30 weken zwanger en erg gespannen pijnlijke bovenbuik

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Miss D, 14 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miss D

Miss D Nieuw lid

14 aug 2008
    1
    0
    0
    Ik ben nu bijna 30 weken zwanger en heb sinds 2 weken een erg pijnlijke 'beurse' plek net links boven mijn navel tot ongeveer 5 cm erboven. Daarnaast ook een erg gespannen bovenbuik en heb ik het idee dat het kindje veel minder beweegt dan vorige week. Ik durf niet goed naar de huisarts te gaan omdat ik bang ben dat het normaal is (orgaan in de verdrukking?) maar de pijn is soms zo erg dat ik alleen met moeite rechtop kan staan.
    Ik zie mijn gyneacoloog volgende week vrijdag; is het verstandig om toch even langs de huisarts te gaan nu of kan het geen kwaad om te wachten?

bedankt alvast
    Donny

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Donny,

je hebt door de inhoud van je baarmoeder snel beurse plekken hoe verdder je in de zwangerschap komt. Het kan ook zijn dat je darmen in de verdrukking zitten. Dit kan een paar minuten duren, maar ook enkele weken duren. Je kunt er weinig tegen doen, behalve idd gaan verzitten of opstaan. Als je baarmoeder weer wat groter is, ligt alles weer anders, dus het zal wel beter gaan komende tijd. Dat je kindje minder beweegt is wel iets om in de gaten te houden, maar niet iets om je meteen druk over te maken. Wanneer je je kindje elke dag marr 10 keer voelt bewegen is het ip goed, tenzij het geheel anders is dan voorheen. Bij twijfel altijd even contact opnemen met de gyn. We kijken liever een keer teveel dan te weinig en als jij er weer geruster op betn dan, daar valt ok veel voor te zeggen. Dus bel gerust als je twijfelt, niet de huisarts, maar vraag maar advies aan de gyn.

Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina