3x bbz achter elkaar in buikholte ,niche, iemand enig idee hoe dit kan?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Bekkiiee, 16 jan 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bekkiiee

    Bekkiiee Lid

    7 okt 2014
    78
    16
    8
    Vrouw
    NULL
    NULL
    hallo

    helaas 3x na elkaar in 1 jaar een bbz in m'n buikholte, eileiders zagen er bij 2x operatie netjes uit, eerste keer bloeide m'n eierstok, dit wondje is dicht gebrand. 2de keer zelf opgelost, 3de x 2 weken geleden, het zat in m'n bekken, ook nu zeggen ze alles ziet er normaal uit.
    ik heb een niche van een kz van 4.5 jaar geleden, zou dit de rede kunnen zijn? binnenkort een afvlakking van de niche hopelijk lukt het daarna wel normaal, heb 2 gezonde kinderen en nu na de kz wil het niet meer normaal lukken. zwanger raken lukt wel maar het zit op de verkeerde plek, ziekenhuis noemt het 3x pech en wil niks onderzoeken of doen. ik ben de wanhoop nabij, bang en onzeker of het ooit nog normaal wil lukken, iemand ervaring of enig idee?
     
  2. Krv

    Krv Fanatiek lid

    26 mei 2017
    4.419
    4.329
    113
    Vrouw
    Ja, hier helaas herkenning. Ik heb voor m'n zoon ook een bbz gehad die vanzelf is opgelost. Daarna heb ik nog 2 x een bbz gehad waardoor mijn beide eileiders weggehaald zijn. Daarbij heb ik ook een niche.. Dat kan de eerste keer uiteraard geen invloed hebben gehad omdat ik toen nog geen keizersnede had maar ook hier ontzettend veel miskramen en bbz's dus.

    In Nederland hetzelfde verhaal, het is pech en het enige wat we kunnen doen is de niche opereren. Maar er is geen zekerheid of het daarmee wel lukt.

    Wij zijn nu overgestapt naar Gent, ze onderzoeken mijn bloed op de herhaalde miskramen en herhaald implantatiefalen (6 terugplaatsingen achter elkaar mislukt, terwijl ik daarvoor van bijna elke tp zwanger werd..) aanstaande woensdag krijg ik een hysteroscopie om te kijken of de niche geopereerd kan/moet worden en of er eventueel nog andere afwijkingen te zien zijn.

    Ik weet sowieso dat ik een schildklierafwijking heb, omdat ik ook antistoffen heb tegen mijn schildklier willen ze sowieso wat hoger inzetten qua medicatie. De rest krijg ik op 3 februari te horen. Ik zal je laten weten wat eruit is gekomen.

    Heel veel succes!
     
  3. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.042
    113
    Vrouw
    Jeetje wat heftig :( rot zeg!

    Ik zou denken dat in de niche kan vloeistof blijven hangen, daardoor kan een embryo zich niet innestelen. Vloeistoffen stromen de verkeerde kant op en nemen de embryo mee naar buiten. Menstruatiebloed loopt ook bij elke menstruatie wat in de buikholte omdat de eileider open is. Dus misschien dat t slijm vanuit baarmoeder ook door de niche ook verkeerde kant op stroomt.

    Ik heb geen niche,maar heb wel eens vocht gehad in de baarmoeder dat er niet hoorde en ze niet weten waarom t er zat
     
  4. Bekkiiee

    Bekkiiee Lid

    7 okt 2014
    78
    16
    8
    Vrouw
    NULL
    NULL


    jeetje, dat is ook heftig zeg, ben erg benieuwd wat er in Gent uit komt. heel veel succes met de onderzoeken
     
    Krv vindt dit leuk.
  5. Bekkiiee

    Bekkiiee Lid

    7 okt 2014
    78
    16
    8
    Vrouw
    NULL
    NULL
    ik heb ook een schildklier afwijking BTW, trage schildklier en slik thyrax, maar dit heb k al sinds m'n eerste zwangerschap en daarna nog een gezond meisje met een kz geboren.
     
  6. Bekkiiee

    Bekkiiee Lid

    7 okt 2014
    78
    16
    8
    Vrouw
    NULL
    NULL
    dit zou na mijn idee indd de meest logische verklaring lijken als je het zo zegt. wist trouwens niet dat er bloed in je buikholte loopt met de menstruatie, maar dan zou het indd miscgien kunnen dat het vruchtje weg word gespoeld, ik heb tot dag 10 ongeveer last van bloedverlies ofnja bruine afscheiding vanaf dag 3 a 4 ongeveer, en meestal dag 16 m'n eisprong. alsgoed us heb ik in februari de afvlakking van de niche, daarna gaan we verder proberen. nu zowizo eerst zorgen dat hcg weer uit m'n lichaam is en m'n cyclus weer normaal word.
     

Deel Deze Pagina