Onze kleine meid is volgende week woensdag precies 3 maandjes oud! Ze is een makkelijk kind, vrolijk, slaapt goed, drinkt goed maar sinds deze week is het slapen savonds een drama. Ze krijgt haar flesje om 18.30 en na even lekker spelen met mama en papa en in de box gaat ze tegen 20.30 weer naar bed nadat ze dan aangeeft erg moe te zijn. Na een half uurtje word ze wakker en begint heel hard te huilen wat overgaat in krijsen en we krijgen haar onmogelijk stil tot haar laatste fles. De laatste fles krijgt ze om 22.30 en gaat tegen 23.30 weer naar bed waarna ze tot 07.00 uur slaapt. Kan dit een sprongetje zijn????
Het kan inderdaad goed een sprongetje zijn. Volgens 'het boek' is er een sprongetje rond 3 maanden. Gewoon lekker veel knuffelen, het gaat vanzelf over.
Ja dat doen we ook maar je kijkt wel ff raar op als ze ineens zo doet. Af en toe word ik er een beetje bang van want ze kijkt dan alsof ze heel erg bang is, misschien verlatingsangst?
hier 2 weken geleden een sprongetje (??) gehad. alleen maar vastgehouden willen worden s'avonds, nu is het over.. merkte wel dat ze vanaf dat moment ook veel meer kan, dus zal waarschijnlijk wel een sprongetje zijn geweest.
Het kan ook zijn, dat ze honger heeft? S avonds drinken veel babytjes wat meer. Wat het ook kan zijn is dat je haar wat te lang op houdt. Ik laat mijn kindje (die altijd onrustig is tussen 17.00 en 20.00) rond 17.00drinken (op verzoek), dan spelen en in de box, dan om 18.00 (onrustig) in bed, dan om 19.00 er weer uit meestal, dan om 19.30 de borst en om 20.00 definitief naar bed (ze komt nog om 05.00). Misschien kan je zoiets proberen? Mijn kindje is bijna 4 maanden. Liefs en succes!