3e miskraam in 1 jaar.. wat nu?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Evi88, 28 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Evi88

    Evi88 Niet meer actief

    Hoi dames,

    Helaas heb ik vandaag (waarschijnlijk) mijn 3e miskraam in 1 jaar tijd. Helderrood bloedverlies en krampen. Telkens gaat het in een vroeg stadium mis, rond 6/7 weken. Bloedonderzoek heb ik inmiddels gehad, hier kwam niks uit.

    Ik voel me leeg, boos, angstig en zo verdrietig. Waarom lukt het niet, waarom blijft het antwoord 'dikke pech'? Daar geloof ik gewoon niet in.

    Is dit voor jullie herkenbaar en welke stappen hebben jullie ondernomen? En welke uitkomst had dat? Ik lees van veel van jullie over Gent, maar niet over het praktische aspect: hoe meld je je aan, hoe zit het met vergoeding? En weet iemand of er vruchtbaarheidsbehandelingen zijn die helpen bij miskramen? Wellicht waarbij 'goede' genen worden geselecteerd?
     
  2. Pechvogol

    Pechvogol Fanatiek lid

    19 jun 2014
    1.361
    678
    113
    Hey meis, wat een verdriet en frustratie zeg! Ik wil je adviseren je aan te melden bij de (besloten) faceboekgroep Herhaalde Miskramen. Daar is heel veel ervaring en info te vinden.
    Sterkte!
     
  3. Evi88

    Evi88 Niet meer actief

    Dank je wel voor jouw tip! Ik zie echter dat het wel openbaar te zien is dat je lid bent van de groep. Dat is voor mij een toch een te hoge drempel :(
     
  4. Pechvogol

    Pechvogol Fanatiek lid

    19 jun 2014
    1.361
    678
    113
    Ik begrijp het. Dan hoop ik dat je hier je informatie vindt.
     
  5. Nijntje01

    Nijntje01 Fanatiek lid

    2 dec 2012
    3.404
    362
    83
    Zuid-Holland
    In dikke pech geloof ik niet meer na 3x.
    Gent was bij mij de oplossing. Ze doen daar veel meer onderzoeken en geven evt medicijnen die de gynaecologen hier niet voorschrijven. Ik bleek antistoffen aan te maken en kreeg prednisolon, aspirine en utrogestan.

    Je kan je een afspraak maken nadat je een verwijzing van je huisarts hebt gekregen. Ik kan je hun mailadres in ern pb sturen.

    Of je verzekering een contract met hun heeft moet je bij je verzekering navragen. De mijne heeft een contract en ik kreeg alles vergoed, moest het soms wel eerst zelf betalen en kreeg het daarna terug.

    Er zijn niet echt vruchtbaarheidsbehandelingen die helpen. Ze kunnen evt embryo's onderzoeken, maar dat is pas echt de allerlaatste optie na heel veel miskramen en is meestal niet nodig.

    Heel veel sterkte!
     
  6. Fluss1984

    Fluss1984 Fanatiek lid

    2 jun 2015
    3.386
    1.593
    113
    Noord-Brabant
    Goh wat naar, heel veel sterkte. Je had het vast zelf al bedacht; maar voor de zekerheid toch nog even de herinnering dat je nog enkele dagen tijd hebt om van zorgverzekerig over te stappen als je huidige verzekering behandeling in gent niet zou vergoeden.
    Heel veel succes, hopelijk mag jullie wens snel uitkomen.
     
  7. Evi88

    Evi88 Niet meer actief

    Dank je wel voor je uitgebreide reactie! Wat fijn dat ze jullie hebben kunnen helpen met jullie wens <3

    Zou je mij het e-mailadres kunnen sturen via PB? Helaas ben ik erg enthousiast geweest en heb ik aan het begin van de maand al een nieuwe zorgverzekering afgesloten, zonder Gent daarin mee te nemen. Hopelijk zijn eventuele kosten niet heel erg hoog?
     
  8. Taylor1989

    Taylor1989 Actief lid

    31 aug 2015
    227
    25
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Volgens mij mag je de verzekering die je nu afgesloten hebt gewoon opzeggen voor 31-12, heb ik twee jaar geleden ook gedaan.

    Veel sterkte, ik zit in m’n tweede miskraam in 2 maanden. (Eind oktober, eind december) Ik ben ook heel angstig, en weet ook niet goed hoe ik er mee om moet gaat.
     
  9. Nijntje01

    Nijntje01 Fanatiek lid

    2 dec 2012
    3.404
    362
    83
    Zuid-Holland
    Ik stuur je straks een pb!
    Bij mijn verzekering (dsw) kon ik via google vinden met wie zij een contract hebben in het buitenland. Misschien kan jij het ook vinden voor jouw nieuwe verzekering?
    De kosten voor een consult zijn niet hoog, maar voor de onderzoeken ben je wel een paar 100 kwijt volgens mij, afhankelijk hoeveel je in NL al hebt laten testen. Deze uitslagen moet je ook meenemen.
     
