35 jaar of ouder en zwangerschapswens of zelfs zwanger?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door prinses, 28 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Lieve Anna, ik kan me je gevoel heel goed voorstellen. Als ik het voor jou kon veranderen.........
    Extra dikke knuf!

2. Annna

Annna Fanatiek lid

20 sep 2007
    2.587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    NOD

03-06 Diaantje
    04-06 Sandra1967
    11-06 Benthe
    14-06 Shiela
    15-06 Diana
    26-06 Ellenk
    03-07 Anna

AFSPRAKEN

20-06 Inez gyn
    20-06 Moby 20-weken echo
    26-06 Anja 20-weken Echo
    02-07 Inez gyn
    14-07 Inez gyn

BEVALDATA

03-07 Nin0
    06-07 Lientje
    28-07 Inez
    04-08 Natas
    19-08 SM591 (Pien)
    20-09 Lola
    29-09 Ritje
    09-10 Zico
    03-11 Moby
    11-11 Vozzie
    13-11 Anja
    17-01 KAAT
    26-01 SanRob

3. nin0

nin0 Actief lid

4 okt 2007
    472
    0
    0
    xxxxx
    xxxxxxxx
    Jeetje Kaat zeg, wat naar in het ziekenhuis. Dan is het wel heel heftig met je misselijkheid. Heel veel sterkte.

Natas: fijn dat de operatie achter de rug is. Hopelijk goed resultaat een veel zicht.

Anna: ik voel met je mee en weet wat je doormaakt. Het positieve is dat je zwanger kan worden. Bij mij ging het ook drie keer mis in 7 maanden en dat is bij een aantal anderen ook zo gegaan. Ik had zo gehoopt dat het nu raak zou zijn, maar helaas toch weer niet. Ik blijf voor je duimen hoor en ik heb goede hoop dat het toch snel gaat lukken.

4. Annna

Annna Fanatiek lid

20 sep 2007
    2.587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    Nino,
    Ik weet dat jij een mooi voorbeeld bent, qua leeftijd en 'nare' ervaringen vooraf.

We hebben ook nog steeds wel goede hoop. Maar soms is het gewoon een hard besef.

5. Vandaag weer een meeting gehad met de andere december 2006 mama's. Iedere keer weer errug leuk. Ik hoop dat we zoiets ook met deze club eens kunnen doen. De septembermama's zijn ook een meeting aan het organiseren, maar alles wat zich nog nu toe heeft opgegeven is zo'n 10 tot 15 jaar jonger dan ik... :(

@Kaat: In het ziekenhuis... :cry: , verdorie! Ik hoop dat je snel - opgelapt en wel - naar huis mag...

6. @Annna: Ik kan me jouw gedachten heel goed voorstellen!

@Diaantje: Sh*t meid, ik had zó hard op beter nieuws gehoopt!

@Beele: En jij ook niet roze deze maand... :(

@Ritje: Wat een problemen meid, dat kun je er eigenlijk echt niet bij hebben nu...

Deze is voor jullie meiden...

7. @Ritje: Ik ben ook niet zo'n type dat tijdens de zwangerschap de hele dag op een roze wolk zit. Het is dat zwanger zijn nu eenmaal noodzakelijk is om een kindje te krijgen en mannen het nog steeds niet kunnen... ;)
    Ik ben ook meer van de praktische kant en zal blij zijn wanneer ik straks mijn kindje in mij armen heb en weer een beetje mijn normale zelf ben... :D

@Natas: Vervelend dat je nu - na het bezoek aan de verloskundige - (onbewust) toch meer gaat zitten letten op alles wat je wel en niet voelt.
    Chris heeft zijn operatie inmiddels achter de rug, lees ik. Hopelijk hoeft hij nu voor héél lange tijd niet meer onder het mes... :D

@Diana: Fijne vakantie gewenst!

@Zico: Veel plezier in Duitsland!

8. 4xmamma

4xmamma Bekend lid

24 feb 2008
    567
    0
    0
    Administraief
    Heesch
    Hoi meiden,
    HELP HELP HELP
    Ik weet het niet meer. Word er helemal gek van. Vanochtend dacht ik dat ik ongesteld ben geworden. Even naar WC, niets, behalven heleboel cremerige afscheiding, later op de middag spatje bloed bij afvegen. Volgens de calculator 3 juni ei, 8 juni innesteling. Maar als ik vanuit ga van die stekjes en pijntjes van 31 mei of 1 juni(weet niet meer zeker), dan is het een deze dagen. Ik durf echt niet te hopen.

En jullie denken ook vast en zeker: "Wat moet die mens toch, die heeft al 4 kinderen, is het nog niet genoeg?"

Nee, ik miss nog dat ene kleine wondertje aan wie ik all mijn liefde kan geven, want die heb ik nog veel te veel. En mijn andere kids zijn al groot en hebben mij echt niet meer zo hard nodig.

Sorry meiden, moest het even kwijt.
    En waarom ik dat denk? Omdat er word bijna niet op mijn berichten gereageerd. Ik snap dat ook wel, en jullie moeten ook zelf weten waar jullie wel of niet op reageren, Ik vind het gewoon jammer dat zelfs hier, op deze site kan ik geen begrip vinden.

Maar ja, dan is het maar zo.

Ik wens jullie allemal veel suc6, en diegene die dat nodig heeft, veel sterkte.

Groetjes
    4Xmamma

9. sandra1967

sandra1967 Actief lid

16 feb 2008
    106
    0
    0
    NOD

03-06 Diaantje
    11-06 Benthe
    14-06 Shiela
    15-06 Diana
    26-06 Ellenk
    27-07 Sandra1967
    03-07 Anna

AFSPRAKEN

20-06 Inez gyn
    20-06 Moby 20-weken echo
    26-06 Anja 20-weken Echo
    02-07 Inez gyn
    14-07 Inez gyn

BEVALDATA

03-07 Nin0
    06-07 Lientje
    28-07 Inez
    04-08 Natas
    19-08 SM591 (Pien)
    20-09 Lola
    29-09 Ritje
    09-10 Zico
    03-11 Moby
    11-11 Vozzie
    13-11 Anja
    17-01 KAAT
    26-01 SanRob
    [/quote]

10. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    LIeve Anna ik breek even in bij deze topic.
    Wat doet jouw berichtje me veel. Je probeert positief te blijven maar ondertussen zit jij nog steeds met lege handen. Drie kindjes al moeten laten gaan, waarschijnlijk zelfs een vierde. Wanneer is het nu jouw beurt? Ik weet het niet. Ik zou willen dat ik woorden wist die het leed konden verzachten, maar ik kan ze maar niet bedenken. Weet dat ik aan je denk en echt voor je blijf duimen!
    Zie je die tekst onder mijn banner staan? Ik wil hem graag aan jou meegeven. Vertrouwen in de toekomst, zorgt voor kracht in het heden!

11. @4xmamma: Ik weet even niet goed hoe te reageren op jouw bericht. Dat jij denkt dat wij denken: "Wat moet dat mens toch, die heeft al 4 kinderen, is het nog niet genoeg?" leeft meer in jouw hoofd dan in het onze.

Ik heb altijd veel begrip kunnen vinden op dit forum, zowel hier als bij de decembermama's. Toen ik bij de decembermama's ging meeschrijven kenden de meeste aanstaande mama's elkaar al zo'n 7 maanden, ik kwam pas meeschrijven tijdens mijn zwangerschapsverlof. Het gebeurde mij toen ook wel eens dat er niet zoveel op een berichtje mij werd gereageerd als ik hoopte, maar na een poosje hoorde ik er helemaal bij. Dit gebeurt nooit opzettelijk, maar is een gevolg van het feit dat 'de rest' elkaar al langer én beter kent. Bovendien verlaten veel nieuwkomer een topic ook weer snel en geruisloos.

Ik heb er ook altijd een beetje moeite mee als iemand 'klaagt' over een gebrek aan reacties. Eén ding is zeker: niemand wordt bewust genegeerd!
    Als ik voor mezelf spreek reageer ik op vragen als de jouwe alleen maar wanneer ik daar ook iets zinnigs over kan zeggen. Maar aangezien ik nooit iets heb gemerkt van een eisprong en innesteling, kon ik jouw vraag niet beantwoorden...

