4-5 weken zwanger buik nauwelijks kunnen verbergen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door eems, 10 jul 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. eems

    eems Actief lid

    5 aug 2013
    385
    100
    43
    Dag dames,

    De titel zegt het al:). We weten nu zo'n week dat we onze derde kindje verwachten. In mijn andere zwangerschappen zag je mijn buikje ook al snel maar kan het nu al niet zo goed verbergen. In de avond is het wel wat groter nog (die foto). Ik vind het heel leuk maar wilde het nog even stil houden tot de eerste echo eind deze maand (vooral voor mijn werk). De reden is dat het toch wat zekerder voelt als we in ieder geval een kloppend hartje hebben gezien.
    Hebben dames hier ervaring mee? En hoe mee om gegaan? Nog verborgen voor zover het kon of toch wat eerder verteld? Ben nieuwsgierig!
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. betties

    betties Fanatiek lid

    24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    Misschien een wijder kledingstuk? Waarschijnlijk ben je er zelf drukker mee dan anderen om je heen. En anders durven ze je het toch niet te vragen in dit stadium toch? Ben zelf al 15kg te zwaar en baalde al van buik. Nu is het helemaal opgezwollen al zie (en voel) ik dat waarschijnlijk vooral zelf. Ach ja en nu denk ik: ja daar gebeurt ook wat!
     
    eems vindt dit leuk.
  3. Yelly

    Yelly Bekend lid

    26 jun 2019
    647
    575
    93
    Wijdere kleding verhult het echt nog wel hoor. Gewoon even geen strakke shirts meer:p
     
    eems vindt dit leuk.
  4. Vogelmeisje

    Vogelmeisje Fanatiek lid

    3 mei 2010
    1.008
    288
    83
    Hier ook, 5.5 wk nu en mijn buik is vooral savonds ook zo bol. Normaal draag ik strakke jurkjes maar die laat ik nu even hangen in de kast, de wijdere a-lijn jurkjes trek ik nu aan. Ik denk overigens dat anderen denken dat ik ben aangekomen, niets meer of minder:)
     
    eems vindt dit leuk.
  5. Want2beAmom

    Want2beAmom Fanatiek lid

    9 feb 2018
    1.088
    668
    113
    Vrouw
    Dat is een mooi buikie @eems :D
     
    eems vindt dit leuk.
  6. eems

    eems Actief lid

    5 aug 2013
    385
    100
    43
    Hihi thnx!
     
  7. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Hier hetzelfde, loop al weken met wijdere tuniekjes/bloesjes. Die draag ik normaal ook al dus valt t niet zo op. Een aantal heb ik t verteld en die was t niet opgevallen (je denkt vaak zelf dat iedereen t ziet maar dat valt wel mee, mensen zijn vooral met zichzelf bezig :p).
     
    eems vindt dit leuk.
  8. Kolibrie2

    Kolibrie2 Fanatiek lid

    9 nov 2018
    1.332
    1.135
    113
    Vrouw
    Je bent er vaak zelf meer mee bezig dan andere mensen. Hier zeggen ze zelfs met 24 weken dat ze het niet gezien hadden. En ik voel me gigantisch. Dus gewoon iets wijdere kleren aan en niemand ziet het.
     
    eems vindt dit leuk.
  9. 2de leg

    2de leg Fanatiek lid

    24 jan 2014
    3.053
    476
    83
    NOP (Flevoland)
    Ik heb hetzelfde probleem.
    Uiteindelijk heb ik het afgelopen dinsdag verteld, want zelfs mijn alleen maar mannen afdeling begonnen toch steeds meer te kijken en voorzichtig vragen te stellen.

    Ik droeg ruime vesten overal overheen. Scheelt dat ik het echt mega snel koud heb. Maar vanaf 6 weken had ik wel al zwangerschapsbroeken aan. Mijn eigen gingen niet meer dicht.

    Foto is van 6 weken zwanger.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    eems vindt dit leuk.
  10. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.079
    113
    Vrouw
    Heel herkenbaar, maar toch is het bij mij niemand opgevallen. Wat lossere shirtjes of een los zittend jurkje. Zwart is ook effectief, vest erover en klaar.

