Uitgerekend 16 mei t/m 31 mei!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door roever, 8 sep 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. flothe

    flothe Bekend lid

    27 dec 2017
    540
    334
    63
    Die buik begint wel onhandig te worden; veters strikken, iets van de grond rapen, scheren .. :roflmao: hoe doen jullie dat?

    Wat betreft de bewegingen van de baby; super fijn die veel te voelen maar soms ook spannend. Weet wel dat ik er vorige zwangerschap rond deze periode af en toe een beetje geobsedeerd door werd, of ik de baby wel genoeg voelde. Hebben jullie dat ook?
     
  2. Heidezicht

    Heidezicht Fanatiek lid

    20 jul 2020
    1.206
    1.156
    113
    Vrouw
    Wat mooi om te horen dat jullie de baby zo vaak voelen..

    Wel rustig aan doen he, als er 1 moment is om om jezelf te denken is het nu...
     
  3. Edith1987

    Edith1987 Fanatiek lid

    22 jun 2013
    1.507
    202
    63
    Vrouw
    Zeeland
    Poeh hier ook een "stampertje" vanbinnen! Zei vanavond nog tegen de vk: volgens mij is hij de hele dag wakker! Zo leuk dat de andere kinderen het nu ook aan de buitenkant kunnen voelen <3
    Ik vind mijn buik ook al enorm onhandig groot :) En hoe dikker hij wordt, hoe onhandiger ik ook word ofzo. Laat alles uit mijn handen vallen en kan het dan amper opgeraapt krijgen haha!
    Morgen even de bekkenfysio bellen, want wordt echt steeds pijnlijker. Ik slaap er ook slecht van.
    Fijn om jullie verhalen/ervaringen te lezen! Ik reageer maar weinig, maar lees alles mee!
     
  4. Sooff

    Sooff Fanatiek lid

    4 jan 2020
    1.124
    849
    113
    Vrouw
    Haha ja echt he, valt niet mee vooral scheren en veters strikken. :roflmao: kan me er best wat bij voorstellen dat je erop gaat letten of he het wel genoeg voelt etc.

    Ik heb daar zelf nog geen last van vraag me juist af of het eigenlijk ook wel ooit eens gaat slapen ofzo. En hoe zo'n drukke baby we wel niet in onze armen hebben straks.
    Ik droomde afgelopen nacht dat het kindje was geboren en in bedje lag en gewoon de hele nacht bleef door trappelen * lees de polonaise aan het doen was* iets met rare dromen als je zwanger bent ? :eek::roflmao:
     
    Dubbeltje82 vindt dit leuk.
  5. furby

    furby Bekend lid

    14 mrt 2010
    848
    99
    28
    NULL
    NULL
    Die buik zit hier ook al onwijs in de weg.

    En dan te bedenken dat we nog even moeten

    @Edith1987 vervelend van je bekkenklachten!
    Ik heb er vanaf vroeg in de zwangerschap last van maar het is juist de laatste week goed te doen.
    Hopelijk kan de fysio je wat verlichting bieden!
     
  6. Maan84

    Maan84 Fanatiek lid

    6 mrt 2020
    1.558
    866
    113
    Ede
    Heb je nog gebeld? Kon je snel terecht?

    Die van mij is soms heel druk en soms wat minder en op de een of andere manier maak ik me daar niet druk om. Tis al de hele zwangerschap zo.

    Scheren gaat min of meer op gevoel nu... ik scheer wel minder vaak want daardoor snij ik mezelf regelmatig.

    Mijn buik is voor mijn gevoel loodzwaar en veel groter dan de vorige twee keer. Hij zit echt in de weg. Ik krijg m’n steunkousen amper aan hahahah.
     
  7. Dubbeltje82

    Dubbeltje82 VIP lid

    7 jan 2011
    11.704
    3.815
    113
    Vrouw
    Scheren? Hahaha

    Ik laat mijn man de bush bijwerken, scheelt weer wurmen en hij heeft dat in de andere zwangerschappen ook voor me gedaan.
     
    roever en Maan84 vinden dit leuk.
  8. Edith1987

    Edith1987 Fanatiek lid

    22 jun 2013
    1.507
    202
    63
    Vrouw
    Zeeland
    Kon ze helaas niet bereiken. Nu een mail gestuurd. Op de eoa manier heb ik er op werkdagen (kantoorbaan) en in het weekend ook wel meer last van dan doordeweeks thuis. Toch te weinig afwisseling in houding misschien...
     
