35+ en zwanger worden

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Suezele, 24 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chitje

    Chitje Fanatiek lid

    25 jun 2018
    2.032
    1.142
    113
    Vrouw
    Oei, dat klinkt niet fijn! Staat die niet voldoende open dan? Sterkte!
     
  2. Mauzy82

    Mauzy82 Niet meer actief

    Ik geloof dat de ene keer prima zonder tangetje wil en de andere keer niet. Hij is of ligt niet helemaal recht of zo. Maar ala de tijd neemt met eendebek is er niets aan de hand. Heb dus nu t gevoel als of ze mijn baarmoeder deruit heb proberen te trekken. Heb net maar 2 pcm gepakt anders kan ik niet rechtop zitten/staan. Elke ronde is er wel iets wat niet lekker loopt maar dit had ik nog niet meegemaakt. Boh
     
  3. Suezele

    Suezele Lid

    24 jun 2018
    76
    3
    8
    Vrouw

    Ik begrijp het helemaal.!
    Ik ervaar hetzelfde (steeds meer twijfel na iedere poging), maar ik doe het traject samen met mijn vriend. Jij doorstaat het allemaal alleen; ik vind het daarom zo knap dat je doorzet. Ik heb zo veel respect daarvoor!
    Ik duim met je mee dat deze poging zo een prachtige positieve test laat zien!

    @Mauzy82 dat klinkt goed! Erg spannend nu dat afwachten. Ik hoop op nog meer goed nieuws straks bij het testen. :)
     
  4. Suezele

    Suezele Lid

    24 jun 2018
    76
    3
    8
    Vrouw
    @Mauzy82 zie net je andere berichtjes.:( Dat is niet zo fijn dat je er zo n last van hebt. Ik hoop dat het snel wegtrekt!
    Bloedt het nog?
     
  5. Mauzy82

    Mauzy82 Niet meer actief

    @Suezele ik kan geen bloed ontdekken (nog) vanmiddag wel een stipje. Maar kreeg buipijn/kramp en nu is t net of hele buik gekneusd is. Nu na de pcm wel iets dragelijker maar pfoeh hopelijk morgen weer over. Nee dat is zeker niet leuk nee. Gooit me uit de running en is niet bedoeling.
     
  6. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    @Mauzy82 jemig wat rot zeg, hoop dat het de moeite/pijn straks waard blijkt te zijn. Bij mij is t ook altijd wat lastiger (met uitstrijkje auw) omdat mn bm gekanteld ligt (een andere gyn zei weer van niet:rolleyes:) en nacontroles na mk waren ook geen pretje dus weet hoe je je voelt. Bah

    @Suezele had je nu wel een redelijk normale cyclus na je mk? Bij mij duurde het beide keren 7 weken voor ik echt ongesteld werd :( maar ik was wel verder dus dat zal wel verschillen. Ik duim voor deze ronde!

    @Chitje nog even klein beetje in spanning ..

    @Mangoeste waar gaan jullie nu uiteindelijk heen op vakantie?! En waar zit jij ergens in de cyclus?

    @SaartjeZ hoe gaat t met je?

    Hier positieve ovu test..kan ik toch altijd weer blij van worden, zeker als het niet pas cd 17 is ofzo. Zit nu op cd 14 maar denk dat ie morgen nog knallender is dus dan zaterdag of zondag ei. Morgen fertiliteitsgesprek in nieuwe zknhs. Hoop dat ze beetje coöperatief zijn.
     
  7. Mauzy82

    Mauzy82 Niet meer actief

    @vlinderCN : ja dat hopen wij ook! Ja meestal is t niet nodig als ze even de tijd nemen met eendenbek. Maar was al wat gestrest de gyn en moest wachten op de zaadjes en ja toen had ze t klemmetje grrr. Nou ja morgen over hoop ik. Was ook onpersoonlijk, mocht 15 min blijven liggen. Mn man mocht de stoel naar onder doen. Me verzorgen aankleden en weg gaan. Deur open laten en dan wist ze dat we weg waren:eek: dus ja beetje vaag allemaal.
     