    Met 8 week was het écht niet meer te verbergen. Vond dat wel jammer :) had het nog even voor onszelf willen houden tot na de termijnecho
     
    eems vindt dit leuk.
  11. jolien 1986

    jolien 1986 Niet meer actief

    Zo ziet mijn buik er standaard uit. :roflmao: (nee geen overgewicht oid)

    Gewoon lekker gegeten ;) ik verbloem mijn NIET zwangere buik gewoon met wijder model shirt. Norah heeft leuk en betaalbaar spul
     
    LolaBloem en eems vinden dit leuk.
  12. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.858
    7.805
    113
    Amsterdam
    Denk dat veel mensen het niet gaan zien hoor.
    Voorbeeld hier ik ging met 23 weken op vakantie en kwam met 26 weken terug. En nu pas zagen sommige op werk die het blijkbaar niet wisten en patiënten dat ik zwanger ben. Terwijl je het daarvoor toch echt al zag.
     
  13. Zoranya

    Zoranya Bekend lid

    31 jan 2017
    783
    488
    63
    Ik heb hetzelfde probleem ook nu al. Zojuist mijn baas verteld dat ik zwanger ben, geeft hij aan dat hij al een vermoeden had.....
     
    LolaBloem en eems vinden dit leuk.
  14. Mies97

    Mies97 Actief lid

    11 dec 2016
    122
    28
    28
    NULL
    NULL
    Ik heb ook al een paar weken dat ik wijdere kleding moest gaan dragen en zelfs dan zag je het, zeker aan het eind van de dag wanneer mijn buik nog meer opgezwollen was.

    Nu gaan we het komende week aan iedereen vertellen en hoef ik het gelukkig niet meer zo te verstoppen :D
     
    eems vindt dit leuk.
  15. eems

    eems Actief lid

    5 aug 2013
    385
    100
    43
    Met 8 weken ook op je werk gedeeld?
     
  16. eems

    eems Actief lid

    5 aug 2013
    385
    100
    43
    Dat zie je inderdaad duidelijk;)
    Ik had vandaag ook echt last van mij broek die te strak zat. Het leek wel of ik een paar collega's al even heb zien kijken. Meestal draag ik redelijk aangesloten kleding, ook wel blousjes maar zelfs dan zie je het.. helemaal als ik zo echt mijn eigen broeken niet meer aan wil/kan
    Komende week ons hele team nog compleet voor alle vakanties, zou het leuk vinden het aan iedereen zelf en tegelijk te vertellen. Echter, heb dan nog geen echo gehad.. Ben dan ws tussen 6-7 weken. Lastig!
     
  17. eems

    eems Actief lid

    5 aug 2013
    385
    100
    43
    Wow ook al zo vlot dus! Nog geen echo gehad?
    Aan de ene kant wil ik daar op wachten, aan de andere kant..Als het niet goed zit vind ik het ook fijn als mijn collega s het weten zodat ze weten wat er speelt..
     
    Zoranya vindt dit leuk.
  18. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.079
    113
    Vrouw
    Ik werk nu niet, maar bij de eerste idd met 8+5 verteld om die reden. Maar had toen ook al de termijnecho gehad.
    Nu ben ik gewoon naar een verjaardag gegaan zonder vooraf aangekondigd te hebben dat ik zwanger was haha. Hoefde geen woord te zeggen, ik werd gelijk al over de buik geaaid door de eerste die het zag. De verbaasde en blije gezichten waren goud waard haha
     
    eems vindt dit leuk.
  19. Zoranya

    Zoranya Bekend lid

    31 jan 2017
    783
    488
    63
    Ja juist. Plus hij gaat op vakantie de dag dat wij de echo hebben in de avond. En vind het ook niks als hij dan als hij terug komt geconfronteerd wordt met mijn dikke buik en ik nog niets verteld heb. Daarnaast, mocht de echo niet goed zijn, dan hoef ik niet veel uit te leggen.
     

Deel Deze Pagina