Als het gebeurde voor jou een reden is om dit forum of topic te verlaten, dan vind ik dat jammer en erg onnodig...

12. NOD

03-06 Diaantje
    11-06 Benthe
    14-06 Shiela
    15-06 Diana
    26-06 Ellenk
    27-07 Sandra1967
    03-07 Anna

AFSPRAKEN

20-06 Inez gyn
    20-06 Moby 20-weken echo
    26-06 Anja 20-weken Echo
    27-06 Lola VK (16.50 uur)
    02-07 Inez gyn
    14-07 Inez gyn
    17-07 Lola Intakegesprek kraamzorg (10.00 uur)

BEVALDATA

03-07 Nin0
    06-07 Lientje
    28-07 Inez
    04-08 Natas
    19-08 SM591 (Pien)
    20-09 Lola
    29-09 Ritje
    09-10 Zico
    03-11 Moby
    11-11 Vozzie
    13-11 Anja
    17-01 KAAT
    26-01 SanRob

13. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Anna, ik kan me alleen maar bij de anderen aansluiten, mijn gedachten zijn ook bij jou, bij je sterretjes en bij je grote wens om ook mama te mogen worden.

Ik herken je gedachten maar al te goed. Natuurlijk gun je het andere zwangeren, maar zelf wil je ook zo graag en het is zo confronterend. Ik hoop van harte dat jullie geluk nu snel mag keren. Dikke knuf.

Voor nu ... fijne vakantie en hopelijk snel wat meer positieve berichten.

Natas, die arme Chris, alweer geopereerd. Wat zou het mooi zijn wanneer jullie dit ogenhoofdstuk over 3 weken eindelijk mogen afsluiten.

4xmamma, geen mens hier denkt: dat mens heeft er al 4, wat moet ze er met nog 1 en iedereen hoopt hier voor elkaar dat het snel mag lukken. Ook voor jou.

14. Shannah

Shannah Actief lid

24 apr 2008
    197
    0
    0
    Secretaresse
    @ 4xmamma; Ik heb ook wel eens het gevoel dat er niet op mijn berichtje gereageerd wordt, maar ik heb ook regelmatig dat ik op andere berichten niet kan reageren. Of het zijn mededelingen in berichten waar ik zo één, twee, drie niets mee kan. Je moet niet zelf in gaan vullen van 'jullie zullen vast en zeker denken etc.', want dan krijgen wij van iets de schuld terwijl wij ons van geen kwaad bewust zijn.
    Het is inmiddels spannend bij jou lees ik wel. Ik hoop dat je snel zekerheid krijgt.

PS Mijn zus heeft 5 kinderen....... wil er nog wel een paar!

15. 4xmamma

4xmamma Bekend lid

24 feb 2008
    567
    0
    0
    Administraief
    Heesch
    Weet je Lola, wat mij echt aanleiding geeft om zo te denken? Ik vroeg laatst hoe ik mij kan toevoegen aan NOD, Afspraken en Bevaldatalijst. En ja, hoor ik weet het nog steeds niet. En dat is heus niet de enige. Ik voel mij hier zo onnodig.

Ik ben ieder keer zo blij als iemand positief test, en zo verdritig als iemand schrijft dat het is weer niet gelukt, alsof dat alles met mij is gebeurd.

13 jaar lang was ik bang om gelukkig te zijn. Dat kwam door onze jongste dochter. Ze is geboren met 24 weken zwangerschap. We gaven haar een naam dat in Russisch betekent VAN GOD GEKREGEN. Ze woog 670 graam en was 29 cm. laang. Haar hersentjes waren nog niet klaar om zelfstandig te werken, haar longen en maag ook. ze had nog geen zuigreflex. 4 manden in ZH. In die tijd bloedvergiftiging, darmproblemen(2 keer geopereerd), kista op haar hersenen, epilepcie. De arts zei dat ze gehandikept zal zijn en dat we moeten 12-13 jaar wachten om vast te stellen of epilepcie doorzet of niet. Want ze kreeg het omdat haar hersentjes nog niet helemal waren volgroeid. Pas een mand geleden was het zeker: het is voorgoed vorbij.

Toen waren wij zo bang om dat nog een keer mee moeten maken dat we hebben besloten sterilisatie ondergaan. Ik heb het gedaan.