  8. SaartjeZ

    SaartjeZ Niet meer actief

    Hier volop met de hele familie in de zorgen :(
    Broer en schoonzus verwachten een zoon, zijn nu ong. 32 weken zwanger maar het kindje is veel te klein (1100gr).
    Ze moeten nu in het ziekenhuis blijven tot hij geboren is en dan zal hij nog een hele tijd in de couveuse moeten, als hij het al haalt :cry:
    De kans is aanwezig dat hij een afwijking heeft of het zelfs niet overleeft.
    Ik lig er al de halve nacht wakker van, al heb ik het gevoel dat het goedkomt.
    Maar toch, dat zorgen maken en piekeren...
    Kan je nagaan hoe zij zich moeten voelen daar in dat ziekenhuis, in onzekerheid omdat de (eerste) uitslagen pas na het weekend komen.

    Ik vind het nu dus erg moeilijk om te gaan testen, maar wil natuurlijk wel graag weten of ik zelf zwanger ben. Maar misschien stel ik het nog even uit, ik twijfel nog...
     
  9. Chitje

    Chitje Fanatiek lid

    25 jun 2018
    2.032
    1.142
    113
    Vrouw
    @SaartjeZ wat een heftig verhaal! Ik hoop dat het goedkomt. Snap je dubbele gevoel...

    @Suezele: dank je. Gelukkig heb ik veel steun aan vrienden, vriendinnen en aan mn moeder, dat scheelt, maar het is zwaar in je eentje, zeker als het keer op keer niet lukt.

    @Mauzy82 pijn een beetje minder?

    Hier helaas geen goed nieuws. Poging 5 ook niet gelukt.:cry::cry::cry: Intake voor IVF is gepland voor over 2.5 week. Het zij zo...
     
  10. SaartjeZ

    SaartjeZ Niet meer actief

    Heh @Chitje wat naar :(
    En dan weer een lange tijd wachten voor de intake... je geduld wordt wel op de peoef gesteld zo he.

    Ja wij hopen ook dat het goed komt, mijn kaarsjes branden alweer.
    Ik heb, heel eigenwijs, toch al getest maar veel te vroeg denk ik. Hartstikke wit dus nu hou ik toch maar 28 dagen aan ipv 21. Ik zit nu op dag 24 vanaf de eerste dag van de miskraam dus over een week nog maar eens testen.
    Het gekke is dat ik wel kwaaltjes heb dus ik snap er niks van. Maargoed, wachten dus, en dat is nu veel minder spannend dan het wachten op nieuws over mijn baby-neefje...
     
  11. Mauzy82

    Mauzy82 Niet meer actief

    @Chitje : Ja gaat goed voel t nog wel. (Rauw gevoel) in buik. Maar kan weer functioneren gelukkig.

    Wat balen dat het weer niet gelukt is zeg :( wel gelukkig dat IVF al zo snel kan. Geen wachtlijsten dus. Dikke knuf ❤

    @SaartjeZ : jeejtje dat is ook niet wat je horen wilt natuurlijk bah:( ik hoop en duim dat alles goed komt met iedereen.
     
  12. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    @SaartjeZ he wat naar, ze kunnen veel tegenwoordig op de neonatologie dus ik hoop dat het goed komt.
    De klachten die je ervaart komen door de progesteron helaas die kunnen echt hetzelfde zijn als hcg klachten. Maar ik hoop dat het binnenkort wel van de hcg is ;)
     
  13. SaartjeZ

    SaartjeZ Niet meer actief

    Kan je uitleggen hoe dat zit met die progesteron @vlinderCN ? Want ik weet eigenlijk helemaal niet hoe dat zit :oops:
    Je zou toch denken dat ik na 3 kinderen en 3 miskramen zou weten hoe en wat, maar niet dus...

    Ik duim en hoop dat alles goed komt, ze kunnen inderdaad heel veel dus laten we er maar van uitgaan dat ze in goede handen zijn en op de juiste plek.
     
