4 dagen overtijd, negatieve test en vrijwel geen ongesteldheidsklachten

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Miertje21, 1 mei 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miertje21

    Miertje21 Lid

    24 feb 2023
    63
    35
    18
    Vrouw
    Hoi allemaal,

    Ik zit nu in ronde 6 voor ons 1e kindje, en ik ben vandaag 4 dagen overtijd.
    Mijn cyclus is normaal 29 a 30 dagen (ik hou dat bij in een app), en ik zit nu op dag 33.

    Vanmorgen heb ik de eerste zwangerschapstest (Action) gedaan, maar deze was helaas negatief.
    De afgelopen maanden was ik heel erg bezig met zwanger worden, maar deze maand eigenlijk totaal niet!
    Ik had voor het eerst ook geen enkele klacht. Een dag of 2-3 voor mijn NOD kreeg ik wel last van rugpijn, lichte kramp, een 'nattig' gevoel down under etc., eigenlijk de normale menstruatieklachten alleen deze hebben tot nu toe nog niet doorgezet.. Normaal gesproken ben ik ook bloedchagrijnig voordat ik ongesteld moet worden, maar ik ben echt heel vrolijk! :roflmao:

    Wat me wel opgevallen is, is dat ik 's nachts wakker word terwijl ik normaal gesproken nergens wakker van word. Ook ben ik 's morgens ook al vroeg wakker.

    Side note: vorig jaar heb ik een vroege miskraam gehad. We waren er toen niet bewust mee bezig, en dit was ook de enige keer dat ik flink overtijd was (10 dagen totaal, 2 dagen voordat het loskwam kreeg ik pas zwangerschapssymptomen).
    Het is niet zo dat ik me nu heel erg zorgen maak, maar het zit wel in mijn achterhoofd.

    Zijn er hier misschien dames die een soortgelijke situatie hebben meegemaakt? En werd je toch ongesteld of bleek je toch zwanger?

    Ik ben benieuwd naar jullie verhalen! In de tussentijd wacht ik gewoon rustig af.:)

    Liefs!
     
  2. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.582
    15.060
    113
    Nabij Utrecht
    Je eispromg was deze ronde later dan hiervoor.
    Hierdoor schuift je nod ook op en ben je dus officieel nog niet overtijd.
    De klachten die je 2-3 dagen voor je nod had (krampen en slijmverlies) klinken als de dagen voor een eisprong.
    Kans is groot dat je net een paar dagen na je eisprong zit en de slaapklachten dus van progesteron komen.

    Zwanger ben je iig (nog) niet want anders had je zeker wel positief getest.
    ik zou volgende week opnieuw testen.
     
  3. mw21

    mw21 VIP lid

    24 okt 2010
    5.168
    158
    63
    Zorg
    't Westen
    Als je niet precies weet wanneer je eisprong was weet je ook niet of je overtijd bent :)
     

Deel Deze Pagina