  10. Kangerootje

    Kangerootje Fanatiek lid

    24 dec 2013
    3.283
    1.491
    113
    Vrouw
    Wat erg voor je meid.... Zou het te maken kunnen hebben met een te laag progesteron gehalte? Gent staat inderdaad erg goed bekend en wordt door veel verzekeraars gewoon vergoed. Ik gun je van harte een gezonde zwangerschap met een prachtige baby.
     
  11. Evi88

    Evi88 Niet meer actief

    Jeetje wat heftig, zeg, ook zo kort op elkaar. Heel veel sterkte <3.
    Bedankt voor je tip van de zorgverzekering. Heb het inderdaad snel nog kunnen annuleren en een andere verzekering gekozen. Hoewel ik natuurlijk ergens stiekem hoop dat ik nooit een stap in het UZ Gent hoef te gaan zetten.. :(
     
    Taylor1989 vindt dit leuk.
  12. Evi88

    Evi88 Niet meer actief

    Ik heb daar inderdaad ook aan gedacht, weet niet goed hoe dit onderzocht wordt? Ik vind het zo bijzonder dat het elke keer zo vroeg misgaat. Tot 3 keer toe geen (duidelijk) embryo, laat staan ooit een kloppend hartje gezien. Het gaat al zo snel fout..
     
  13. Kangerootje

    Kangerootje Fanatiek lid

    24 dec 2013
    3.283
    1.491
    113
    Vrouw
    Echt zo naar :(
    Volgens mij kunnen ze dat controleren door bloed te prikken! En als het te weinig is kun je medicatie krijgen.
     
  14. Taylor1989

    Taylor1989 Actief lid

    31 aug 2015
    227
    25
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ik hoop ook van harte dat dat nooit nodig is. Hopelijk wordt 2018 een mooi jaar met mooie baby’s. Tussen je miskraam januari en eind september zitten best veel maanden. Hebben jullie toen even een pauze genomen? Ik twijfel of ik even wil pauzeren, of toch doorgaan met proberen. Ben benieuwd hoe jullie dat gedaan hebben.
     
  15. Evi88

    Evi88 Niet meer actief

    Dat klopt, helaas was dat geen bewuste keuze. In de 2e ronde na het stoppen van de pil was ik al zwanger. Ik wist echt nog niks van ovulatie, testen, temperaturen, etc. Na de eerste miskraam ben ik me daar meer in gaan verdiepen, maar ondanks de kennis heeft het toch een tijd geduurd. We hebben maar 1 maand pauze ingelast na de 1e miskraam. Na mijn tweede miskraam ben ik gelijk de 1e ronde zwanger geraakt, maar helaas dus weer een miskraam.

    Ik denk dat het goed is zelf na te gaan wat goed voor jullie voelt. Ik had na de eerste miskraam zoveel verdriet dat ik echt een maand rust wilde. Toen de tweede 'ronde' eraan kwam werd ik onrustig van het idee om de kans te laten glippen, we waren er allebei weer klaar voor.
     
    Taylor1989 vindt dit leuk.
  16. Evi88

    Evi88 Niet meer actief

    Ik kan nog steeds niet geloven dat ik dit bericht nu typ, maar here it goes.

    Vandaag had ik een afspraak voor een echo om z.s.m. de medicatie te starten en het af te kunnen sluiten. Na het bespreken van mijn klachten (bloedverlies, rugpijn, weinig symptomen) werd direct bij de echo gezegd dat er een mooi kloppend hartje te zien was. Een wat???

    Ik snap er nog steeds niets van. Volgens de gyn kwam het bloed van een kleine hematoom buiten de vruchtzak. Ik kan dus nog bloed verliezen maar is niet gevaarlijk voor het kindje. Volgens de gyn is er nu nog 20% kans dat het misgaat met 6 weken. Ik ben ontzettend in de war, durf nog helemaal niet blij/opgelucht te zijn. Ben zo bang dat het ons toch weer afgepakt gaat worden. Wat een achtbaan!
     
  17. Pechvogol

    Pechvogol Fanatiek lid

    19 jun 2014
    1.361
    678
    113
    Supernieuws! Gefeliciteerd!
     
    Evi88 vindt dit leuk.
  18. Kangerootje

    Kangerootje Fanatiek lid

    24 dec 2013
    3.283
    1.491
    113
    Vrouw
    Wauw, gefeliciteerd!! Ik duim voor een gezonde baby over 8 maanden!! :D
     
    Evi88 vindt dit leuk.
  19. 3112

    3112 Actief lid

    15 feb 2010
    217
    20
    18

    Ah Wat geweldig!!
     
    Evi88 vindt dit leuk.
  20. miich

    miich Fanatiek lid

    18 dec 2012
    1.242
    382
    83
    Utrecht
    Hoi hoi

    Na 4 mk tussen de 5 en 6 weken overweeg ik ook contact op te nemen met gent.

    Kan je mij ook een pb sturen? Bedankt!
     

Deel Deze Pagina