Teveel aandacht???

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Angel26, Jan 27, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Angel26

Angel26 Actief lid

Dec 1, 2008
    261
    0
    0
    zuster
    Den helder
    Hallo!!

Ik vroeg me wat af!!
    Ik heb een zoontje van 3,5 maand, de laatste 2 weken kan hij moeilijker zelf spelen.. Als ik ook maar niet in de buurt ben dan begint hij al te piepen.. dus ja wat doe je.. dan ga ik even naar hem toe.. Hij kon soms een uur in de box liggen en zich vermaken.. dat komt steeds minder voor.. hij wil maar heel ff in de box.. heel ff in de wipper, opschoot enz..
    Bij mijn man is het wel iets anders, daarbij lijkt hij wel wat rustiger en minder om aandacht te vragen
    Ik kreeg ook de opmerking van mn vader dat ik m TEVEEL aandacht geef..en het dus zelf in de hand werk... Nu voel ik me dus een btje lullig:(
    Ligt het dan aan mij? Ik vind het leuk met hem te spelen en dingen te leren.. of doe ik het dan teveel? IK dacht dat het goed was.. maar nu ga ik aan mezelf twijfelen:(
    Een vriendin van mij was net hier met haar kindje die precies een maand ouder is maar die heeft zich al vanaf het begin zelf kunnen vermaken, die is zo zoet dat je haar zelfs zou vergeten!
    Kijk ik snap dat er een verschil is tussen meisjes en jongens, en karakter enz...maar weet nou niet meer of ik het wel goed doe of dat ik m meer alleen moet laten spelen.. "zucht"
    Hoe doen jullie dat?
    groetjes een twijfelende mama

2. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

met 3 maanden is dat heel normaal dat ze zich maar heel even kunnen vermaken ook al was dat eerst anders, ik heb mijn dochtertje altijd de aandacht gegeven die ze vroeg en ze kan nu heerlijk alleen spelen, het zegt dus niks.
    twijfel vooral niet aan jezelf, er zijn altijd mensen die het beter weten maar jij bent mama en het is jouw kindje dus jij volgt je gevoel, logisch toch? en niks mis mee ;)

3. misa

misa Niet meer actief

Ik zou ook niet te veel twijfelen, maar bewust blijven (zoals je al doet) van de keuzes die je maakt. Niet altijd direct reageren op zijn huiltje/ aandachtvraag. Maar gewoon lekker afwisselen: soms zelf spelen, soms samen spelen.

Blijf bij jezelf en je eigen gevoel!

Share This Page