En nu kunnen we weer opgelucht adem halen en verder denken dan aan het dag van vandag. Nu is het tijd om weer gelukkig te zijn. Want al die jaren waren niet echt leven, meer dag in, dag uit opletten hoe ze slaapt. Als ik nu ng film zie over te vroeg geboren kindjes moet ik janken, want ik zie onze meid.

Zo is een beetje mijn verhaal. En ik ga van dat topic, nog van dat forum niet weg. Ik hoop dat ook ik kan hier bericht platsen dat ik twee strepen heb op mijn test.

16. Shannah

Shannah Actief lid

24 apr 2008
    197
    0
    0
    Secretaresse
    Jaaaaaaahhhhh vooral berichten wanneer je twee strepen hebt!
    Wat ook ieders verhaal is; als je blij bent met een zwangerschap is iedereen het met jou!
    Groet, Shannah

17. 4xmamma

4xmamma Bekend lid

24 feb 2008
    567
    0
    0
    Administraief
    Heesch
    Shannah bedankt voor je bericht. Ik wil niemand schuldgevoel inpraten, absoluut niet. Sorry als het zo overkwam. Dat was niet mijn bedoeling. Ik voel mij gewoon zo k...te. Weet niet hoe dat komt. Moest vandag ook om een liedje over overledende moeder, die jarig moest zijn janken. Heb ik normaal nooit.

Nogmaals sorry, meiden.

18. Shannah

Shannah Actief lid

24 apr 2008
    197
    0
    0
    Secretaresse
    Geeft helemaal niets. Iedereen heeft wel eens zijn/haar emotionele dag(en).

19. justfortoday

justfortoday Fanatiek lid

23 okt 2007
    2.312
    0
    0
    En ieder heeft zo ook haar eigen rompslomp, en soms gewoon even niet de kracht om op iedereen te reageren, en met de een klikt het nou eenmaal beter dan met de ander. Wie weet heb je wel een innestelingsbloedinkje, 4xmamma. Wat een indrukwekkend verhaal over je dochter.

Natas, Chris weer geopereerd, ik duim dat dit de laatste keer is geweest, en dat dit hoofdstuk gauw kan worden afgesloten.
    Lola, met andere moeders leuke dag gehad, ja, ik hoop dat van dit topic ook eens mee te mogen maken.
    Annna, je mag best balen meid, ik duim dat we straks samen met een dikke toetah lopen!
    Kaat, ouwe theeleut :D (ik hou mijn hart vast voor mijn mobiele telefoonrekening.... :rolleyes: )

Even verhaal dumpen, dan ben ik het kwijt en jullie rijk :D :D
    "Zou naar mijn hengst in Friesland toe gaan, maar werd om 8 uur door huilende paps wakker gebeld, hij was zo beroerd. Heb even goed nagedacht, 112 wilde niet komen, huisartsenpost wilde meer info dus moest erheen. Bij paps van alles gevraagd, tussen het gesteun en gekreun door en heb huisartsenpost op de hoogte gebracht. Er kwam een arts, en omdat paps geen koorts bij zijn nierbekkenontsteking heeft kon hij er weinig bijzonders van maken. Hij ging weg, en zou overleggen met het ziekenhuis en dan mij weer bellen, ben weer naar huis toegegaan en al gauw belde de h.a. met het verhaal dat we naar de eerste hulp toe konden gaan.
    Heb heel aso eerst wat gegeten en een bak koffie naar binnen gegooid en ben toen weer naar paps toegegaan. Heb hem niet op de hoogte gebracht dat we naar de eerste hulp toe zouden gaan, pas toen ik binnen was. Uiteindelijk waren we om 11.45 uur in het ziekenhuis en om 17.10 uur was ik woedend van al het gewacht klaar om de ouwe man weer mee naar huis toe te nemen (hij voelde zich inmiddels weer bijna gewoon) toen werd verteld dat hij eindelijk besproken zou worden. We kwamen daar met de verwachting dat hij zou worden opgenomen, dat veranderde na al die uren in een toch-naar-huis-toe-gaan-gevoel, en werd uiteindelijk opname, met als gevolg tranen met tuiten, want de eerste vraag die ze verplicht zijn te stellen bij opname is "als uw hart er mee stopt wilt u dan gereanimeerd worden". Hij schrok zich natuurlijk ROT. Okee 17.15 uur opname bericht, en hij lag AL om 19.45 uur op zaal. VLOT HE?
    In de loop van de dag was het plan bezoek-peerd-Friesland aangepast naar plan kraambezoek-vannachtgeborennakomeling van peerd-Friesland en evt bezoekje aan mijn eigen nakomeling van hem, maar ik was pas om 20.30 uur thuis...........
    Gelukkig heeft boerderijpuber mijn 2 andere paardjes van 't land gehaald en wat hooi gegeven, die hebben me vandaag niet gezien, net als vent, Molly en de katten."

