34 weken echo> even wat meer zekerheid

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door zonnetjes, 31 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zonnetjes

    zonnetjes Fanatiek lid

    19 aug 2006
    3.079
    0
    0
    drenthe
    vandaag was ik bij de vk, ze voelde dat het kindje al een beetje is ingedaald. en aangezien ik behoorlijk tenger ben en dus een klein maar compact buikje heb, stuurt ze me door naar de gyn voor een echo voor de zekerheid. niks om me ongerust over te maken, en het wil ook zeker niet zeggen dat dit een vroeg geboorte wordt. maar ze vond het moeilijk te beoordelen. ik hoor wel van vrijwel iederen dat ik een bescheiden buikje heb voor 34 weken zw. schap.

    nou zijn mijn vragen:
    1.op zich heeft ze me wel gerustgesteld, maar toch, het is ons eerste kindje.
    mijn partner is ook wat ongerust, hij kon niet mee naar de controle, dus heeft het van mij gehoord. ook voor hem is het natuurlijk nieuw.

    2.as vrijdag heb ik dus die echo, mijn partner kan helaas waarschijnlijk niet mee ivm zn werk. dus wilde moeder of schoonmoeder vragen.
    nou zei mn partner dat je dan zeker kon zien wat het ging worden. dat weten we namelijk niet, en hoeven we ook niet te weten. maar straks weet moeder of schoonmoeder eerder dan mn partner dat het een jongen of meisje wordt en dat willen we ook niet. als dat het geval is, zal ik alleen moeten gaan. dus wat voor soort controle/echo ga ik as vrijdag krijgen?

    tis een behoorlijk verhaal geworden, sorry.

    gr zonnetjes
     
  2. Mirjam

    Mirjam Verloskundige

    2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

    je kunt gewoon aangeven dat je het geslacht niet wilt weten, de kans dat dat zomaar in beel dkomt is erg klein hoor, dus vraag gerust iemand mee naar de echo.
    Maak je verder geen zorgen, zo'n echo is een standaardprocedure, aan de buitenkant kun je nooit zien of je kidnje klein of groot is, als de vk het niet goed kon voelen is het wijs om even een echo te laten maken.

    Mirjam
     

Deel Deze Pagina