    Maan84 vindt dit leuk.
  9. Dubbeltje82

    Dubbeltje82 VIP lid

    7 jan 2011
    11.704
    3.815
    113
    Vrouw
    Ik denk eerder meer inspanning. Thuis ben je doorgaans minder gespannen (ik iig wel).
     
  10. Eevie82

    Eevie82 Bekend lid

    2 jun 2018
    888
    1.184
    93
    Vrouw
    Heel gek, ik kreeg geen meldingen meer!

    Scheren gaat hier op gevoel :roflmao: mijn moeder bood al aan het te doen maar zóveel waarde hecht ik er nou ook weer niet aan hahaha. Mijn benen heb ik eerst laten groeien en daarna met een epilady gedaan, kan ik even vooruit :thumup: Schoenen alleen nog maar instappers of iets met een snel ritsje, hopelijk wordt het snel lekker weer en kunnen de Birkies weer aan!

    Vandaag had ik controle van baby en placenta, leuk om weer even te kunnen spieken! Op zich gaat alles goed, alleen het vruchtwater ging sky-high op de grafiek :$ conclusie: polyhydramnion. Wordt wel vaker gezien bij kindjes met deze aandoening. Voor mij is het nu vooral oncomfortabel en pijnlijk, maar risico is dat mijn vliezen breken als het nog erger wordt. Daarom vanaf nu elke week controle: echo om vruchtwater te meten en om cervixlengte te checken. Eventueel kunnen ze vruchtwater aftappen, maar ook dat geeft risico op gebroken vliezen dus wachten ze het liefst zo lang mogelijk mee. Nou ja, ik neem het zoals het komt.

    @Heidezicht ik denk regelmatig aan je, hoe is het nu? Kan me voorstellen dat alles bij elkaar wel erg veel is, ik hoop dat alles snel in rustiger vaarwater komt! En wat fijn om te horen dat jullie groen licht hebben gekregen. Hopelijk snel mooi nieuws ❤️

    Oh ja, die mri morgen. Ze gaan kijken of dit nog ander beeld geeft qua ernst van de aandoening. Ze zullen mogelijk iets preciezer kunnen zien welke organen in de borstkas liggen en de omtrek van de goede long kunnen meten. Ben benieuwd!
     
  11. Eevie82

    Eevie82 Bekend lid

    2 jun 2018
    888
    1.184
    93
    Vrouw
    *kon ik mijn benen maar laten groeien! Die lange benen heeft mijn dochter namelijk niet van mij hahaha. Jullie snappen natuurlijk wat ik bedoel ;)
     
    Dubbeltje82 vindt dit leuk.
  12. Maan84

    Maan84 Fanatiek lid

    6 mrt 2020
    1.558
    866
    113
    Ede
    Spannende dag morgen! Succes!!
     
  13. Dubbeltje82

    Dubbeltje82 VIP lid

    7 jan 2011
    11.704
    3.815
    113
    Vrouw
  14. Heidezicht

    Heidezicht Fanatiek lid

    20 jul 2020
    1.206
    1.156
    113
    Vrouw
    Wat ben je toch lief en attent @Eevie82.. Wij redden ons wel. Ik heb nu mn eerste menstruatie weer, best gekke gewaarwording..

    Balen van je vruchtwater.. Ze moet blijven zitten hoor! Veilig bij haar mama...
     
  15. Gloriosa

    Gloriosa Bekend lid

    10 okt 2016
    505
    308
    63
    NULL
    NULL
    Nou kan ik me voorstellen..
    Kan me er weinig bij voorstellen hoe het moet zijn wat jullie meegemaakt hebben, maar als ik er alleen al aan denk voel ik veel pijn.
    Fijn dat jullie samen er moedig in kunnen staan!

    Hoe gaat het verder? Met je moeder en stiefdochter?
     
  16. furby

    furby Bekend lid

    14 mrt 2010
    848
    99
    28
    NULL
    NULL
    Succes met de mri @Eevie82!!

    En balen van het vruchtwater! Wat een extra onzekerheid weer..
     
  17. furby

    furby Bekend lid

    14 mrt 2010
    848
    99
    28
    NULL
    NULL
    Ik moet vanmiddag naar de verloskundige.

