Uitgerekend 16 mei t/m 31 mei!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door roever, 8 sep 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Afua32

    Afua32 Bekend lid

    21 okt 2018
    567
    239
    43
    Vrouw

    Hier ook n stuk rustiger ja.
    Ik ga meestal ff rustig zitten en probeer wat te porren of luister thuis even naar het hartje.
    Maar hoop dat de bevalling zich snel aandient want wordt er steeds minder relaxt onder..
     
  2. flothe

    flothe Bekend lid

    27 dec 2017
    540
    334
    63
    Hier nog altijd een drukke baby. Heeft wel echt minder ruimte, dus de bewegingen voelen inmiddels wat anders dan paar weken terug maar aantal bewegingen nog steeds hetzelfde. Vervelend dat jullie ze minder voelen, ken de onrust die dat geeft!
     
  3. Nina2011

    Nina2011 Bekend lid

    13 mei 2014
    589
    304
    63
    @Edith1987 ik merk ook dat de baby anders reageerd ofzo, moet me nu meer concentreren om m te voelen.. eerst als ie wakker was bouwde hij een feestje en nu is t meer 1 schop of een beweging ofzo haha als je begrijpt wat ik bedoel...

    @furby heb je al een uitslag?
     
    Afua32 vindt dit leuk.
  4. roever

    roever Niet meer actief

    Hier ook nog steeds drukke drukke baby!!!
    Maar die had afgelopen dagen ook natuurlijk z’n shot rust door die medicatie:o::roflmao::roflmao:

    vanmorgen weer op controle geweest...
    Alles dikke prima!
    Toch nog even over strippen en inleiden etc gehad...
    En ik voel een heeeeel lichtelijke ja opkomen.. maar “durf” er nog niet echt aan toe te geven.

    wie van jullie is al eens eerder gestript geweest?
    Met hoeveel weken en wat deed het?
    Baby hier ligt verre van ingedaald.
    En zal dit waarschijnlijk ook niet doen :|
     
  5. Mallejan

    Mallejan Bekend lid

    7 jan 2020
    940
    758
    93
    Vrouw
    Hier ook een drukke baby, soms dagje wat rustiger maar gister avond en vannacht was het feest. Word er soms echt gek van:rolleyes::confused:

    Mijn controle was weer goed, baby ligt vast ingedaald dus prima! Afwachten nu maar wanneer die denkt te komen:D
     
    Sterre* en Dubbeltje82 vinden dit leuk.
  6. Sooff

    Sooff Fanatiek lid

    4 jan 2020
    1.124
    849
    113
    Vrouw
    Is je nek nu weer helemaal oké?
    Wat houdt je tegen bij het idee inleiden?
    Ik ben bij 38 weken ( zinloos ) gestript in de hoop het inleiden met 38+2 te voorkomen.

    Ik heb nog tot volgende week vrijdag om zelf te bevallen anders strippen en inleiden na dat weekend. Zelf heb ik liever eerst strippen om nog te proberen. Ik ga er vanuit dat het voortijd niet zelf gebeurt maar dan heb ik alles geprobeerd en nog even om me er op voor te bereiden.
     
  7. Dubbeltje82

    Dubbeltje82 VIP lid

    7 jan 2011
    11.704
    3.815
    113
    Vrouw
    @roever ik ben bij de tweede gestript met 39+5, maar dat deed niet zoveel. Ik had toen al 3 cm en de vk heeft toen besloten de volgende dag gewoon mijn vliezen te breken.
     
  8. Nina2011

    Nina2011 Bekend lid

    13 mei 2014
    589
    304
    63
    Ik ben bij de eerste gestript.
    2x bij verloskundige maar dat deed niks en toen ik afspraak in zkh had over inleiden wilde ze daar niet strippen in eerste instantie omdat het bijna nooit wat doen. Ze zag dat t bij mij toen wss wel net t juiste zetje kon geven en heeft t toen alsnog gedaan.. inleiden is toen ook niet meer nodig geweest... strippen had gewerkt! Maar nogmaals, 9 van 10 x doet t dus niks..
     
  9. flothe

    flothe Bekend lid

    27 dec 2017
    540
    334
    63
    Dat laatste is zeker niet waar. Zag dit laatst voorbij komen op een VK site https://www.verloskundigen-noordwijk.nl/nl/zwanger/strippen

    Duidelijke uitleg met betrouwbare cijfers; is rond 2000 hier namelijk een grote studie naar gedaan. Het ligt er met name aan wanneer je gaat strippen, maar een groot gedeelte van de vrouwen heeft er wel degelijk baat bij. Ik hoop dat ik het niet nodig ga hebben, maar laatst wel beetje in verdiept dus :)

    Gewoon je gevoel volgen @roever en dat gevoel kan en mag ook gewoon met de dag anders zijn!
     
