houden aan de 1000 ml per 24 uur? Hij gaat er nu steeds vaker een beetje (bijv 100-150 cc) overheen en dat kan toch niet goed zijn :oops:

    Dank je wel voor het meedenken!
     
  4. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Ik zou niet gaan ophogen. Misschien dat je alleen de laatste fles wat meer kunt gaan geven.

    Ilja
     
  5. Hester

    Hester Niet meer actief

    Ok, dank je wel voor het advies!

    Even updaten voor wie met hetzelfde 'probleem' zit:

    Ik heb ook nog even gebeld met Friso én het CB: we gaan eerst 50% voeding voor hongerige baby's proberen met 50% normaal Friso 1.

    We hebben het gisteren / vandaag geprobeerd en het lukt nu overdag gemakkelijker om 4 uur tussen de voedingen aan te houden, dus het lijkt te werken.

    Zodra hij 4 maanden is, begin ik met een papfles 's avonds.
     

Deel Deze Pagina