39 jaar en zwanger!!

Discussie in 'Ik ben zwanger' gestart door Asjemenou, 26 mei 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Asjemenou

    Asjemenou Lid

    2 mei 2021
    47
    70
    18
    Vrouw
    Vorige maand begonnen met zwanger proberen te raken en vandaag houd ik een best wel positieve test in handen!! Zie foto.
    Morgen mijn NOD.

    Ik raakte altijd heel snel zwanger, maar ik werd toch wat onzeker door mijn leeftijd ;)

    We hebben maar 1x gevreeën. Ook nog eens twee dagen voor de eisprong.
    Hoop had ik dus bepaald niet tot ik wel erg vage klachten kreeg..... durfde vandaag te testen en zie het resultaat.
    Het wordt, als alles goed gaat natuurlijk, ons derde kindje.
    De anderen zijn al bijna 10 en 12 jaar oud.

    Ben zenuwachtiger dan bij mijn eerste, haha! :) Misschien omdat ik er al een tijd uit ben? Kan ik het allemaal wel, enzo enzo enzo...

    Mijn aankondiging toen vriend thuis kwam...
    “Ik moet je wat vertellen schat..... ik heb een test gedaan en hij was positief.. en het is geen COVID test!” :roflmao:

    Vriend heel blij! Zo bijzonder om dit weer mee te maken.

    liefs, Asjemenou
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Kaktus, Lintje, Tootsie en 10 anderen vinden dit leuk.
  2. Beheer

    Beheer Administrator
    Medewerker

    11 feb 2005
    16.126
    2.853
    113
    Gefeliciteerd! Mooi hoor om het voor de 3e keer mee te mogen maken. Ik wens je een fijne zwangerschap toe.
     
    Asjemenou vindt dit leuk.
  3. Stokstaartje86

    Stokstaartje86 VIP lid

    4 jan 2013
    5.294
    1.767
    113
    Vrouw
    gefeliciteerd! daar is geen twijfel over mogelijk hahaha. Wauw wat bijzonder dat het zo snel raak is! wat je zegt i.v.m. je leeftijd ga je daar totaal niet vanuit, maar wel superfijn natuurlijk. dat zenuwachtige herken ik ook. Ik ben nu ook zwanger van de derde en ben 34 jaar. Ik was de vorige 2 keren ook snel zwanger en er nu heel erg mee bezig hoe snel het raak zou zijn en of het uberhaupt wel ging lukken. Angst voor vervroegde overgang (terwijl daar helemaal geen reden voor was) en toen was het ook meteen raak. Daarna direct grote angst of het wel goed zou gaan en of ik een derde echt wel aan kon enz. Terwijl ik voor het zwanger worden nog heel luchtig over dacht. Ik had dus ook echt niet verwacht dat ik me er weer zo druk over zou maken. Tis net alsof ik weer voor het eerst zwanger werd haha
     
    Mapje vindt dit leuk.
  4. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.819
    5.562
    113
    Vrouw
    Gefeliciteerd, mooie duidelijke test!
     
    Asjemenou vindt dit leuk.
  5. Asjemenou

    Asjemenou Lid

    2 mei 2021
    47
    70
    18
    Vrouw
    nou, dat dus haha!
    Voor ik zwanger raakte dacht ik ook erg luchtig en dan zie je alleen die grote roze wolk. Die zie ik nu ook, hoor. Maar nu vind ik het ook wel weer heel spannend. Je denkt aan de zwangerschap en of het allemaal goed en makkelijk zal gaan. Ik ben heel fit dus dat zal vast wel.

    Mijn leeftijd zie ik niet als issue. Voel me goed en ben gezond. Ook word ik altijd zoveel jonger geschat. Moet altijd bewijzen dat ik al boven de 30 ben.
    Vind ik nu stiekem wel een voordeel ;)

    En het aan kunnen, daar pieker ik soms ook wel over. Maar je kunt het nooit voorspellen. Ik heb twee makkelijke kids en waren als baby makkelijk.
    En hopelijk gaat het nu weer zo! Die garantie heb je alleen niet.

    Eerst maar eens deze weken overleven en dan hopelijk een goede echo.. want dat vind ik ineens spannend.
     
    Stokstaartje86 vindt dit leuk.
  6. Chocoprinses

    31 jan 2009
    50
    13
    8
    Vrouw
    Rosmalen
    Gefeliciteerd, wat leuk dat je zwanger bent! Geniet ervan!
     
    Asjemenou vindt dit leuk.
  7. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.825
    14.155
    113
    Nou die test is inderdaad wel heel duidelijk! Gefeliciteerd! Als je je gewoon nog goed voelt is leeftijd geen probleem hoor! Statistisch wel wat dingetjes waar ze extra op zullen letten, maar dat is met 39 niet anders dan met 35.

    Bij mij merk ik met 36 wel dat mn lijf t niet zo tof vindt, maar dat lag in de lijn der verwachting (permanente bekkeninstabiliteit na dochter).
     
    Asjemenou vindt dit leuk.
  8. Asjemenou

    Asjemenou Lid

    2 mei 2021
    47
    70
    18
    Vrouw

    Hoi, hoe gaat het straks verder in de zwangerschap? Ik weet niet of je werkt, maar lukt dat dan nog wel?

    ik heb na mijn twee zwangerschappen last gehouden van mijn onderrug. Nu slik ik magnesium en collageen. Dat helpt wel.

