38 weken, inleiding gepland maar baby ligt ineens weer in stuit!

Discussie in 'De bevalling' gestart door Semmie87, 30 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Semmie87

    Semmie87 Actief lid

    2 mrt 2016
    305
    168
    43
    NULL
    NULL
    Hey meiden, ik ben morgen 38 weken en de inleiding staat gepland voor volgende week dinsdag maar gister bleek de baby ineens weer in stuit te liggen.
    De baby ligt vanaf 20 weken al in stuit maar heeft van 34 tot 36 weken even goed gelegen. Ik ging er niet vanuit dat ze nog zou draaien want ze lag al wat ingedaald met haar hoofdje, tot mijn schrik(en die van de vk)ligt ze nu dus toch weer in stuit.
    Vrijdag hebben we een nieuwe afspraak in het ziekenhuis met de gynaecoloog om te bespreken hoe nu verder. Vanwege dat ze al lang in stuit lag hebben wij ons al verdiept in een versie en hier zien wij vanaf, het zou dan dus een geplande keizersnede worden.

    De inleiding stond zo vroeg gepland vanwege dat wij een groot kindje verwachten(de eerste was ook erg groot en heftige bevalling), dit is ook meteen de reden dat ik een stuitbevalling echt niet zie zitten.

    Waarom dit verhaal? Ik moet even mijn ei kwijt, baal er enorm van ik ging al zo uit van die inleiding.

    Meiden die ervaring hebben met een stuit ligger met 38 weken? Of een geplande keizersnede vanwege stuitliging?
     
  2. Izzie7676

    Izzie7676 VIP lid

    18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    He wat een domper!!! Kan me voorstellen dat dit niet is wat je in gedachten had. Lastig dan he, zo snel schakelen.

    Ik zou in jouw geval overigens zeker kiezen voor de keizersnede omdat t kindje al groot is.
     
  3. MelMel

    MelMel Fanatiek lid

    12 mei 2008
    2.267
    169
    63
    Vrouw
    NH
    Geen ervaring maar ik zou ook kiezen voor een keizersnede.
     
  4. Simmy

    Simmy Fanatiek lid

    2 mrt 2013
    1.067
    312
    83
    Geplande keizersnede gehad ivm stuit. Ik vond het een goede ervaring. Wat wil je weten? Vraag maar hoor! X
     
  5. Semmie87

    Semmie87 Actief lid

    2 mrt 2016
    305
    168
    43
    NULL
    NULL
    @Izzie7676 @MelMel bedankt voor jullie reacties! En inderdaad een domper :(

    @Simmy heeft jouw kindje de hele zwangerschap al in stuit gelegen? Wanneer vond de keizersnede plaats(met hoeveel weken)? Hoe verliep jou herstel?
    Fijn om te lezen dat je het een goede ervaring vond!
     
  6. Simmy

    Simmy Fanatiek lid

    2 mrt 2013
    1.067
    312
    83
    Ja hij lag altijd in stuit. En ze zeiden de hele tijd hij kan nog draaien etc maar dat heeft hij natuurlijk niet gedaan ;)
    Een beetje tegen mn zin in toch een versie laten doen. Ook mislukt.
    Keizersnede bij 38 weken. Ging heel goed. En de volgende ochtend was ik weer op de been. Zelf douchen en weer een beetje rond schuifelen. Pcm en diclo waren genoeg tegen de pijn. Ook het herstel daarna is me alles meevallen! Krijg nu weer een ks en zie er om die reden ook niet tegen op.
    Het is jammer als je een keizersnede moet krijgen maar als je er een beetje open in kan gaan hoop ik dat het jou ook mee zal vallen! ♡
     
    Semmie87 vindt dit leuk.
  7. Semmie87

    Semmie87 Actief lid

    2 mrt 2016
    305
    168
    43
    NULL
    NULL
    @Simmy de meeste kindjes gaan natuurlijk ook netjes met hun hoofdje naar beneden liggen zo aan het eind van de zwangerschap. Een versie lijkt mij ook geen pretje, maar ook voor de baby niet.. het gaat volledig tegen mijn gevoel in. Fijn om te horen dat je herstel zo goed verliep en je snel te been was! Fijn om zo'n succes verhaal te lezen. Hoe vond je het plaatsen van de ruggenprik? Ik heb die tijdens mijn eerste bevalling ook gehad maar dan zit je vollop in de weeën dat lijkt mij niet te vergelijken.

    Het is inderdaad jammer maar ik probeer mij erbij neer te leggen, het heeft voor de baby de minste risico's. Maar wie weet draait deze eigenwijze dame nog en word het alsnog een inleiding, ik probeer in gedachten alle opties open te houden zodat ik straks niet ineens weer helemaal moet wennen aan een nieuw idee/plan.
     
