uitgerekend 1 t/m 15 september 2021 -deel 2-

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Krokodil16, 22 feb 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    Ik zou er goed over nadenken. Zo'n enorme warmte is meestal niet goed voor de baby, ik heb geen idee hoelang je er onder ligt maar temperatuur is wel iets waar je voor moet uitkijken. En inderdaad zwangerschapsmasker is ook iets om rekening mee te houden, als die vlekken niet weggaan is het je dan waard? Zou eerder elke dag even naar buiten gaan. Ik ben zelf ook enorm wit en zou daar toch eerder voor kiezen. Maar als het heel belangrijk voor je is zou ik gewoon nog wat meer googlen erover en je goed inlezen over de temperatuur/hoelang etc.
     
    Sascha81 vindt dit leuk.
  2. Krokodil16

    Krokodil16 Bekend lid

    8 jan 2021
    739
    796
    93
    Vrouw
    Zo herkenbaar. Doe ik ook. Vreselijk he die onzekerheid. Ik heb met die nipt ook van alles in mijn hoofd gehaald.
    De kans is inderdaad dat het goed gaat heel veel groter. Maar dat is nu lastig. Denk dat het tot de 20 weken guo spannend blijft.
     
  3. Chechi

    Chechi Niet meer actief

    Ik zou persoonlijk niet onder een zonnebank gaan. Dat is ook niet goed voor de baby vanwege ophitting. Het vruchtwater wordt warmer en dat is niet goed. Een zwangerschapsmasker kan blijvend zijn en daar word je niet vrolijk van. Ik vermijd de zon compleet omdat het niet goed is. Qua creme, bedoel je dan een crème die je meer kleurt? Of zonnebrand om onder de zonnebank te kunnen? Dat laatste zou ik niet doen. Dat eerste; Dan zou ik voor een bb creme gaan, zonnebrand en foundation in een. Aan de andere kant; het is ook een beetje verdragen tijdens zo’n zwangerschap dat dingen niet zo flatteus zijn.. ik ben straks echt een waggelende walvis; wallen tot onder mijn ogen. Plas regelmatig in m’n broek vanwege bekken instabiliteit. Tsjah, leuk is het niet
     
    Orchid24 vindt dit leuk.
  4. Chechi

    Chechi Niet meer actief

    @Noralie87 begrijpelijk dat je toch gespannen bent! Succes straks, alles komt vast goed en kun je gewoon lekker spieken
     
    Noralie87 vindt dit leuk.
  5. BlueEyedSoul88

    BlueEyedSoul88 Fanatiek lid

    1 sep 2017
    1.983
    1.995
    113
    Vrouw
    Als het vruchtwater zou moeten opwarmen tot het schadelijk is voor het kindje dan moet je zonnebank wel erg warm zijn o_O Hoe denk je dat de vrouwen in warme landen dit doen? Wat een onzin.

    @Sascha81 Onder de zonnebank kan geen kwaad voor je kleintje, hier is onderzoek naar gedaan. Ook gewoon in de zon zitten kan geen kwaad, mits het 40 graden is en de moeder oververhit raakt (dit gebeurd niet zo snel onder een zonnebank). Goed blijven drinken en optijd in de schaduw of onder de zonnebank vandaan :thumup: Vaak lig je ook niet langer dan 10-20 min tops onder zo'n ding.
    En idd, het zwangerschapsmasker is een risico, maar trekt ook meestal helemaal weer weg. Gewoon goed insmeren en is er niets aan de hand. Je zou ook bijv. je gezicht met een hiervoor bedoelde zonnebrand in kunnen smeren. Ondanks dat ik dit wel gedaan heb kreeg ik het alsnog, maar is op 1 klein plekje helemaal weggetrokken :thumup:

    Wat betreft smeren van je buik.. Ik smeerde vanaf het begin van mijn eerste zwangerschap al met Bio Oil. Dit smeert lekker, is zo goed als geurloos en trekt snel in de huid. Geholpen heeft het niet :roflmao: Striae is namelijk niet te voorkomen als je hier aanleg voor hebt, heeft te maken met collageen in de huid
     
