33 weken zwanger bloedverlies (placenta previa)

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Simmy, 16 feb 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Simmy

    Simmy Fanatiek lid

    2 mrt 2013
    1.067
    312
    83
    Gister ineens bloedverlies gekregen. Ik wist dat het zou kunnen gebeuren maar toch enorm geschrokken.
    Naar het zkh gebracht en opgenomen
    De gyn is geweest en heeft de uitslag van de MRI gegeven (Dinsdag MRI gehad, Donderdag as zou ik de uitslag en nog een GUO krijgen) de MRI liet een duidelijke placenta increta en waarschijnlijk ook percreta zien. Dus ik heb longrijping gekregen en vandaag gaat het placenta-team overleggen. Eerst zou de sectio rond week 37/38 zijn maar dat willen ze niet meer omdat ze t liever niet in een spoedsituatie willen doen. Het zal nu week 34 worden ongeveer (Dat is volgende week) en als t bloedverlies terug komt (Nu gelukkig gestopt alleen nog oud bloed) dan doen ze het meteen. Niet in het kinderziekenhuis maar in t grote zkh.
    Mn baarmoeder hoop ik zo dat ze die kunnen redden maar daar moest ik niet teveel op hopen.
    Wat een ellende. Ik zie er enorm tegen op.
     
  2. Kolibrie2

    Kolibrie2 Fanatiek lid

    9 nov 2018
    1.332
    1.135
    113
    Vrouw
    Ik kan me voorstellen dat het enorm spannend is. Goed dat je nu al longrijping hebt gekregen, maar dit is natuurlijk zo anders dan dat je het had voorgesteld. Ik hoop dat ze je baarmoeder kunnen redden. Heel veel sterkte! Ik denk aan je!
     
  3. MamaZijnIsDeBom

    MamaZijnIsDeBom Fanatiek lid

    10 apr 2018
    2.317
    1.660
    113
    Vrouw
    Ik weet hier echt bijna niks van.. maar kan me wel voorstellen dat je erg bang bent. Je schrikt je kapot van al het bloedverlies, je kindje moet met 34 gehaald worden, en je kan ook je baarmoeder nog eens kwijtraken? Bah zeg! Wat een nare situatie. Ik hoop echt voor je dat je baarmoeder te redden is en je kindje toch naar omstandigheden een goede start heeft. Wens je enorm veel geluk.
     
  4. Izzie7676

    Izzie7676 VIP lid

    18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    Ow wat een ellendige rot situatie zeg! Ik kan me voorstellen dat je er enorm tegenop ziet. Gelukkig ben je wel op de beste plek mogelijk nu .
    Krijg je ook iemand toegewezen om mee te praten, het is nogal wat wat je op je dak krijgt!
     
  5. Annedore

    Annedore VIP lid

    17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Jeetje wat een heftige situatie voor jullie!!
    Hoe gaat het nu met je?

    Stuitte per toeval op dit topic.
    Na 2 keizersnedes is dit wel een van mijn angsten. Heb jij keizersnedes in je voorgeschiedenis?
     
  6. Simmy

    Simmy Fanatiek lid

    2 mrt 2013
    1.067
    312
    83
    Het gaat redelijk. Ik ben wel bang voor alles wat er nog gaat komen. De baby is er iig binnen een week.
    Ja ik heb eind 2016 een keizersnede gehad...
    De kans dat het gebeurt is heel klein hoor. Maar helaas ben ik 1 van de bewijzen dat een kleine kans ook een kans is...
     
  7. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.511
    10.344
    113
    Nee toch, heel veel sterkte. Ik hoop zo voor je dat het allemaal relatief voorspoedig verloopt. Veel sterkte, wanneer ben je 34 weken?
     
  8. Simmy

    Simmy Fanatiek lid

    2 mrt 2013
    1.067
    312
    83
    Vrijdag 34 weken.
    Ik hoop ook dat het allemaal gaat lukken.
    Weet wel dat het een grote operatie wordt en dat ze van boven naar beneden gaan openmaken en waarschijnlijk uren bezig zijn. Voor de baby zijn er niet veel zorgen gelukkig. Die doet het goed
     
  9. Annedore

    Annedore VIP lid

    17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Ja zo is dat. De kans dat je de loterij wint is ook klein en toch wint iemand hem.
    Maar wat een pech hebben jullie. Gelukkig zijn er voor de baby geen zorgen. Bij jou is de grootste zorg het verliezen van je baarmoeder?
    En kan deze operatie met een ruggenprik?
     
  10. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.511
    10.344
    113
    Heel veel sterkte toegewenst, ik denk aan je. Je hebt al teveel moeten doorstaan en dan dit. Heb je thuis alles goed kunnen regelen met de kinderen?
     
  11. Simmy

    Simmy Fanatiek lid

    2 mrt 2013
    1.067
    312
    83
    Ze zijn bang voor enorm bloedverlies Wat ze misschien niet goed onder controle kunnen krijgen. Vandaar dat ze van tevoren urether catheters plaatsen en embolisatie ballonnen in mn grote vaten om de bloedtoevoer af te kunnen sluiten. (Dit gaan ze ook doen voordat ze de baby eruit halen dus dat is ook spannend. ) er zal een heel team zijn van gynaecologen, urologen, interventie radiologen, oncoloog, anesthesie en Neonatholoog.
    Het streven is om te beginnen met een gecombineerde epiduraal/ spinaal (ruggenprik) zodat ik de geboorte van de baby kan meemaken en daarna ga ik in slaap.
    Ze verwachten veel bloedverlies. Ik heb al een ijzer infuus gehad en krijg ip van tevoren ook een transfusie.
    Het wordt spannend...
     
  12. Simmy

    Simmy Fanatiek lid

    2 mrt 2013
    1.067
    312
    83
    Ik snap t ook niet. Was fijn geweest als t eens 1x goed was gegaan. Maar ik probeer nu te hopen op een goede afloop dan maar en dat het ergste scenario me bespaard blijft...
    Thuis is ook een puinhoop want de 28e krijgen we de sleutel van t nieuwe huis. Mn vriend moet Dus verhuizen en voor de kinderen zorgen en af en toe bij mij en baby op bezoek. Het wordt erg veel voor hem. Dat vind ik ook heel erg. De baby komt nu een maand eerder dan gepland en nu kunnen we niet samen t nieuwe huis doen. Gelukkig hebben we wel veel hulp hoor. Maar ik had me er zo op verheugd. Huis mooi, baby krijgen, genieten in t nieuwe huis. Geen stress...
     
  13. Dufel

    Dufel VIP lid

    10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Jeetje wat heftig zeg
    Ik wens je heel veel sterkte
     
  14. Colinn

    Colinn VIP lid

    8 jul 2014
    5.836
    1.241
    113
    Jeetje wat heftig allemaal zeg :( Veel sterkte en ik duim op een goede afloop voor zowel je baby als voor jezelf!
     
  15. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.554
    21.038
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Jeetje wat heftig! Sterkte! Zal duimen op een goede afloop voor je.
     
  16. Dufel

    Dufel VIP lid

    10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Ben benieuwd hoe t met je gaat
     
  17. BabyFG

    BabyFG VIP lid

    20 feb 2012
    9.071
    1.916
    113
    omgeving Rotterdam
    Jeetje wat een spannend vooruitzicht!
    Ik ga hard duimen dat alles vlot en goed verloopt en je kleine ook meteen een goede start zal maken!
    Succes!
     
  18. Siem98

    Siem98 Actief lid

    27 aug 2018
    120
    136
    43
    Vrouw
    Heftig!
    Heel veel sterkte.
     
  19. LadyBird90

    LadyBird90 Bekend lid

    10 aug 2016
    823
    543
    93
    Vrouw
    Wow heftig zeg! Veel sterkte.

    Hier ook een ‘klassieke keizersnede’ gehad; van boven naar beneden. Neem je rust na de operatie, je moet echt niet teveel willen, het schijnt echt nog zwaarder te zijn dan de horizontale incisie. En dat zal in jouw geval nog wel meer zo zijn ivm het verwachte bloedverlies etc. Ik hoop dat het uiteindelijk uitdraait op een goede operatie waarbij je baarmoeder gespaard blijft!

    Ik duim voor jou en je baby!
     
    Simmy vindt dit leuk.
  20. Annedore

    Annedore VIP lid

    17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Heel spannend! Ik leef enorm met je mee ook al ken ik je niet .ik hoop heel erg dat we hier binnenkort een berichtje van je mogen lezen dat je goed herstellende bent.
    Gelukkig ben je in goede handen en is iedereen op het meest ingewikkelde scenario voorbereid.
     
    Simmy vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina