3e wondertje

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Wendy041085, 22 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wendy041085

    Wendy041085 Bekend lid

    22 jan 2020
    503
    381
    63
    Vrouw
    hallo dames,

    Na een relatie van 15 jaar met mijn ex besloten om uit elkaar te gaan. Te veel uit elkaar gegroeid en goede vrienden geworden meer was er niet meer. We hebben 2 prachtige kinderen een zoon van 9 jaar en dochter van 6 jaar. De scheiding is 3 jaar geleden en heb sinds 2 jaar een nieuwe relatie wat heel goed gaat. Mijn nieuwe vriend is 37 en ik ben 34. Mijn nieuwe vriend heeft geen kinderen. Hij zou ze wel graag gehad willen hebben. We hebben het er nu wel eens over en hij geeft aan dat het niet perse hoeft, maar als het komt heel erg welkom is. Het kriebelt bij mij ook wel steeds meer hoor maar heb ook heel erg de twijfel. Of ik het allemaal wel trek, financieel, en of mijn 2 kinderen het leuk vinden, de vrijheid die je nu hebt. Ik heb co ouderschap met mijn ex en het contact is ook heel goed. Mijn zoontje heeft het nog steeds moeilijk met de scheiding en ik ben dus bang dat hij deze baby helemaal niks vind.........
    Wie zit er in de zelfde situatie ?
     
  2. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Ik heb ook co ouderschap voor mijn oidste dochter met mn ex, en dat gaat goed gelukkig, met mijn huidige partner heb ik nu een 2e dochter, ze is nu bijna 7 maanden.
    Mijn oudste dochter vond het hartstikke leuk om grote zus te worden, en nogsteeds is ze helemaal weg van dr kleine zusje :)
    Wij hebben zelfs al gepolst bij haar of ze t leuk zou vinden als er over 2 a 3 jaar wellicht nog een baby bij komt, en zij ziet dat nu al ook wel zitten, mijn oudste is 9 jaar, tussen de 2 meiden zit 8 jaar verschil.
    Ik word in juli 30 en mijn partner is 27, als jullie samen nog een kindje willen, zou je t kunnen benoemen bij je kinderen, dan weet je gelijk hoe hun ertegenover staan :)
    Ik ben altijd open geweest tegenover mn oudste :)
     
  3. Dale Cooper

    Dale Cooper Fanatiek lid

    19 jan 2015
    1.368
    876
    113
    NULL
    NULL
    Wat spannend dat jullie denken aan een kindje samen! Om meerdere redenen inderdaad;) mijn man heeft al 3 kinderen en toen ik zwanger was van onze dochter samen, was dat een grote shock, vooral voor de oudste twee (Al probeerden ze dat dapper te verbergen, maar later hebben ze er nog wel in geuren en kleuren over verteld :p). Toen de kleine meid er eenmaal was, was alles gelukkig goed. De kinderen zijn gek op elkaar, ondanks mega leeftijdsverschillen. Onze dochter is 4, stiefzoon 12, stiefdochters al volwassen. Mijn man had ook dezelfde bezwaren als jij. Weg vrijheid en financieel toch ook een dingetje. En wéér de luiers in. Maar achteraf vindt hij het een enorme verrijking geweest. Ik heb geen wijze raad voor je, maar praat erover en wat kimmetjuh zegt, misschien ook eens met de kinderen en volg je hart.

    Overigens staan we nu weer voor hetzelfde dilemma. Allebei hebben we ineens baby kriebels, maar jemig hé... gaan we weer! En mijn man ziet er vooral erg tegenop om het de meiden te vertellen, want die zullen not amused zijn! Tot ze het drolletje in hun armen hebben, gok ik ;)
     
  4. Daphne1002

    Daphne1002 Bekend lid

    17 mrt 2009
    848
    454
    63
    Ik ben blij te lezen dat meer mensen in deze situatie zitten. Ik ben ook 34 en heb twee kinderen van 9 en 7 jaar. Mijn vriend heeft nog geen kinderen en samen willen we graag ook nog een kindje.

    Mijn scheiding is inmiddels 5 jaar geleden en mijn ex heeft onlangs een kindje gekregen met zijn nieuwe vrouw. Onze kinderen vinden dat helemaal geweldig en vooral de jongste is heel zorgzaam.

