3 mnd na bevalling nog steeds moe/duizelig

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door EmmaP, 8 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. EmmaP

    EmmaP Lid

    24 nov 2016
    26
    3
    3
    Vrouw
    NULL
    NULL
    hoi iedereen,

    Ik ben 3 mnd geleden bevallen en inmiddels kan ik gelukkig wat langer slapen. Maar nog steeds is (uiteraard) het slapen nog niet zoals voor de bevalling. Ik snap ook wel dat langdurig slaaptekort niet ineens over is. Inmiddels ook met werken begonnen en had gehoopt dat ik me inmiddels wat beter zou voelen. Mijn menstruatie is inmiddels ook op gang gekomen. Dus aan de hormonen kan het dan ook niet liggen lijkt me? Ben vaak zo ongelooflijk moe. Droge tranende vermoeide ogen, draaierig, duizelig. Heb wel spanningen gehad de laatste tijd. En heb ook een kleuter erbij. Mijn bloed is ook al geprikt. Ik hoop iedere keer dat het duizelige gevoel verdwijnt. Herkent iemand dit? Ik ga wel weer beginnen met sporten.
     
  2. rijo

    rijo VIP lid

    5 mrt 2014
    5.144
    1.940
    113
    Hebben ze ook je ijzer gecontroleerd bij het bloedprikken?
     
  3. EmmaP

    EmmaP Lid

    24 nov 2016
    26
    3
    3
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ja! Mijn ijzer was goed!
     
  4. Iris86

    Iris86 Fanatiek lid

    21 apr 2014
    2.078
    286
    83
    Emmeloord
    Hoe is je ademhaling?
    Van verkeerd ademen kun je ook duizelig worden
     
  5. rijo

    rijo VIP lid

    5 mrt 2014
    5.144
    1.940
    113
    Dat scheelt alweer! Ik heb een lage bloeddruk waar ik tijdens mijn zwangerschappen en vlak na de geboorte van mijn kinderen veel last van had. Duizelig, draaierig etc. Kan dat het zijn? Slaapgebrek kan dit ook veroorzaken..
     
  6. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Hebben ze alleen hb geprikt of ook je ferritine waarde? Er zijn nieuwe richtlijnen waarin beide bepaald moeten worden. Mijn hb is perfect, maar mijn ferritine was maar de helft van de ondergrens. Ik zit nu op de ondergrens en voel mij al iets beter.
     
  7. EmmaP

    EmmaP Lid

    24 nov 2016
    26
    3
    3
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ademhaling is zeker ook een ding. Ga ook naar mensendieck volgende week.
     
  8. EmmaP

    EmmaP Lid

    24 nov 2016
    26
    3
    3
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de reacties. Volgens mij hebben ze algemeen bloedbeeld geprikt 4 weken na de bevalling. Mijn bloeddruk is ook gemeten en in de spreekkamer zijn er wat neurologische testjes uitgevoerd(op mijn verzoek haha want dacht echt dat ik iets ergs had) Het is soms erg vervelend. Alsof de grond beweegt of gewoon een raar/wazig gevoel in je hoofd. Het is net alsof ik niet ‘terug’ kom op aarde. Alsof ik in mn wattenhoofd vast zit. Ik ben gewoon niet mezelf helemaal. Het gaat zeker wel beter dan eerst. Maar het ontzwangeren is deze keer zo pittig. Veel meer dan bij de eerste.
     
  9. Me82

    Me82 Actief lid

    28 nov 2015
    144
    0
    16
    Ik herken het wel bij mezelf, ik heb een lage bloeddruk, tijdens de zwangerschap nog lager....
    Moe, duizelig, draaierig, je kunt er ook hoofdpijn en misselijkheid van krijgen en je echt ziek voelen. Je hersenen kunnen zelfs te weinig zuurstof krijgen...

    Sommige mensen starten de dag met een glas cola, anderen eten zoute drop.
    Voldoende water blijven drinken is belangrijk. Bij iedereen kan iets anders helpen.
    Ik hoop dat je met dit antwoord geholpen bent.
     

Deel Deze Pagina