Ben ietwat brak nu, goed dat ik niet zwanger ben, dan had ik deze dag niet volgehouden en dan waren er koppen gaan rollen. :evil: Jeetjemekreetje, wat frustrerend is het als je wacht op uitslagen of tot een ziek persoon wordt behandeld en er urenlang niets lijkt te gebeuren.

Trustels ouwetjes ;)

20. diaantje1

diaantje1 Bekend lid

2 jan 2008
    954
    0
    0
    Goede morgen dames,

Vanmorgen om 07.15 uur wakker geworden door een krijsend kind op straat en een ouder die erbij liep te schelden :( . Hier nog steeds geen :evil: :evil: :evil: , dus net toch maar met de verpleegkundige van de IVF gebeld. Deze kon me alleen maar vertellen dat het weleens voor kan komen dat dit allerlei oorzaken kan hebben. Verder zei ze dat als ik over een week nog niet ongi ben, ik nog een test kan doen, maar dat ze een zwangerschap eigenlijk uitsluit :cry: , omdat ik normaal altijd een regelmatige cyclus heb. Had steeds nog een heel klein beetje hoop, maar die is nu echt helemaal verdwenen. Als ik 2 weken overtijd ben, moet ik met IVF verpleging bellen, dan gaan ze een echo maken en eventueel de ongi opwekken. Het enige voordeel daarvan is dat ik dan niet in de vakantie ongi ben :D . Wordt weer vervolgd.

@ Shannah: klusze meid!

@ Zico: als je dit nog leest: heel veel plezier!

@ Inez: lief hoor dat jij nog doorduimt. Dank je!

@ Natas: hopelijk is dit de allerlaatste keer voor Chris. Ik wens hem een voorspoedig herstel. Samen veel sterkte!

@ Anna: kan me voorstellen dat je er depri van bent. Vooral omdat er dames zijn waarmee je eigenlijk zo'n beetje gelijk zou lopen. Maar zoals je zelf ook al zegt: het positieve is dat je weet dat je spontaan zwanger kunt raken. En daar duimen we voor, dat dit snel weer gebeurt. Iedereen hoopt, dat als er met de pil gestopt wordt, binnen een jaar zwanger te zijn. Die hoop had ik ook, maar ben inmiddels al 2 jaar en 3 maanden bezig. Had nu echt gehoopt gelijk met jou rose te worden, maar ook deze maand is het niet voor ons weggelegd. Laten we de moed niet opgeven en vol goede moed verder gaan naar de volgende ronde. Dit was voor mij de laatste ronde om spontaan zwanger te worden, omdat mijn vruchtbare dagen in de vakantie vallen en mijn vriendje dan met zijn zoon op een hotelkamer ligt, wij niet kunnen klussen :cry: . Veel sterkte meid.

@ Lola: leuk zo'n meeting, hoop dat wij van dit topic dat ook eens kunnen realiseren, maar dan moeten een aantal dames (waaronder ik) wel eerst nog zwanger worden :rolleyes: Dank je voor je big hug

@ Luna: dat is nog eens een mooie kreet, die houden we erin!

@ Molly: jeetje, wat een verhaal van je vader. Wens jullie allemaal heel veel sterkte!

@ Kaat: hoe gaat het vandaag met je?

@ 4xmamma: heftig wat je vertelt over je dochtertje. En natuurlijk hoor jij er hier wel bij, gewoon mee blijven schrijven hoor!

Fijne zondag allemaal!

Deel Deze Pagina