    Aan de ene kant heb ik er enorm zin in, maar ik weet ook wat het teweeg brengt en dat de kans bestaat dat de eerste 4 jaar gewoon tropenjaren zijn. Maar volgens mij is dat altijd zo.. Het blijft een energieslurpende bezigheid, jonge kinderen ;)
     
  5. Liz81

    Liz81 Actief lid

    30 dec 2019
    174
    103
    43
    Vrouw
    Ik ben 2 jaar geleden gescheiden. Heb een nieuwe vriend en ben nu 9 weken zwanger. Zoon lief vind het prachtig
     
  6. Daphne1002

    Daphne1002 Bekend lid

    17 mrt 2009
    848
    454
    63
    Liz81 gefeliciteerd!! Hoe voel je je?

    Ik denk ook dat onze kinderen het heel leuk vinden hoor. Daar twijfel ik niet aan. Het enige wat ik zelf lastig vind is dat ik die tropenjaren gewoon als heftig ervaren heb. Maar goed.. We zijn nu zoveel jaren verder en ik ben ouder en wijzer dus dat geeft de burger moed :)
     
  7. Dale Cooper

    Dale Cooper Fanatiek lid

    19 jan 2015
    1.368
    876
    113
    NULL
    NULL
    Spannend Daphne! Dat vind ik ook een dingetje. Ik ben juist voor mezelf begonnen met thuis werken en ik keek eerlijk gezegd uit naar de onze dochter naar school zou gaan en ik dus tijd had om ongestoord te werken. En dan hebben we er straks ineens een kleintje bij misschien:rolleyes: Maar inmiddels denk ik alleen nog maar ‘ik wil een baby!!!’:roflmao:

    Inmiddels zijn wij nog geen steek verder. Mijn man maakt zich echt druk om de kinderen en in zijn zenuwen maakt hij steeds erg ongepaste grappen op onze gezinsappgroep, met hele doorzichtige hints naar een nieuwe baby... Het is een slopende week zo, haha! Maar goed, inmiddels is hij het met me eens dat hij met ze moet gaan praten. Arme man.

    Succes met jullie spannende dilemma!
     
  8. Dale Cooper

    Dale Cooper Fanatiek lid

    19 jan 2015
    1.368
    876
    113
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd! Leuk dat je zoontje het zo mooi vindt! Heerlijk:)
     
  9. Daphne1002

    Daphne1002 Bekend lid

    17 mrt 2009
    848
    454
    63
    Haha ja het blijft dubbel en zo'n kleine uk zet je leven sowieso op z'n kop. En het komt nooit gelegen.. Dat is ook zoiets.

    Mijn werk lijkt op dit moment uitermate geschikt voor een zwangerschap en dus de komst van een baby. Maar goed, ik werk bij een heel groot bedrijf waar ook vaak dingen veranderen dus zekerheid heb ik nooit 100%.
     
  10. Dale Cooper

    Dale Cooper Fanatiek lid

    19 jan 2015
    1.368
    876
    113
    NULL
    NULL
    Ja precies, je kan nooit voorspellen hoe het zal gaan en hoe het leven zal lopen. In dit geval is het maar gevoel volgen gaan met die banaan
     
  11. Daphne1002

    Daphne1002 Bekend lid

    17 mrt 2009
    848
    454
    63
    Ja en dat onzekere stuk maakt het wel eens lastig om een keuze te maken...

    Hebben jullie de keuze al gemaakt of nog niet helemaal?
     
  12. Dale Cooper

    Dale Cooper Fanatiek lid

    19 jan 2015
    1.368
    876
    113
    NULL
    NULL
    Ik wel. Ik ben erover uit. Mijn man is dus bang voor de reactie van de kinderen, bang dat hij ze hiermee tekort doet, kwetst. Ze waren met onze eerste ook not zo amused, maar kwam goed gelukkig:) maar goed, we hebben net wéér gepraat (beetje praatmoe van deze week) en hij gaat met ze praten. Dus duimen maar! Haha! Ik heb in mijn hoofd alles al geregeld:D En werk, ach, ik werk in opdracht, dus ik heb zelf in de hand hoe hard of niet hard dat gaat
     

Deel Deze Pagina