Uitgerekend 16 mei t/m 31 mei!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door roever, 8 sep 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sterre*

    Sterre* Bekend lid

    4 jul 2017
    528
    413
    63
    Vrouw
    Mijn voorgevoel is heel sterk een meisje. Is zou ook wel moeten schakelen als het een jongen blijkt te zijn.. maar ik sta wel op blauw. Wie heeft er gelijk :o:
     
  2. Maan84

    Maan84 Fanatiek lid

    6 mrt 2020
    1.558
    866
    113
    Ede
    Hier maakt het ook niks uit. Ik heb al 2 meiden dus een jochie lijkt me ook hartstikke leuk!!
     
  3. roever

    roever Niet meer actief


    Hier veel in de kast ;
    Hydrofiel doeken/luiers x 12
    Hydrofiel washandjes x x6
    Spuugdoekjes x 12
    3 x beddengoed
    Matrasbeschermers x2/3

    Draagdoek
     
  4. Gloriosa

    Gloriosa Bekend lid

    10 okt 2016
    505
    308
    63
    NULL
    NULL
    @Mallejan
    Hydrofielluiers zijn echt top, je gebruikt ze echt overal voor inderdaad. Het heet van oorsprong luiers maar wordt ook wel gewoon Hydrofiel doeken genoemd.
    Je hebt kleintjes, zeker 70 x 70 cm? Ideaal voor spuugmomentjes (onder je beeb in de box of over je schouder tijdens 't heen en weer lopen met beeb op je arm) ;) maar ook even over het verschoonkussen heen tijdens het verschonen van een spuitluier....
    En wij gebruiken hem ook in het bedje rond het matrasje voor achter het hoofdje. Dan kan je dat lekker na iedere slaapbeurt verversen zonder dat je het hele bedje hoeft te verschonen.

    Daarnaast heb je ook mega / XXL Hydrofieldoeken, deze gebruikte ik vooral later toen mijn zoontje denk ik één was, vooral om af te drogen.
    Wij hadden ook een hydrofielbadcape, ook echt een leuke voor op je verlanglijstje evt. voor bij de geboorte of babyshower. Makkelijk in de zomer ook bijv na een zwembadmomentje of op 't consultatiebureau.
     
    Mallejan vindt dit leuk.
  5. Gloriosa

    Gloriosa Bekend lid

    10 okt 2016
    505
    308
    63
    NULL
    NULL
    #2045 Gloriosa, 26 nov 2020
    Laatst bewerkt: 26 nov 2020
    @Mallejan Wij vonden omslagrompertjes echt helemaal top voor de eerste maanden.
    En echt kleding in mini maatje 50. Sommige moeders doen dit niet, maar kleding omslaan bij de armen terwijl ook gewoon kleinere maatjes verkocht worden..
    En dan veelste snel naar maatje 56 gaan en ook daar weer de mouwen opstropen. ;) Oké, ik snap het niet...
    Dus gewoon lekker maatje 50 kopen en als je een kleintje verwacht misschien wel nog een maatje kleiner. :thumup:

    Er ploppen nog meer dingen op, lang leve een luiertas!
    Met daarin een insteekhoesje voor pampers en een verschoonmatje om waar je ook maar ben uit te rollen.

    En ook echt eerder genoemd, draagdoek, ideaal met zo'n mini! Lekker een strech doek strak knopen en dat je als je weer beetje op de been bent even je broodje kan smeren of stofzuigen terwijl de beeb heen en weer gewiegd wordt. Winwin :)
     
    Mallejan vindt dit leuk.
  6. Mallejan

    Mallejan Bekend lid

    7 jan 2020
    940
    758
    93
    Vrouw
    Oke bedankt dames! Daar heb ik wat aan :)
     
  7. Sooff

    Sooff Fanatiek lid

    4 jan 2020
    1.124
    849
    113
    Vrouw
    Spannend hoor! Ben benieuwd of je voor gevoel klopt.
     
    Sterre* vindt dit leuk.
  8. Nina2011

    Nina2011 Bekend lid

    13 mei 2014
    589
    304
    63
    Ik denk zelf een jongetje... ben heeeel benieuwd!
    Hebben jullie het trouwens ook zo koud?? Ik bevries bijna!! Echt vreselijk..
    Ik zit thuis te werken met 2 kruiken haha niet alleen vandaag maar echt al weken brrrr
     
  9. Nina2011

    Nina2011 Bekend lid

    13 mei 2014
    589
    304
    63
    Mijn kindjes hebben maat 50 niet gedragen hoor.. dat was echt wat voor 1 week... zo zonde, dus meteen 56 aan doen prima! Haha nee dan nie sneller overstappe na 62, daar zie ik t nut ook nie van in..

    Een draagdoek wil ik ook.. maar ook een draagzak.. alleen de juiste vinden gaat nog wel een dingetje worden
     
  10. Nina2011

    Nina2011 Bekend lid

    13 mei 2014
    589
    304
    63
    Wat je niet nodig hebt is een flessenwarmer en en flessensterilisator, echt geld klopperij!
    O en kruikhoezen mochten we helemaal nie gebruiken, ook daar gebruik je dus hydrofiele luiers voor.. geloof me die kun je niet genoeg hebben haha
     
    Mallejan en Gloriosa vinden dit leuk.
  11. Maan84

    Maan84 Fanatiek lid

    6 mrt 2020
    1.558
    866
    113
    Ede
    Ik heb het ook vaak ijskoud. Ik loop er dan bij als een eskimo!!