    JB27 en Sascha81 vinden dit leuk.
  6. BlueEyedSoul88

    BlueEyedSoul88 Fanatiek lid

    1 sep 2017
    1.983
    1.995
    113
    Vrouw
    Noralie87 vindt dit leuk.
  7. Noralie87

    Noralie87 VIP lid

    11 jun 2013
    7.109
    4.701
    113
    Vrouw
    verzorgende-IG
    Zuid-Holland
    Dat denk ik ook. Maar m'n zoon is ook helemaal gezond, dus daar denk ik ook vaak aan en in het LUMC zijn ze echt heel kundig en super aardig en stellen je ook echt gerust. Ze zetten ook vaak de 3d even aan, dus hoop nu ook! Lekker weer even kijken naar ons Kaatje!
     
    juffa, Krokodil16, schatje85 en 2 anderen vinden dit leuk.
  8. Chechi

    Chechi Niet meer actief

    Sorry maar ik word echt een beetje akelig van je reactie met “wat een onzin”. Zoals ik al zei, dit is mijn persoonlijke mening. Komt niet bepaald met respect over als je zo reageert. Daarnaast: Er is geen onderzoek naar gedaan dat het schadelijk is, maar ook niet dat het niet schadelijk is. Feitelijk weten we de effecten dus niet. En over warme landen: denk je dat vrouwen daar in de volle zon gaan liggen bakken? Maar goed, allemaal zelf weten. Ieder zijn eigen lijf. Ik zou het dus niet doen.
     
    Sascha81, xxmoixx en Orchid24 vinden dit leuk.
  9. Noralie87

    Noralie87 VIP lid

    11 jun 2013
    7.109
    4.701
    113
    Vrouw
    verzorgende-IG
    Zuid-Holland
    Ik meid ook de zon hoor, het is ook gewoon niet goed voor je,ook als je niet zwanger bent. En in zwangerschap ben ik daar nog voorzichtiger mee. Ik verbrand snel dus altijd factor 50 en niet gaan bakken in de zon. Maar iedereen moet doen waar zij zich prettig bij voelt. Ik doe het niet en dat is mijn eigen keuze.
     
    BlueEyedSoul88, Sascha81 en Orchid24 vinden dit leuk.
  10. Hoop1990

    Hoop1990 Actief lid

    15 dec 2020
    432
    779
    93
    Vrouw
    Ik zou het ook niet doen ivm het zwangerschapsmasker en mogelijke schade voor de baby. Ik werk ook nog bij ici paris en heb al heel wat gevallen gezien van vrouwen met blijvende pigmentvlekken. Je kan ook druppeltjes voor door je dagcreme kopen Sascha, word je ook mooi bruin van, of idd een BB crème.
    Ik ben helaas ook echt wit aan het worden nu in niet meer zonnebank. Met mijn lijf ga ik overigens wel lekker in de zon, maar dan gewoon buiten, niet onder de zonnebank.

    Mijn eerste striae is al een feit :eek:. Mijn borsten zijn zo gegroeid dat er al striemen zichtbaar zijn. Ben nu ook aan het smeren met bio oil.

    Wat moeten we toch allemaal doorstaan voor zo’n kleintje hè :roflmao:. Maar gister zei mijn vriend; oh kon ik de baby maar dragen en in me voelen trappelen. En toen dacht ik no way, het is toch wel heel speciaal ❤️
     
    juffa, Vlindertje95, Sascha81 en 2 anderen vinden dit leuk.
  11. Hoop1990

    Hoop1990 Actief lid

    15 dec 2020
    432
    779
    93
    Vrouw
    Hahaha het klinkt wel heel freaky als ik het zo typ :cry::roflmao: dat mijn vriend de baby wou dragen. Denk niet dat hij het letterlijk zo bedoelde, hij zou alleen is willen voelen hoe dat trappelen voelt.
     