    Ik zie dat je net uit je eerste trimester bent! Heerlijk, kan niet wachten om zo ver te zijn.
    Hopelijk dan af van de misselijkheid. Die is er nog niet echt. Maar uit ervaring weet ik dat het toe slaat met 5 weken.... en erg ook!

    krijg je meer zorg van de VK vanaf een bepaalde leeftijd? Meer echo’s ofZo?
    Ik heb me nog niet aangemeld dus ik ben erg benieuwd.

    verder voel ik me zoveel gezonder dan 10 jaar terug. Veel bewuster bezig met gezond leven en dat voel ik.
     
  9. dreumesje

    dreumesje VIP lid

    7 jan 2014
    7.315
    1.782
    113
    Vrouw
    Van harte gefeliciteerd!
     
  10. Slowly

    Slowly Fanatiek lid

    1 mei 2020
    1.125
    734
    113
    Vrouw
    Gefeliciteerd!
     
  11. Babywens7

    Babywens7 Actief lid

    5 nov 2016
    166
    49
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd!!!!
     
  12. Asjemenou

    Asjemenou Lid

    2 mei 2021
    47
    70
    18
    Vrouw
    Bedankt allemaal!
    Ondertussen 7 weken zwanger en ik moet zeggen dat ik me belabberd voel... intens misselijk de hele dag, heel erg moe, de hele dag een zure maag en zure smaak in mijn mond, kan geen geur uitstaan en alles triggert mijn misselijkheid nog meer.
    Eet en drink heel weinig omdat zelfs water me tegen staat. Zit zelfs nu tijdelijk in de ziektewet :(

    het valt me zwaar om me zo te voelen....

    Wel een echo gehad met 7 weken en alles was helemaal goed. Nu hopen dat ik me snel weer een beetje mens kan voelen en iets kan doen!!
     
    kleineM en Babywens7 vinden dit leuk.
  13. Babywens7

    Babywens7 Actief lid

    5 nov 2016
    166
    49
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Wat balen dat je je zo rot voelt. Het is voor een goed doel, maar ja…. Het is wel heel vervelend. Hopelijk voel je je snel beter.

    Ik weet nu een week dat ik zwanger ben en ik ben al 1,5 week met vlagen misselijk. Ik houd mijn hart vast hoe het de komende weken gaat, want het wordt misschien nog wel erger, zoals bij jou.
    Ik heb gemerkt dat veel afleiding helpt. Hopelijk helpt dat ook bij jou.

    Echt SUPER-FIJN dat je met een echo een kloppend hartje hebt gezien!!!!!
     
  14. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.825
    14.155
    113
    Ik heb gelukkig zittend beroep wat ook prima remote kan mits mn hoofd blijft meewerken. Had ik in een winkel ofzo gewerkt had ik een probleem gehad.

    Nu een bekkenband en dat lijkt iets te helpen. Maar ik ging wel bijna op mn plaat toen ik mn dochter tegen moest houden die de kuienlatten wilde nemen. Hardlopen met zo'n ding geeft onverwachte effecten, jemig. Gewoon oppassen met wat je doet op een dag, werken met manden (ben ik nooit mee gestopt sindsdien), sommige zaken vroegtijdig uitbesteden, fysio erbij en ik moet zeggen het gaat al langer goed dan ik had verwacht en soms is t gewoon ff op.

    Wij werden door ons zoontje (t21) gelijk ondergebracht bij t EMC, maar nipt was goed en ik was proefpersoon voor de 13/14 weken echo's bij hun (zijn ze nu aan het trainen) en ook daar kwam niks uit dus verder gewoon bij de VK.

    Krijg niet de indruk dat ik vanwege mn leeftijd scherper in de gaten wordt gehouden. Aantal echo's is wat dat betreft ook heel beperkt, tot op heden 1 via de VK gehad bij de intake (nu 3x geweest), termijnecho was in t EMC en laatste keer waren we al op doppler over en de volgende is pas bij de 20 weken echo. Maar we weten de weg naar een goede echoscopiste met stevige apparatuur, dan betalen we er maar voor. Die bijdragen zijn maar een kleine prijs voor brandende nieuwsgierigheid/ongerustheid.

    Kijk even na hoeveel je magnesium je mag blijven gebruiken, begreep wel dat tijdens een zwangerschap dat wel een dingetje was om in de gaten te houden. Ik ben zo'n magnesium en ijzer hoogoven verbruiker, heb t al heel mn leven als losse tabletten standby voor als ik me onverklaarbaar traag voelde, meestal omstreeks menstruatie, maar was hier iemand die attendeerde op enige voorzichtigheid daarmee qua dosering (magnesium).

    Misselijkheid is wel grotendeels weg, maar weerstand is werkelijk RUK (nu op een covid uitslagje aan t wachten, al verwacht ik dat t de auto airco was) en afgelopen week en vorige week ziek moeten melden. Misselijkheid clustert zich dus ipv heel de dag aanhoudend misselijk alle dagen vd week was t topscore en extreem heftig op alleen die dagen en hield ik nagenoeg niks binnen, maar je bent dan ook gelijk een vaatdoek vanwege momenteel nog beperkte reserves. Gaat wel weer voorbij hoop ik, maar met mn dochter en ons zoontje geen last van gehad best apart hoe dat zoveel kan verschillen.
     
  15. Golden1213

    Golden1213 Fanatiek lid

    14 apr 2020
    2.439
    1.825
    113
    Asjemenou!

    Gefeliciteerd met je zwangerschap :)
     

Deel Deze Pagina