Uitgerekend 16 mei t/m 31 mei - Deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Gloriosa, 31 mei 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nina2011

    Nina2011 Bekend lid

    13 mei 2014
    589
    304
    63
    Gefeliciteerd mamas!!!

    Het gaat goed met iedereen begrijp ik :) super!!
    Hier gaat t ook goed! Maar boh wat ben ik emotioneel, kan echt hele dag huilen als ik t toelaat.. verlate baby blues? Haha ik ben helemaal verliefd iig!
     
    Dubbeltje82 en Maan84 vinden dit leuk.
  2. Nina2011

    Nina2011 Bekend lid

    13 mei 2014
    589
    304
    63
    Nog niks? Hihi
     
  3. Mallejan

    Mallejan Bekend lid

    7 jan 2020
    940
    758
    93
    Vrouw
    ahh hahah! Ja ik heb ook van die momenten dat ik zo kan huilen als ik naar m kijk.
    Echt bijzonder hoe je direct van zo’n kindje kan houden.
     
    Sterre* en Maan84 vinden dit leuk.
  4. Mallejan

    Mallejan Bekend lid

    7 jan 2020
    940
    758
    93
    Vrouw
    Misschien herkent iemand van jullie t. Sinds zn geboorte heeft ie last van wat slijm. Er is al flink wat uitgekomen maar hij blijft sommige momenten heel erg slikken. En heeft echt moeite ermee, het komt dan wat omhoog en soms dus eruit maar meestal heel erg slikken. Snachts heeft ie t ook veel waardoor ik amper slaap omdat ik bang ben dat ie erin blijft hangen…

    iemand die het herkend? En tips heeft? Vandaag met de vk bespreken.
     
  5. Sterre*

    Sterre* Bekend lid

    4 jul 2017
    528
    413
    63
    Vrouw
    @Mallejan nee ik herken dit niet, geen tips helaas

    Hier ook een update van mij. Gisteren eerste dagje zonder de kraamverzorgster gehad. Voel me sinds een paar dagen weer wat fitter, erg fijn. Gisteren ook voor het eerst gewandeld. Verder enorm relaxte kraamweek gehad. Kraamverzorgster alle zorg uit handen genomen en ons goed verwend. De borstvoeding kwam gelijk goed op gang en na een paar dagen was ze al boven haar geboortegewicht. Heel erg fijn dat dit goed loopt.

    Hoe gaat het met jullie?
     
    Mallejan vindt dit leuk.
  6. Dubbeltje82

    Dubbeltje82 VIP lid

    7 jan 2011
    11.704
    3.815
    113
    Vrouw
    @Mallejan hier alleen de eerste nacht last van gehad. Ik heb de kleine toen op aangeven van de kraamzuster in het ziekenhuis onze meid op de zij gelegd en dat ging prima. Ben benieuwd wat jouw vk zegt.
     
    Mallejan vindt dit leuk.
  7. Dubbeltje82

    Dubbeltje82 VIP lid

    7 jan 2011
    11.704
    3.815
    113
    Vrouw
    Hier alles goed. Kleintje zit alweer boven geboortegewicht en kolven van bv neemt nog steeds toe... Blij mee. Nu in afwachting van de afspraak in de tongriemkliniek in Groningen voor het laseren van ongriem en lipband.

    Hopelijk hou ik het full-time kolven zolang nog psychisch vol, in de hoop dat live voeden er dan nog in zit.
     
  8. Sarah00

    Sarah00 Actief lid

    14 dec 2018
    171
    208
    43
    Vrouw
    @Mallejan helaas ook geen tips hier.

    @Sterre* wat fijn! Hier precies hetzelfde eigenlijk :)

    Erg fijne kraamweek gehad. Bv liep meteen goed. Wel zeer pijnlijke tepels eerste week maar nu goed te doen. Kleine zat einde week ook alweer boven geboortegewicht. Ze is erg relaxt, op de krampenuurtjes na dan. Hebben jullie baby’s daar ook al zoveel last van?
     
    Sterre* vindt dit leuk.
  9. Dubbeltje82

    Dubbeltje82 VIP lid

    7 jan 2011
    11.704
    3.815
    113
    Vrouw
    Onze dame heeft alleen krampjes na de poederkoe. Voor de rest geen last als ze mijn afgekolfde melk drinkt.
     
