4 dagen verkeerde flesvoeding gegeven... whelp!

Discussie in 'Voeding' gestart door Enthusia, 3 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Enthusia

    Enthusia Niet meer actief

    :( Hoi iedereen, ik voel me zó dom vandaag... Ik kom er zojuist achter dat mijn moeder en ikzelf per ongeluk geen standaard 1, maar opvolgmelk 2 (bestemd vanaf 6 maanden) aan mijn 4 weken oude zoontje hebben gegeven. Het betreft de flessenpoeder van Albert Heijn, een lichtblauwe blik. Nummer 1 en 2 lijken erg op elkaar, er zit een klein verschil in het beertje: beertje van Opvolgmelk 2 heeft witte ogen, