3e kindje onderweg

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Juun012, 11 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. julia80

    julia80 Fanatiek lid

    11 jan 2014
    4.463
    2.290
    113
    Hoi allemaal, wat gezellig dat er inmiddels meer dames bij zijn! En echt leuk dat het voor ons allemaal de derde wordt. Geeft toch een heel andere dimensie aan de zwangerschap hè.

    Hier afgelopen maandag de eerste echo gehad. Ze had schijnbaar een ouder echo apparaat helaas en het duurde allemaal lang voordat ze het goed in beeld kreeg. Maar uiteindelijk wel een kloppend hartje gezien en een vruchtjr wat leek te kloppen met de termijn. Ik mag volgende week donderdag weer komen, en de week erna op vrijdag ook weer. Erg fijn omdat ik de vorige keer bij 10 weken erachter kwam dat het vruchtje al twee weken daarvoor was overleden.
    Ik was al vanaf vijf weken een beetje misselijk geworden maar nu wordt het sinds afgelopen maandag behoorlijk erg. Eigenlijk nu dag en nacht door. Bij mijn eerste had ik het ook heel erg en ik ben een beetje bang voor wat nog gaat komen. Gelukkig heb ik acht weken vrij omdat ik met een nieuwe baan beginnen. Aan de andere kant is het ook wel jammer want echt een gevoel van vakantie krijg ik hierdoor niet :|

    Hoe zit het met de andere dames qua werk? Werken jullie en zo ja hoeveel? Of zijn jullie thuis bij de kinderen? Bij mij is het een thema wat me nog altijd veel bezighoudt.

    @Juun012 succes net de echo!
     
  2. Suus83

    Suus83 Fanatiek lid

    16 feb 2012
    2.037
    517
    113
    Ooh lekker zo lang vrij Tis dan geen vakantie als je zo beroerd bent maar goed misselijk op werk is ook niet prettig

    Wat fijn dat je zo vaak mag gluren naar de kleine. En ook fijn dat t hartje klopt
    Blijft altijd spannend deze eerste maanden

    Hier werk ik niet. Door een reorganisatie ben ik sinds aug thuis en per 1 jan Off werkloos. Ene kant kut natuurlijk maar goed geloof echt wel dat ik weer wat vind.

    Leuk dat je aan een nieuwe baan gaat beginnen
    Weten ze dat je zwanger bent?
    Lijkt mij zelf best spannend nu op zoek naar ander werk, moet je dat vertellen(ik hou niet van stiekem gedoe)
     
  3. Juun012

    Juun012 Bekend lid

    30 jun 2017
    797
    275
    63
    Vrouw
    Dat is ook mijn nachtmerrie, op de echo zien dat het al even niet meer leeft. Voelde je je wel zwanger?

    Ik ben al 4 jr thuisblijfmoeder. Inmiddels mij aangemeld als gastouder, dit wil ik 1-2 dgn gaan doen. Gewoon om ook iets anders te doen. En jij?
     
  4. Juun012

    Juun012 Bekend lid

    30 jun 2017
    797
    275
    63
    Vrouw
    Yeahhh mooie echo gehad! Het was een klein stuiterballetje:roflmao:
     
  5. Suus83

    Suus83 Fanatiek lid

    16 feb 2012
    2.037
    517
    113
    Ooh dat is mooi!!! Fijn dat je zon mooie echo hebt gehad
     
  6. julia80

    julia80 Fanatiek lid

    11 jan 2014
    4.463
    2.290
    113
    Ahhh super fijn!!! Met jouw termijn ziet het er ook al echt mooi uit:)
    Wat deed je trouwens vroeger voor werk ?
    Ik werkte afgelopen jaar 28u/wk maar vond dat teveel. Ben nu acht weken vrij en begin1 feb aan functie voor 18 uur. Maar denk er ook al langer over om helemaal te stoppen
     
  7. Juun012

    Juun012 Bekend lid

    30 jun 2017
    797
    275
    63
    Vrouw
    Ja dat is het enige voordeel van een latere echo. Armpjes/beentjes alles is mooi te zien!

    Ik werkte als verpleegkundige in de thuiszorg. Bij de 1e zw BI gekregen en toen werd het te zwaar. Zodoende thuisgekomen en thuis gebleven

    28u lijkt me idd pittig! Wat voor werk ga je doen straks?
     
  8. me87

    me87 Fanatiek lid

    12 apr 2012
    1.361
    1
    38
    Ooohw er wordt hier al meer gekletst. Ik vind het hier zo lastig bijhouden. 3 dagen niet gekeken en je weet al niet meer wie wat heeft gezegd. Idee misschien om facebookgroepje te maken?
    (Weet alleen zelf niet hoe dat werkt haha)
     
  9. Sterre16

    Sterre16 Lid

    10 apr 2016
    25
    2
    3
    NULL
    NULL
    Haha ik had precies het zelfde @me87 ; als er dan opeens veel gekletst wordt dan hou ik het niet meer bij. Ik vind een Facebook groep prima, dat werkt voor mij ook goed.

    Gaaf @Juun012 een goede echo, gefeliciteerd! Fijn dat alles goed is. Ik moet nog tot eind volgende week wachten, heb een vroege echo gevraagd. Niets medisch maar de optie is er als je m zelf betaalt. Wel fijn om voor kerst nog te weten of het goed zit. Grappig dat we met een paar meiden maar een paar weken schelen qua zwangerschap!

    Ik werk 28 uur in drie dagen. Ik vind het te doen als je werk leuk is maar ik zit niet zo lekker op m’n plek merk ik. Ik zou op dit moment best thuis willen blijven met de kinderen maar financieel deden we het dan niet.
     
  10. Juun012

    Juun012 Bekend lid

    30 jun 2017
    797
    275
    63
    Vrouw
    Oh fijn, dus je weet het in elk geval nog voor de kerst! Snap ik heel goed, had ik geloof ik ook gedaan. Wachten duurt zo lang he!

    @Sterre16 Ja begrijp ik, al moet ik zeggen dat dit voor ons ook een keuze was. Ik wilde er best iets voor inleveren qua luxe etc. Maar wil je op een bepaalde manier doorleven gaat dat niet. Ik moet zeggen dat ik hierdoor wel alle kleine dingen meer heb leren waarderen. Wij waren 2 verdieners met een riant salaris, en leefde daar ook naar. Die tijd is voorbij maar ik had niets willen missen van mijn kindjes. Dan maar minder uitjes/etentjes/ cadeaus etc.
     
    Sterre16 vindt dit leuk.
  11. Juun012

    Juun012 Bekend lid

    30 jun 2017
    797
    275
    63
    Vrouw
    Zal ik een groepje maken op fb?
     
  12. Juun012

    Juun012 Bekend lid

    30 jun 2017
    797
    275
    63
    Vrouw
    Als jullie een persoonlijk berichtje sturen met jullie naam dan krijg je een uitnodiging. Dan staan niet alle namen online
     
  13. HopeSept12

    HopeSept12 Fanatiek lid

    6 dec 2011
    1.031
    70
    48
    Ons Zoontje!
    België
    Wij zijn ook zwanger van ons derde.
    Nov 2016 beslist om er voor te gaan en in juni zwanger, maar helaas een MK. Nu opnieuw zwanger en dinsdag ons 8weken echo.
    Heb al 2 echo’s gehad doordat ik kamp met zwaar bloedverlies,... is dus toch voorzichtig afwachten of alles goed blijft gaan.

    Wij verlangen enorm naar ons derde.
    We hebben 2 zoontjes van net 3jaar en net 4jaar. (Verschillen maar 11maand)

    Ik ben wel soms bang of 3 niet wat ontzettend druk zal worden :$
     
    Sterre16 vindt dit leuk.
  14. Juun012

    Juun012 Bekend lid

    30 jun 2017
    797
    275
    63
    Vrouw
    Dames,
    Me87 en ik zitten alvast in de groep op fb, wie doet er nog meer mee?!
     
  15. Juun012

    Juun012 Bekend lid

    30 jun 2017
    797
    275
    63
    Vrouw
    Dames,
    Meto
    Heb je daar een reden voor?
    Natuurlijk is het wat drukker, kindje erbij. Maar ik denk dat dit vooral de eerste 2-3 mnd is. Als je eenmaal je ritme hebt gevonden, is het weer normaal. Ik dacht bij nr2 ook weleens in de zwangerschap, hoe ga ik dat straks doen met 2 kindjes. Terwijl ik nu meer gedaan krijg als toen ik alleen de oudste had haha
     
  16. HopeSept12

    HopeSept12 Fanatiek lid

    6 dec 2011
    1.031
    70
    48
    Ons Zoontje!
    België
    Graag, wat moet in hiervoor doen?
     
  17. Juun012

    Juun012 Bekend lid

    30 jun 2017
    797
    275
    63
    Vrouw
    Even via pb je naam naar mij sturen dan voeg ik je toe! Op die manier komen niet alle namen hier online te staan
     
  18. Kinderwens87

    Kinderwens87 Fanatiek lid

    31 aug 2012
    4.170
    1.591
    113
    Vrouw
    Sorry ik ben hier wat afwezig geweest. Onze eerste echo afgelopen woensdag was helaas niet goed. We hebben vaag een kloppend hartje gezien maar termijn klopt absoluut niet:(. Ik moet rekening houden met een mk. Donderdag weet echo. Voel me ook echt niet zwanger dus ik had er al niet zon denderend gevoel bij. Ik laat jullie eind van de week horen if ik mee blijf kletsen.

    Dames met een mooie echo, gefeliciteerd!
     
  19. Sterre16

    Sterre16 Lid

    10 apr 2016
    25
    2
    3
    NULL
    NULL
    Ach jeetje wat heftig zeg! En je kan je dus niet misrekend hebben met de termijn? Zo bijzonder dat het hartje wel klopte.. Heel veel sterkte, en wat is het dan lang wachten tot donderdag lijkt me..
     
  20. Sterre16

    Sterre16 Lid

    10 apr 2016
    25
    2
    3
    NULL
    NULL
    Fijn dat het zo kan zeg! Misschien moet ik dat ook eens goed gaan uitzoeken, hoe we dan uitkomen. Maar we leven al niet enorm uitbundig.
     

Deel Deze Pagina