3 slecht spelen

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door maryflair, 3 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maryflair

    maryflair Actief lid

    12 feb 2013
    204
    6
    18
    Hallo

    Mijn dochter van 3 speelt slecht zelfstandig. Ze vraagt vaak of ik mee speel. Ik doe dit af en toe en laat haar dan weer. Maar ze is vaak na 5 minuten klaar en gaat hangen. Als ze naar de peuterspeelzaal is geweest gaat het juist beter, ik denk omdat ze andere kinderen ziet
    Ze hangt thuis dus veel en doet weinig. Ook in de tuin is ze na 5 minuten uitgekeken. sommige dagen speelt ze wel wat beter.

    Komt dit nog of moet ik gewoon accepteren en wachten tot ze naar school gaat waardoor ze de hele dag wat te doen heeft?
     
  2. gitaartje

    gitaartje Fanatiek lid

    12 nov 2013
    1.960
    1.230
    113
    - ligt de kamer soms vol met speelgoed? Dit kan erg afleidend zijn waardoor kinderen niet meer weten waar ze mee moeten spelen.

    - kijkt ze vaak tv? Ik zie in mijn werk (BSO, GO aan huis) vaak kinderen die veel tv kijken en minder fantasie hebben. Lamlendig worden van het hangen en niks meer willen. En aangezien kinderen leren van hun ouders, hoe gaan jullie zelf om met beeldschermen?

    - is het speelgoed uitdagend voor haar?

    - helpt ze jou ook in huis bv? Samen poetsen, opruimen? Is het misschien dat ze graag iets samen met je wil doen?

    Zomaar wat gedachten die bij me opkwamen toen ik je berichtje zag.
     
  3. maryflair

    maryflair Actief lid

    12 feb 2013
    204
    6
    18
    Er ligt ligt speelgoed in de kamer. Ik heb ook tijden minder geprobeerd maar omdat ze juist slecht speelt ga ik erbij pakken. Om te proberen maar het is niet gek veel. ZE vind het niet heel intressant.

    Ik heb nooit zelf tv aan ze heeft ook pas vanaf anderhalf voor het eerst tv gezien. Maar nu ze tv kent wil zw dat telkens kijken. Waardkorst we in een cirkel komen. Maar wij kijken dus zelf overdag nooit tv. Ik laat haar s morgen kijken uurtje dan gaat die uit. Ze blijft er vaak om zeuren. daarna mag ze soms tussendoor.

    De speelgoed lijkt ze niet uitdagend te vinden. Knutselen vind ze soms leuk. En doen we dan ook samen. MUZIEK vind ze leuk en dit zet ik vaak op. SOMS speelt ze hierdoor beter. Als dreumes had ze dit ook al even vind zw iets leuk daarna niet meer. Zelf dingen uitvinden die niet mogen is wel intressant. Zoals met eten spelen en drinken. Spullen van ons. TERWIJL veel van mij krijgt om te spelen ALS ze maar speelt zoals deegroller vergiet etc.

    Ze helpt mij heel soms mee. MAAR ook dan weer heel kort. Ze vind het wel leuk om ook een emmer met water te krijgen en deze op mijn laminaat te gieten. MAAR ja dat maf dus niet. Een doekje of even sokken zoeken vind ze zelden leuk.

    Als ik boven bezig ben zit ze aan mijn sieraden of kleding. Maar eigenlijk laat ik haar meer dingen toe dan dat ik zou willen omdat e anders slecht speelt.

    Nog ideeën?
     
  4. Edith1987

    Edith1987 Fanatiek lid

    22 jun 2013
    1.507
    202
    63
    Vrouw
    Zeeland
    Geen tips, alleen herkenning. Wij hebben ook zo'n dochter, ze is net 3 geworden. Indd het liefst met dingen spelen wat geen speelgoed is (eten en drinken, mijn sieraden, potjes nagellak). Heel frustrerend! Samen knutselen of dansen vindt ze leuk, maar dat gaat niet altijd. En hoeft ook m.i. niet. Ze kijkt iedere dag tijdens het koken een filmpje. Verder niet. Meehelpen wordt 'klieren', zoals indd expres emmer leeggieten of kastjes leeghalen. Zucht.... :)
    Ik lees even mee!
     
  5. MMarianne

    MMarianne Niet meer actief

    Het is ook wel een leeftijdsdingetje hoor, ik vind in ieder geval van 3/3.5 naar 4 tot nu de minst leuke leeftijd :) ...heb eerlijk gezegd wel regelmatig gebruik gemaakt van de tv en hij heeft z'n fantasie gewoon behouden, is juist heel erg van de rollenspellen.
     

Deel Deze Pagina