  14. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Progesteron is een hormoon dat maak je na eisprong aan, zorgt voor dik baarmoederslijmvlies en houdt eigenlijk zwangerschap mee in stand tot de placenta het overneemt. Helaas zorgt dat hormoon bij veel vrouwen ook voor allerlei klachten en volgens mij hoe ouder je wordt hoe meer last je ervan kunt hebben. Het kan zorgen voor misselijkheid, opgeblazen gevoel/verstopping, pms (premenstrueelsyndroom) klachten, depri, vermoeidheid, duizeligheid, emotioneel, etc..
    Ik had hier voor mijn zwangerschappen (=voor mn 36e) geen benul van en ook niet zo erg last van. Weet niet of het dus erger is geworden omdat ik ouder word of omdat ik er meer mee bezig ben. Ik vind het wel fijn om te weten dat als ik een mega chagrijnige depri bui het meestal weekje voor menstruatie is en door progesteron komt ;).

    Als je progesteron afneemt breekt je bms af en word je ongesteld, bij mij gebeurt dat al na 9 dagen wat net te kort kan zijn voor innesteling daarom ga ik deze maand extra progesteron slikken. Maar ben dus 'bang' voor al die bijwerkingen.
     
  15. SaartjeZ

    SaartjeZ Niet meer actief

    Ooow zo, dankje!
    Ja dat is inderdaad kort en dan is het goed als je kunt bijslikken maar ik snap dat je er huiverig voor bent.
    Op zich herken ik die klachten wel maar mijn buik is niet gewoon opgeblazen maar echt hard, zoals ik alleen heb wanneer ik zwanger ben. En mijn borsten zijn pijnlijk gevoelig, wat ik dus ook alleen heb wanneer ik zwanger ben. Het zou iets heel nieuws zijn als dat bij de pms zou horen en ik heb dat nu al een week.
    Ik merk altijd dat ik ongesteld noet worden aan plotselinge poets- en opruimwoede en dat ik niks meer van de kinderen kan hebben. Dat heb ik nu helemaal niet.
    Nouja, we wachten het wel af maar raar is het wel hoor..
     
  16. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Vandaag fertiliteitsgesprek in nieuwe zknhs wat erg fijn was. Heel duidelijk, oordeelloos een daadkrachtig. We gaan meteen alles uitsluiten zodat we in startblokken staan voor ivf (we zouden daar zelfs nu al mee mogen beginnen maar is niet het advies en willen we zelf ook nog niet). Voor mijn volgende eisprong (over 4 weken) wordt sperma onderzocht, progesteron nogmaals (Wat nu betekent dat ik nog niet met de utrogestan ga beginnen, volgens haar zou het me ook waarschijnlijk niet helpen), nog een echo voor eivoorraad (en evt amh checken) en een hsg.
    Maar ja ze zegt ook, ik nader de 40 en dan keldert je vruchtbaarheid gewoon enorm ondanks dat alles er goed uitziet, regelmatige cyclus, dik bms, goed slijm, goede echo etc. En geeft me wel weer veel angst voor nog een miskraam.

    Voor nu weer (bijna) op het wachtbankje ..

    @Chitje :cry: :cry: dikke knuffel
     
  17. Mauzy82

    Mauzy82 Niet meer actief

    @SaartjeZ : hoe is het met jou familid afgelopen? Ik hoop dat alles goed is gegaan en gekomen.
     
  18. SaartjeZ

    SaartjeZ Niet meer actief

    Lief dat je het vraagt :)
    De uitslagen tot nu toe zijn op zich goed, nu is het verder afwachten op de rest. We duimen en hopen allemaal maar de komende dagen zal er nog geen nieuws zijn. Het blijft dus nog even spannend..
     
  19. Mauzy82

    Mauzy82 Niet meer actief

    @SaartjeZ : fijn dat de uitslagen voor nu eerst goed zijn. Dat is positief om te horen. Ergerlijk he als men zo lang in afwachting moet blijven tot er duidelijkheid is. Ik blijf hopen en duimen dat het goed komt. Heel veel sterkte ermee.
     
    SaartjeZ vindt dit leuk.
  20. SaartjeZ

    SaartjeZ Niet meer actief

    Dankje! Wij blijven het gevoel houden dat het goed zit, nog een dag of 3, dan weten we het. Het zal wel een reden hebben dat het zo lang duurt maar vervelend is het wel hoor..
     

Deel Deze Pagina