39 weken, nog geen ontsluiting..

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Ilse88, 7 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ilse88

    Ilse88 Actief lid

    14 mei 2013
    359
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo!

    Gisterenavond (uitgerekend 12 okt) op controle bij de gyn, nog niks van ontsluiting, alles zit nog potdicht. Vrijdag en maandag moet ik aan de monitor en dan maandagavond terug controle bij de gyn.
    Ik zie het niet echt goed in en zie me overtijd gaan. De gyn zei me zelfs dat ze je 1 week tot 10 dagen overtijd kunnen laten gaan,mits controle aan de monitor natuurlijk om te zien of de baby het blijft goed doen.

    Zijn er nog mensen die dachten ik ga heel zeker overtijd maar dat het toch plots begon? O ja, dit is mijn eerste kindje.
     
  2. dorisn

    dorisn Fanatiek lid

    2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    Met 39 weken geen ontskuiting is heel normaal hoor.
    meestal (als het met moeder en kind goed gaat) laten ze je lopen tot 42 weken.
    Niks om je zorgen om te maken. Ik kan me voorstellen dat je liever niet overtijd loopt, maar zolang jij en je kindje het goed doen is er niks aan de hand.

    sterkte met de laatste loodjes.
     
  3. Marieke502

    Marieke502 Fanatiek lid

    29 sep 2014
    1.493
    0
    0
    Gastouder
    Brabant
    Ik had het juist andersom. Ik heb de hele zwangerschap gedacht dat de kleine vroeg zou komen. Had er zo'n sterk gevoel bij. Ik zelf was ook wat vroeger. Maar kleine kwam netjes met 40+1 dag.

    Succes en sterkte met je laatste loodjes :)
     
  4. Klets

    Klets Bekend lid

    20 nov 2013
    570
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier voor het eerst een inwendig onderzoek bij 41 weken. Conclusie van dat onderzoek: nog geen ontsluiting, nog niet verweekt, baby lag nog ver weg en tuitje stond nog na achteren.....

    Binnen 24 uur na dat onderzoek bevallen 😊 soms kan het opeens snel gaan!
     
  5. Ilse88

    Ilse88 Actief lid

    14 mei 2013
    359
    0
    0
    NULL
    NULL
    dankje voor de reacties!

    Ik was eigenlijk echt ontgoocheld gisteren, had gehoopt om toch al iets van ontsluiting te hebben maar neen.. Nu, het kleintje voelt zich blijkbaar goed in mama's buik! Maar éénmaal die uitgerekende datum nadert is het toch wel écht aftellen hé! En bij een eerste kindje, niet goed weten wat of hoe... Nuja, we zien wel zeker? :)
     
  6. anneke81

    anneke81 Actief lid

    8 dec 2006
    161
    0
    0
    Ouderenzorg
    @ilse88

    Grappig, we zijn op dezelfde dag uitgerekend. Ik van nummer 3...
    Heb de afgelopen week/weken last van voorweeen s nachts, die me uit de slaap houden maar niet doorzetten.
    Morgen weer naar de vk. Vorige week zei ze dat ze pas gaan kijken/toucheren als ik overtijd ga, maar ik ga het morgen toch weer vragen. Met twee kindjes, weinig slaap, constant plassen en bekkenpijn, ben ik er wel klaar mee.

    Sterkte met de laatste loodjes!
     
  7. Ilse88

    Ilse88 Actief lid

    14 mei 2013
    359
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey Anneke, kan het geloven dat je er mee klaar bent! Als je al 2 kindjes rondlopen hebt die aandacht vragen! Hier kan ik eigenlijk echt niet klagen.. ik slaap nog goed, moet niet overdreven veel plassen,.. Het enige waar ik enorm last van heb de laatste maand is symptomen van het carpel tunnel syndroom in mijn beide handen! Vandaag krijgt een collega van me (die uitgerekend was 21 okt) een ingeleide keizersnede, het vreet toch een beetje aan me dat ze eerder haar spruitje krijgt dan ik :). Achja, hopelijk kan het plots snel veranderen voor ons beiden en hebben we misschien tegen het weekend ons mannetje bij ons?

    veel succes!
     
  8. GwoonAn

    GwoonAn Fanatiek lid

    1 okt 2006
    3.040
    51
    48
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NH
    Hier dacht ik juist niet zo ver overtijd te gaan maar zie banner.
    Straks naar de gyn dus ben benieuwd.
     
  9. riean

    riean VIP lid

    21 apr 2014
    5.538
    7.043
    113
    Toen ik 39.4 zwanger was van de tweede kwam de vk 's morgens omdat ik dacht vruchtwater te verliezen (ze was nog niet ingedaald), toen had ik nog geen ontsluiting, nog helemaal dicht. 5 uur later was ze er :D
     
  10. godblessed

    godblessed Bekend lid

    11 mei 2014
    741
    0
    0
    studeren
    Gelderland
    Ik dacht eerst te vroeg te bevallen van alles geprobeerd .. Na38 weken dacht ik het zal wel ik beval met 42 weken..mvr was er met 39 weken 6 dagen had het totaal niet verwacht mijn moeder zou de dag erna bij mij blijven 24/7 zodat ik niet alleen zou zijn maar mijn bevalling het begin begon onverwachts toch alleen 6 uur later was mvrtje er al ..het kan dus wel vooral geloof ik er nu in proberen los te laten hoe moeilijk ook je lichaam bepaald het moment en spanning of stress kan het tegen werken
     
  11. ikkie97

    ikkie97 VIP lid

    7 mei 2011
    10.076
    3.517
    113
    Ontsluiting krijg je meestal niet 'vanzelf', dus als je nog geen weeen ofzo hebt zal die kans ook klein zijn, helemaal bij de eerste...

    Daarnaast, als er verder niks aan de hand is, wachten ze gewoon af en gaan ze nog niks forceren met 39 weken. Hoe graag je dat ook wilt, het is echt beter om dan rustig af te wachten..

    Geloof me ik ken het gevoel, ben bijna 39 weken zwanger van nummer 2 en het liefst beval ik vandaag nog... Maar ik weet dat het ook nog best twee weken kan duren.. Zoals de vk gisteren zei, eigenlijk moet je blij zijn dat het kindje het nog zo goed bij je heeft en zo lang blijft zitten.

    Sterkte met de laatste loodjes! Het wachten is het allemaal waard!
     
  12. Nephthys

    Nephthys Fanatiek lid

    9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Hier helaas niet; 1e kindje en met 41 weken alles nog potdicht!
     

Deel Deze Pagina