3 weken geleden kies laten trekken, iets achtergebleven denk ik

Discussie in 'De lounge' gestart door demaco, 23 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. demaco

    demaco Fanatiek lid

    1 nov 2011
    1.426
    0
    0
    Ik denk dat er iets is achtergebleven met het trekken van een kies.
    De kies is in vele stukjes gebroken met het trekken (was te verwachten want hij was al niet heel meer). Nu na bijna 3 weken is de wond dicht maar het blijft een soort van gleuf zitten waar ook eten steeds tussen gaat zitten. Is er prima tussenuit te halen maar het lijkt niet te veranderen.

    Maar ik merk dus dat er aan 1 kant echt iets heel hards zit. Steekt ook iets uit en als ik daar op het tandvleek druk doet het pijn (alsof er iets in snijdt).

    Kan het zijn dat er wat achter gebleven is?

    Dat zou een tandarts toch moeten zien bij het trekken of niet?
     
  2. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.853
    7.620
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    kan een wortelpuntje zijn, komt er vanzelf uit. Is niet altijd te zien zonder het (na het trekken) maken van een foto.
     
  3. demaco

    demaco Fanatiek lid

    1 nov 2011
    1.426
    0
    0
    Dus als ik dit zo laat dan komt het er vanzelf uit? Het zit niet onder de gleuf zeg maar maar echt helemaal aan de zijwand van het tandvlees.
     
  4. Madizon

    Madizon Lid

    31 jan 2010
    61
    0
    6
    NULL
    NULL
    Het kan ook een botsplinter zijn, ook dat zal er vanzelf uitkomen. Als je er last van hebt kun je je tandarts vragen ernaar te kijken en het met een klein verdovinkje eruit te halen. Maar met een beetje geduld is dat waarschijnlijk niet nodig. De gleuf zal vanzelf weer dichtgaan, dit groeit van binnen naar buiten dus heeft even tijd nodig.
     
  5. demaco

    demaco Fanatiek lid

    1 nov 2011
    1.426
    0
    0
    Ok, ja ik heb er geen last van. Dan laat ik het wel zo. Mocht ik er last van krijgen bel ik de tandarts wel.
     
  6. Gooischemama

    Gooischemama Fanatiek lid

    4 aug 2010
    1.642
    1
    0
    Hilversum
    Zal voor de zekerheid toch een foto laten maken meis

    Bij mijn verstandskiezen zijn ze ook van alles vergeten (blijkt achteraf) eerste stuk is er uitgegroeid verschrikkelijk veel pijn van gehad en voor de rest van de stukken die zijn achter gebleven word ik woensdag voor geopereerd!!!
    Dus ja ik zal er zeker een foto van vragen!!
     
    bella85 vindt dit leuk.
  7. demaco

    demaco Fanatiek lid

    1 nov 2011
    1.426
    0
    0
    Ik ben zo bang voor de tandarts :(
     
  8. Gooischemama

    Gooischemama Fanatiek lid

    4 aug 2010
    1.642
    1
    0
    Hilversum
    hahahaaha ik ken je gevoel hoor meis
    Loop bij een speciale angsttandarts en daarom worden bij mij tanden trekken ook onder algehele narcose gedaan omdat ze anders weinig kunnen doen bij me.

    Maar serieus laat een foto maken dan weet je of er echt wat zit of niet.
    Ik moet nu weer onder narcose zodat ze alles dr uit kunnen halen wat er nog zit en trust me ben dr ook weer helemaal panisch voor aan het worden
     
  9. SeaShell

    SeaShell Niet meer actief

    toevallig. we zijn dezelfde dag geweest en heb precies hetzelfde. bij mij is de wond wel gehecht maar is niet mooi geheeld. bij mij zit er ook echt een gleuf waar etensresten in gaan zitten, best wel diep..

    heb ook een harde bobbel, maar dat is bij mij niet iets wat erin zit maar gewoon hard geworden weefsel lijkt het wel

    ik zou in ieder geval terug gaan meid. misschien toch even extra laten kijken

    maar als je geen last hebt zal het vast wel goedkomen
     
  10. demaco

    demaco Fanatiek lid

    1 nov 2011
    1.426
    0
    0
    Maar als ik nu een foto laat maken en er blijkt nog wat te zitten..

    Word het verwijderen ervan dan bij mij in rekening gebracht??

    Zou ik eigenlijk schandalig vinden aangezien het hun fout is dan. En ik heb geen tandarts verzekering..
     
  11. Annemiek1975

    Annemiek1975 Fanatiek lid

    3 aug 2008
    2.165
    0
    0
    Filiaalleidster
    Neerkant
    Is het niet gewoon je kaak? Daar zitten je tanten immers in vast, alleen normaal voelen we dat niet omdat dar een tand inzit???
     
  12. Gooischemama

    Gooischemama Fanatiek lid

    4 aug 2010
    1.642
    1
    0
    Hilversum
    Zoals IK heb begrepen van me kaakchirurg word er niks in rekening gebracht omdat het ZIJN fout is niet die van mij (gaat ook beetje moeilijk)

    Ik zou dat even bespreken met de desbetreffende tandarts hoe en wat en wil hij toch alles bij jou in rekening brengen even je rechtsbijstandverzekering bellen want idd het is niet jou schuld dat hij wat heeft laten zitten (mocht dat het geval zijn)
     
  13. demaco

    demaco Fanatiek lid

    1 nov 2011
    1.426
    0
    0
    Rechtsbijstandverzekering heb ik ook niet helaas.

    Zelf denk ik dat het al aan het 'uitgroeien' is. Want ik heb vaker gevoeld en dit hele scherpe en harde gevoel heb ik hiervoor niet gehad.
     
  14. Janneke21

    Janneke21 Fanatiek lid

    25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Ik heb een keer na het trekken van een kies ontzettende napijn gehad.. en ik maar denken dat het aan mij lag, kleinzerig weet ik veel.. Heb toen met veel moeite van de huisarts tramadol gekregen.. en het zo nog een week of 2-3 moeten uitzingen... (en dat was al 2 weken na het trekken, ben er letterlijk meer dan een maand mee zoet geweest).. en toen kwamen er opeens allemaal restjes kies uit!!! Aardige stukken ook! En toen dat er allemaal uit was toen was ook opeens de pijn over..
    Achteraf had ik dus ook door moeten hebben dat dat gat maar niet dichtgroeide en de pijn ook niet normaal was.. Ik zou het dus gewoon even na laten kijken! Later kies getrokken op precies dezelfde plek aan de andere kant en na 2-3 dagen begon het al dicht te groeien en nooit napijn gehad..

    Ik mag over 1,5 week weer.. 2 verstandskiezen bij de kaakchirurg.. ook echt geen zin in :p
     
  15. Gooischemama

    Gooischemama Fanatiek lid

    4 aug 2010
    1.642
    1
    0
    Hilversum
    Het kan idd zijn dat het stukje er nu vanzelf uit gaat groeien maar kan ook lang duren he
    Ik werd in maart geholpen aan me verstandskiezen en kreeg in december heel veel pijn aan die plek ook een hard puntje wat ik voelde
    Heb uiteindelijk me pincet gepakt en het stukje er uit weten te trekken meteen was de pijn weg!!

    Voor de rest van de brokken die er nog zitten word ik morgen al aan geholpen dan gaan ze alles(hopelijk) er uit halen wat er nog zit

    Balen dat je geen rechtsbijstandverzekering hebt maar miss kan je advies inwinnen bij de ombudsman???
    Heb je de tandarts ondertussen al gesproken??
     

Deel Deze Pagina