    Sarah00 vindt dit leuk.
  10. Mallejan

    Mallejan Bekend lid

    7 jan 2020
    940
    758
    93
    Vrouw
    Hier gelukkig ook weinig krampjes. Is altijd zo zielig.
    Fijn dat t bij iedereen goed gaat.

    benieuwd wanneer de laatste baby komt
     
  11. Mallejan

    Mallejan Bekend lid

    7 jan 2020
    940
    758
    93
    Vrouw
    ♡ Uitgerekend 16 t/m 31 mei 2021 ♡

    26 mei
    Pandabeer95 - 25 jaar- 1e kindje - onbekend

    28 mei
    Nina2011 - 33 jaar - 3e kindje - jongetje
    LisaLisaLisa- 26 jaar - 3e kindje - meisje

    29 mei
    DLCGXPY - 33 jaar - 3e kindje meisje
    Mallejan - 28 jaar - 1e kindje - jongetje

    30 mei
    Furby - 3e kindje - onbekend


    jongen (2) meisje (2) verrassing (1) onbekend (2)

    Bevallen

    15 jan Heidezicht - 37 jaar - 1e kindje - jongen - Mason Alexander *
    6 mei Eevie82 - 38 jaar - 1e kindje - meisje - 38+4
    9 mei Gloriosa - 26 jaar - 2e kindje - meisje - 38w
    12 mei Maan84 - 3e kindje - meisje - 39+1
    12 mei Mommytobe090818 - 2e kindje - meisje - 39+1
    18 mei Flothe - 2e kindje - jongen - 39+6
    21 mei Edith1987 - 33 jaar - 4e kindje - jongen - 38+4
    27 mei Dubbeltje82 - 39 jaar - 3e kindje - meisje - 39+4
    28 mei Nina2011 - 3e kindje - jongen - 40w
    29 mei Roever - 4e kindje - meisje - 41+3
    30 mei Sarah00 - 34 jaar - 2e kindje - meisje - 40+5
    30 Mei Sooff - 2e kindje - meisje - 41 +5
    31 mei Sterre* - 35 jaar - 2e kindje - meisje - 40+6
    1 juni Afua32 - 32 jaar - 3e kindje - meisje - 40+6

    4 juni Mallejan - 29 jaar- 1e kindje- jongen - 40+6

    jongen (5) meisje (10)
     
  12. flothe

    flothe Bekend lid

    27 dec 2017
    540
    334
    63
    @Mallejan hier ook alleen de eerste dag/ eerste 1.5 dag last van gehad, was ook wat misselijk, trok vanzelf bij!

    Hier met twee weken begonnen de krampjes, op en af, ook op volledige bv. Blij als die periode voorbij is, zo zielig altijd!

    Kijk zelf enorm uit naar het weer sporten, eerste kilo’s vlogen eraf maar wil er nog wel wat kwijt!

    Ik ga een dezer dagen een bv vervangen door een flesje kv. Geeft wat meer vrijheid en flexibiliteit. Loopt de voeding bij jullie?
     
  13. Dubbeltje82

    Dubbeltje82 VIP lid

    7 jan 2011
    11.704
    3.815
    113
    Vrouw
    Ik kolf elke dag een beetje meer, dus ik ben happy.
     
    Gloriosa en Sterre* vinden dit leuk.
  14. furby

    furby Bekend lid

    14 mrt 2010
    848
    99
    28
    NULL
    NULL
    Ook ons m.eisje is er!
    Met precies 41 weken en een geboortegewicht van 3900 gram is onze dochter zondag thuis in bad geboren.
    De bevalling was heftig, iets met een gigantische weeënstorm en een geboorte 8 minuten nadat de verloskundige was gearriveerd.
    Maar we zijn dolgelukkig dat ze er is!
    Ze is inmiddels netjes in gewicht gestabiliseerd, de borstvoeding is goed op gang en we genieten volop vanaf onze roze wolk!
     