    Sowieso even mijn vermoeidheid bespreken.

    Ook de misselijkheid is weer volop aanwezig? Hebben meer dames hier last van?
    Bij de vorige twee kwam het rond dit termijn ook weer terug, zo balen
     
  18. Gloriosa

    Gloriosa Bekend lid

    10 okt 2016
    505
    308
    63
    NULL
    NULL
    Hier gisteren (28.2 wkn) een extra groeiecho gehad. Kindje loopt zover voor, boven het bovenste lijntje nog steeds. Maar het lijkt wel of het niet harder omhoog gaat.. Dus zn eigen lijntje aan houdt.
    Geschat gewicht nu 1520 gram. En lengte/omvang allemaal rond de 30(+) weken.
    Over 4 weken gaan ze weer kijken. De Vk zegt dat de beeb het gewoon erg goed heeft, grote placenta en voldoende ruimte.
    Het enige waar ik van baal is dat ze sowieso me dan niet door laten lopen als ik met 40 weekjes nog niet vanuit mezelf begonnen zou zijn. Omdat anders beeb te groot wordt.
    En ik hoop zo dat ik geen ingeleide bevalling hoef, maar dit maakt de kans wel wat groter zegmaar..

    Maar goed, klein dingentje, moet me er maar niet te druk om maken omdat ik er verder toch niets aan kan doen.
     
  19. Gloriosa

    Gloriosa Bekend lid

    10 okt 2016
    505
    308
    63
    NULL
    NULL
    Ja hier ook, vond het al heel vreemd!
    Maar nu jij het ook benoemd..
    Wel in wat mindere mate tot nu toe, geen braakneigingen zegmaar. :$
     
  20. Gloriosa

    Gloriosa Bekend lid

    10 okt 2016
    505
    308
    63
    NULL
    NULL
    ♡ Uitgerekend 16 t/m 31 mei
    2021 ♡

    16 mei
    Eevie82 - 38 jaar - 1e kindje - meisje
    LunaLee - 1e kindje - jongen

    17 mei

    18 mei
    Mommytobe090818 - 2e kindje - meisje
    Sooff - 2e kindje - verrassing
    Maan84 - 3e kindje - meisje

    19 mei
    Flothe - 2e kindjes - verrassing

    20 mei
    Sannekrul - 30 jaar- 3e kindje - meisje
    Heidezicht - 37 jaar - 1e kindje - 15/1/2021, Mason Alexander

    21 mei
    Roever - 4e kindje - verrassing

    22 mei

    23 mei
    Citroentje93 -27 jaar - 2e kindje - jongen
    Gloriosa - 26 jaar - 2e kindje - verrassing

    24 mei

    25 mei
    Sterre* - 35 jaar - 2e kindje - meisje
    Sarah00 - 34 jaar - 2e kindje - meisje

    26 mei
    Pandabeer95 - 25 jaar- 1e kindje

    27 mei

    28 mei
    Nina2011 - 33 jaar - 3e kindje - jongetje
    LisaLisaLisa- 26j- 3e kindje - meisje

    29 mei
    Lyan88 - 32 jaar - 3e kindje
    DLCGXPY - 33 jaar - 3e kindje meisje
    Mallejan - 28 jaar - 1e kindje - jongetje

    30 mei
    Furby - 3e kindje
    Dubbeltje82 - 39 jaar - 3e kindje - meisje

    31 mei
    Edith1987 - 33 jaar - 4e kindje - verrassing


    jongen (5) meisje (9) verrassing (5) onbekend (3)

    Maart
    3 maart - Eevie82 - MRI
    8 maart - Flothe - controle VK (bijna 30 weken)
    9 maart - Dubbeltje82 - psych POP
    10 maart - Dubbeltje82 - spv POP + controle vk
    15 maart - Gloriosa - 30 weken GUO / controle gyn
    15 maart - Sterre* - controle gyn
    24 maart - Dubbeltje82 - controle vk
    24 maart - Sooff - echo 32 weken
    25 maart - Flothe - echo (placenta localisatie + bonus biometrie :))
    29 maart - Sterre* - 32 weken echo
    30 maart - Gloriosa - groeiecho vk

    April
    7 april - Dubbeltje82 - controle vk
    21 april - Dubbeltje82 - controle vk
    26 april - Gloriosa - controle gyn

     

Deel Deze Pagina