    juffa, Lily94, Vlindertje95 en 3 anderen vinden dit leuk.
  12. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    haha we snappen je! Mijn man zei laatst juist is het niet een ontzettend raar idee dat er nu iets in je groeit :roflmao: hij vind het ergens denk ik ook wel beetje een akelig idee, wel heel mooi hoor maar beetje eng haha:roflmao: Denk dat ie het prima vind dat het in mijn buik gebeurt :roflmao:
     
    Sascha81, Hoop1990 en Chechi vinden dit leuk.
  13. Chechi

    Chechi Niet meer actief

    hahahaha wat zijn we toch geluksvogels dat we dat mogen he! Snap je vriend wel
     
    Hoop1990 en Orchid24 vinden dit leuk.
  14. Chechi

    Chechi Niet meer actief

    Oooh ja ik vind het vooral freaky als je straks een trappend kind hebt en je buik alle kanten op beweegt en er voetjes en handjes overal zitten. Net alsof er een alien uit breekt
     
    Hoop1990 en Orchid24 vinden dit leuk.
  15. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    Ja ben heel benieuwd hoe ik dat ga ervaren haha!
     
    Sascha81 vindt dit leuk.
  16. Sascha81

    Sascha81 Fanatiek lid

    4 jun 2014
    1.459
    1.292
    113
    Vrouw
    Oke,
     
  17. Sascha81

    Sascha81 Fanatiek lid

    4 jun 2014
    1.459
    1.292
    113
    Vrouw
    Had indd over de temperatuur gelezen, Geloof vanaf week 12 niet erg. Alleen als je langer zwanger bent dus eind dan wel weer. Het is niet heel belangrijk. Heb er nu nog geen goed gevoel over. Maar advies van anderen is wel fijn. En nee die vlekken zit ik eigenlijk ook niet op te wachten. Maar dacht misschien is er een creme dat het tegengaat?. Want hoe gaat het als ik in de zon zit?.
     
  18. Hoop1990

    Hoop1990 Actief lid

    15 dec 2020
    432
    779
    93
    Vrouw
    Hahaha een alien die uit breekt :eek:. Ja zo het laatste termijn is het schattige er wel weer vanaf en is het ooit echt een flinke worstelstrijd met alle rondliggende organen en ribben/bekken :roflmao:. Maar toch.. het voelt wel alsof wij 9 maanden langer de kans hebben echt alvast te “bonden” met de baby, ik denk dat het voor mannen nog heel onrealistisch is zolang het in onze buik zit.
     
    Sascha81 en Orchid24 vinden dit leuk.
  19. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    Ik zal de zon niet helemaal mijden, ons balkon zit op het zuiden maar ik zit daar nooit in bikini. Gebruik factor 50 omdat ik anders een kreeft word en zit eraan te denken een hoedje te kopen. Ik ben heel voorzichtig, dat merk ik al met zwangerhap en de doppler. Meer beetje gevoel van 2 jaar gewacht op dit kindje en mocht er iets gebeuren of een afwijking worden gevonden dan ben ik iemand die mezelf dat waarschijnlijk snel verwijt en ga dat dus niet op zoeken. Ik houd van de sauna en iemand die frequent gebruiker is mag best gaan, maar omdat er toch altijd wel een maar bij staat is dat voor mij toch een teken van niet doen. Ik voel me daar niet prettig bij, dus heb dan al snel zoiets een zwangerschap is maar kort kan altijd later weer.

    Maar dat gevoel is bij iedereen anders en kan je dus alleen voor jezelf bepalen.
     
    Hoop1990 vindt dit leuk.
  20. Sascha81

    Sascha81 Fanatiek lid

    4 jun 2014
    1.459
    1.292
    113
    Vrouw
    Hahaha sorry zie het al helemaal voor mij:roflmao: Hmmmzz heb indd twijfels en er nog geen goed gevoel bij. En durf het ook nog niet aan. Maar dacht mss zijn er positieve verhalen?. Ach ja dan is het niet anders. Maar krijg je dan snel vlekken als je gewoon in de zon zit. Want moet dan wel iedere dag mijn gezicht met een factor insmeren in de zomer maanden lijkt mij. Mss is bb creme indd een optie. En anders gewoon accepteren
     

Deel Deze Pagina