    Nina2011, roever, Maan84 en 6 anderen vinden dit leuk.
  15. Mallejan

    Mallejan Bekend lid

    7 jan 2020
    940
    758
    93
    Vrouw
    gefeliciteerd! Wat fijn dat ze er is. Lekker genieten
     
  16. Mallejan

    Mallejan Bekend lid

    7 jan 2020
    940
    758
    93
    Vrouw

    Ik ga mij is verdiepen in een goede kolf. Welke hebben jullie? Wil wel een elektrische.

    ik was maar 13 kg aangekomen en woog vanmorgen 1 kg zwaarder dan mn start gewicht. Dus denk dat ik onder mn start gewicht ga eindigen. Ik kijk vooral uit naar weer lekker erop uit zometeen. Lekker wandelen enzo.
    ik voel me steeds wat beter en morgen mogen de hechtingen eruit gelukkig. Kleine doet het super goed. Echt geen kind aan. Borstvoeding gaat ook goed dus eigenlijk niks om te klagen haha!

    hoe gaat het met iedereen verder?
     
    Gloriosa vindt dit leuk.
  17. flothe

    flothe Bekend lid

    27 dec 2017
    540
    334
    63
    Ik heb de nieuwste van medela, fijn ding!
     
    Mallejan vindt dit leuk.
  18. Eevie82

    Eevie82 Bekend lid

    2 jun 2018
    888
    1.184
    93
    Vrouw
    @furby van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter! Fijn dat ze er is, bevalling klinkt heftig maar wat mooi, in bad! Dat was mijn grote droom, helaas ging het wat anders haha

    Hier gaat alles goed, we zijn nu op de verpleegafdeling en met babystapjes zijn we begonnen met het leren eten. Ze mag 3x per dag een flesje met 4 ml melk (jaja, vier hele milliliters) en ik mag haar 1x per dag aanleggen op een afgekolfde borst. Als het aan haar lag zou ze wel meer willen, maar het kost haar erg veel energie en deze stappen mogen niet ten koste van haar groei gaan. Al had ik stiekem gisteren wat meer tijd gelaten tussen kolven en aanleggen, zodat er tenminste ook wat te drinken viel haha. Ze had de smaak te pakken ;)

    Ik ben fulltime aan het kolven, nog met de ziekenhuiskolf. De Medela freestyle flex zou een goede opvolger zijn, maar ik heb ook van een vriendin haar oude kolf gekregen, alleen is die meer geschikt voor parttime kolven. Ik wacht dus nog even af wat voor mijn dochter haalbaar is voordat ik zelf al dan niet iets aanschaf.

    Verder zit ik nog 6 kg boven mijn startgewicht. Van alle stress na de geboorte ben ik veel gaan snoepen :oops: Ben daar nu mee geminderd (iets lekkers op z’n tijd mag natuurlijk!) en ben ook weer begonnen met sporten, dus hopelijk trekt dat dan ook weer bij. Die flubberbuik valt me wel heel erg tegen hoor (al weet ik ook niet wat ik er dan wél van verwacht had). Mijn huid heeft nog lang pijn gedaan, omdat die zó op rek heeft gestaan met die enorme hoeveelheid vruchtwater, maar dat is nu weggetrokken gelukkig. Het litteken had wat smetplekjes, maar met sudocreme geneest het nu echt goed.

    So far so good!
     
  19. Lisalisalisa

    Lisalisalisa Bekend lid

    21 feb 2016
    703
    426
    63
    Vrouw
    Opvoeder
    Aalst, België
    lukt dat makkelijk? hier geprobeerd en ze leek het niet te verteren .
     
  20. Dubbeltje82

    Dubbeltje82 VIP lid

    7 jan 2011
    11.704
    3.815
    113
    Vrouw
    #140 Dubbeltje82, 9 jun 2021
    Laatst bewerkt: 9 jun 2021
    @furby gefeliciteerd!!!


    Ik heb voor thuis een oude ex rental Medela lactina electric plus. Voor onderweg de Medela pump in style (geïntegreerd in een rugzak). Beide erg goed werkende oudjes voor weinig op de kop kunnen tikken.

    Hier geven we bv en kv door elkaar. Gaat vanaf dag 1 al prima. Geen HA melk, gewoon normale.
     

Deel Deze Pagina