    Waarom mocht jij geen kruikenzak gebruiken? Is dat iets van kortgeleden? Er is in 10 jaar zoveel veranderd...


    Ik ben vandaag voor het eerst bij de verloskundige geweest. Was heel leuk. Kreeg nog een leuk Woezel en Pip koffertje mee. Misschien stap ik wel over, even over nadenken.
     
  12. Sooff

    Sooff Fanatiek lid

    4 jan 2020
    1.124
    849
    113
    Vrouw
    Precies mijn gedachte het veranderd zo snel. De geen kruikenzak kende ik nog niet trouwens.

    Wat fijn dat het een leuke ervaring was bij de verloskundige. Lief he dat koffertje hier ook gekregen. Wordt het wel echt van die spulletjes vind ik.
     
  13. Nina2011

    Nina2011 Bekend lid

    13 mei 2014
    589
    304
    63
    ooo waarom ben je dan bij de verloskundige geweest? was bedoeling 1malig of?
    Woezel en pip koffertje heb ik ook gekregen :)

    ja mn kinderen zijn 5 en 3 en dat mocht toen niet... wie weet is het inmiddels alweer veranderd haha, er veranderd zoveel..
    ik was van de week bij de verloskundige... ik haar gevraagd of ik geen makreel mag eten?
    Dit staat namelijk in de zwangersHAP app...
    tijdens mijn vorige zwangerschappen heb ik namelijk op haar advies heel veel makreel gegeten om dat die vetten zo goed zouden zijn haha...
    ze zegt ja ik heb 20 jaar borstvoeding thee geadviseerd en nu staat er ineens in dat het niet mag! omdat iets nie bewezen zou zijn...
    makreel zit zink in.. dus TE veel is niet goed, maar dat zit ook in varken e.d. (?) haha
     
  14. Maan84

    Maan84 Fanatiek lid

    6 mrt 2020
    1.558
    866
    113
    Ede
    Ik loop in het zh, maar das toch anders. En deze vk gaan waarschijnlijk mijn thuisbevalling doen (omdat ik zo snel beval) en daarna het kraambed. Als ik het red dan ga ik in het zh bevallen, maar de kans is groot dat ik weer binnen 1-2 uur van 1e wee naar bevallen ga. Dan is 8 minuten in de auto nog steeds te ver.

    En dus ging ik vandaag kennismaken. Is me heel goed bevallen daar, echt heel leuk!

    Ik wist niet dat tonijn bijv niet meer mocht. Ik maak graag zelf tonijnsalade.. mag dus ook niet meer. Gek hé!

    @Sooff het is inderdaad een lief koffertje en ineens voelde ik ook heel erg zo’n geluksgevoel! Welke babydozen zijn nog meer leuk?
     
    Nina2011 vindt dit leuk.
  15. Heidezicht

    Heidezicht Fanatiek lid

    20 jul 2020
    1.206
    1.156
    113
    Vrouw
    @Maan84, wat fijn dat het goed voelde zo bij de verloskundige!

    Leuke babydozen heb ik al eens laten zien geloof ik. Ik vond die van Baby-dump en Prenatal erg leuk!
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Maan84 vindt dit leuk.
  16. Maan84

    Maan84 Fanatiek lid

    6 mrt 2020
    1.558
    866
    113
    Ede
    Ooo die heb ik dan even gemist :) sorry!
    Ik ga deze ook aanvragen.
     
  17. Heidezicht

    Heidezicht Fanatiek lid

    20 jul 2020
    1.206
    1.156
    113
    Vrouw
    Nee geeft niks, kleine moeite om ze nog een keer te posten toch?

    Die van de Blokker (=ouders van nu) had ik ook, maar vond ik tegenvallen.
    Prenatal is trouwens van Wij.
     
    Maan84 vindt dit leuk.
  18. Sterre*

    Sterre* Bekend lid

    4 jul 2017
    528
    413
    63
    Vrouw
    Wij hebben de flessenwarmer juist heel veel gebruikt voor het opwarmen van moedermelk.
    Wat betreft de kruik heb ik de vorige keer de zensy kruik gebruikt, geen gedoe met kokend water. Gebruik hem nu ook heel veel voor mezelf, ben een echte koukleum :roflmao:
     
  19. Nina2011

    Nina2011 Bekend lid

    13 mei 2014
    589
    304
    63
    ahja met borstvoeding zal het misschien anders zijn..
    haha ja bij mij gaan er liters water voor de kruiken doorheen, krijg t gewoon niet warm!
     
  20. Maan84

    Maan84 Fanatiek lid

    6 mrt 2020
    1.558
    866
    113
    Ede
    Mag moedermelk in de magnetron? Weet jij dat?

    Ik heb met het zh als de vk afgesproken dat ik bv wil gaan geven, maar zeker de eerste week wil bijvoeden, zodat er niet teveel druk op ligt en ook omdat mijn oudste een glucose had van 2.nogwat, wat echt gevaarlijk is. Dan kun je niet wachten tot je bv op gang komt..

    Zowel het zh als de vk waar ik vandaag was zijn daar heel enthousiast over en vinden het een goed idee om laagdrempelig bij te voeden. Tepel/speenverwarring was echt achterhaald, zei ze. Wel gaf ze als tip dat ik echt tegen Zin moet zeggen dat ik een ervaren kraamverzorgster wil die ook ervaring heeft in gecombineerd voeden. Dus dat ga ik doen. Ik ben heel opgelucht dat ik toch bv kan gaan proberen en niet bang hoef te zijn om weer afgebrand te worden als het niet meteen lukt.
     

Deel Deze Pagina