  10. Nina2011

    Nina2011 Bekend lid

    13 mei 2014
    589
    304
    63
    Oke ik zeg wat ze mij in het mumc maastricht dan hebben "wijsgemaakt" ;)
    Ken ook niet veel vrouwen waarbij strippen heeft geholpen, hier bij VK beginnen ze er sws pas mee na de 40 weken
     
  11. roever

    roever Niet meer actief


    Gevoel volgen is lastig haha
    Maar we hebben nog even.
    Maar kan een baarmoeder ook gewoon veel te hoog er voor liggen???:oops:
    Ik heb net s eenmalig gecheckt en voel gewoon echt 0,0000
    Alsof die ergens boven m’n navel zweeft ofzo:roflmao::roflmao:
     
  12. roever

    roever Niet meer actief

    ja dat is t m ook denk ik... ieder verteld natuurlijk alleen z’n eigen ervaringen etc! En ieder heeft er een eigen kijk en gevoel bij... :)
     
  13. flothe

    flothe Bekend lid

    27 dec 2017
    540
    334
    63
    Ja, het kan natuurlijk dat de ene VK of gyn er toevallig net meer of minder goede ervaringen mee heeft, ligt er ook aan welke populatie vrouwen je ziet bijvoorbeeld. Maar overall zie je dus wel degelijk een effect van strippen!

    En @roever ik snap wel wat je bedoelt hoor haha! Al kan de VK wel echt stukken dieper toucheren is mijn ervaring dan dat je dat zelf lukt :roflmao::roflmao: Volgens mij kan de VK altijd wel de baarmoedermond bereiken :)
     
    roever vindt dit leuk.
  14. roever

    roever Niet meer actief

    :|:roflmao::roflmao::roflmao::roflmao::roflmao::roflmao::roflmao:

    Zal t???
    Want heb echt gevoel dat het in t geheel ver boven m’n navel zit en eerder uit m’n mond/neus komt dan daar beneden hahaha
     
    Gloriosa en Dubbeltje82 vinden dit leuk.
  15. furby

    furby Bekend lid

    14 mrt 2010
    848
    99
    28
    NULL
    NULL
    Nee nog geen uitslag helaas..
    Hij hoest wel iets minder maar ik zal toch blij zijn als de baby komt zonder al dat gehoest en geproest in huis :)

    Vandaag is trouwens de dag dat ik bij onze jongste spontaan beviel.
    Ik ga dit keer maar van +/- 40 weken uit, dan valt het niet zo tegen!

    @roever mijn enige ervaring met strippen is dat mijn vliezen al een paar uur gebroken waren en dat de vk dacht dat strippen wel het laatste zetje kon geven (waarom is mij een raadsel want ik had al wat kramp en de weeën waren echt vanzelf wel gekomen).
    Hoe dan ook, binnen het kwartier zat ik volop in de weeën.
    Ik denk dat strippen dus alleen helpt als je lichaam er al klaar voor is.
     
    roever vindt dit leuk.
  16. Gloriosa

    Gloriosa Bekend lid

    10 okt 2016
    505
    308
    63
    NULL
    NULL
    Spannend welke baby zich als eerste aan gaat dienen!
    Neem alle slaap en rust nog die je maar pakken kan.. ;) pittige nachten met beeb hoor icm eigen herstel vd bevalling.

    Zet hem op vandaag allemaal weer met alle ongemakken en drukte! Hoop ook geluksmomenten van getrappel in je buik en verlangen naar de kleine ;)
     
    roever en Sterre* vinden dit leuk.
  17. Afua32

    Afua32 Bekend lid

    21 okt 2018
    567
    239
    43
    Vrouw
    Om te kunnen strippen moet er toch ook al enige ontsluiting zijn?

    Hier was afgelopen dinsdag vals alarm. Na controle dacht gyn dat mijn vliezen gebroken waren. Inwendig onderzoek gehad en baarmoedermond zat nog dicht en vliezen intact. We wachten rustig af.

    Hier heb ik sinds enkele nachten naast beenkramp na het slapen overal spierpijn. Vingers, schouders, enkels...alles voelt verkrampt en gaat gedurende de dag pas weg.:(
     
  18. Maan84

    Maan84 Fanatiek lid

    6 mrt 2020
    1.558
    866
    113
    Ede
    Ik plaats heeeeel even een fotootje... Haal 'm zo weer weg.
     
    Nina2011, Sterre* en Afua32 vinden dit leuk.
  19. Afua32

    Afua32 Bekend lid

    21 okt 2018
    567
    239
    43
    Vrouw
    Wat een mooi meisje.
    Nogmaals gefeliciteerd!
     
    Maan84 vindt dit leuk.
  20. Gloriosa

    Gloriosa Bekend lid

    10 okt 2016
    505
    308
    63
    NULL
    NULL
    @Maan84 Wat een heerlijk kindje!
     

Deel Deze Pagina