  8. Simmy

    Simmy Fanatiek lid

    2 mrt 2013
    1.067
    312
    83
    Goed dat je er wel nuchter in blijft staan. En ze heeft natuurlijk een tijdje goed gelegen, misschien besluit ze toch nog zich om te draaien!
    De ruggenprik was ik het meest bang voor maar dat was ook zo gebeurd. Alleen dat gevoelloze gevoel in mn benen vond ik niet zo prettig. Vreemd. Was blij toen t gevoel weer terug kwam, maar daarmee ook de pijn helaas. Maar ja...Als dat alles is...haha
     
    Semmie87 vindt dit leuk.
  9. Semmie87

    Semmie87 Actief lid

    2 mrt 2016
    305
    168
    43
    NULL
    NULL
    Nou net de afspraak in het ziekenhuis gehad maar ze ligt gewoon weer goed! Ik heb niks gemerkt dan dat ze weer gedraaid is. De inleiding gaat dus door(tenzij ze weer gaat draaien)Pfff word er wel een beetje gek van!

    Ze mogen voor de zekerheid tijdens de bevalling ook een echo maken om te zien of ze wel goed ligt voor ik ga persen!
     
    SophieSoHappy vindt dit leuk.
  10. MelMel

    MelMel Fanatiek lid

    12 mei 2008
    2.267
    169
    63
    Vrouw
    NH
    Jeetje wat onverwachts zeg !
    Hopelijk blijft ze zo liggen.
     
    Semmie87 vindt dit leuk.
  11. Semmie87

    Semmie87 Actief lid

    2 mrt 2016
    305
    168
    43
    NULL
    NULL
    Zeg dat wel! Zo bizar dat ze nog zo makkelijk draait en dat terwijl ze toch flink voorloopt in groei.
     
  12. Colinn

    Colinn VIP lid

    8 jul 2014
    5.836
    1.241
    113
    Dat doen ze wel hoor :) Succes van de week!
     
    Semmie87 vindt dit leuk.
  13. Semmie87

    Semmie87 Actief lid

    2 mrt 2016
    305
    168
    43
    NULL
    NULL
    Dankje!
     
    Colinn vindt dit leuk.
  14. Semmie87

    Semmie87 Actief lid

    2 mrt 2016
    305
    168
    43
    NULL
    NULL
    Ook hier even een update. Gister is ballon geplaatst m, laat op de avond 3 cm ontsluiting. Vanochtend wilde ze vliezen breken maar ze lag ineens weer in stuit! Wat een vreselijke domper, even flink verdrietig. Na overleg kwam de gyn ook even kijken, toen lag ze dwars en de navelstreng voor de uitgang een draaipoging was toen ook geen optie meer. We moesten naar huis en later deze week terug komen voor een echo. Vlak voor we wilde gaan dacht ik dat de baby weer was gaan draaien, weer een echo gemaakt en inderdaad ze lag ineens weer goed!! Ze wilde vliezen breken maar wel met de kans dat het een spoedkeizersnede zou worden als de navelstreng naar buiten zou komen. Ze konden niet bij de vliezen omdat de baby nog te hoog lag en ze werd zo druk, wat denk je ze lag ineens weer dwars en navelstreng weer voor de uitgang ze moesten direct stoppen! Nu is er een keizersnede gepland want dit is gewoon te gevaarlijk.

    Man wat een rollercoaster echt slopend emotioneel! Ik ben echt gebroken door hoe deze dag is gelopen. Ben er zo klaar mee.
     
  15. Izzie7676

    Izzie7676 VIP lid

    18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    Ahh mop das heel akelig ja, wat een stress zo zeg. Wel “ fijn “ dat er nu besloten is om over te gaan tot een keizersnede. Heb je ook instructies gekregen om te gaan liggen wanneer de vliezen onverhoopt toch breken ?
     
    Semmie87 vindt dit leuk.
  16. Semmie87

    Semmie87 Actief lid

    2 mrt 2016
    305
    168
    43
    NULL
    NULL
    Ja het is ook goed dat deze keuze nu gemaakt is want het is gewoon te gevaarlijk. Ik ben en blijf tot vrijdag in het ziekenhuis zodat ik op de juiste plek ben als toch ineens mijn vliezen breken.
     
    Izzie7676 vindt dit leuk.
  17. L0nneke

    L0nneke Fanatiek lid

    21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Wat spannend, toitoitoi.

    Hier bleef de eerste ook draaien en draaide met 39 weken ook weer in stuit. Wij zijn dus voor een ks gegaan.
     

Deel Deze Pagina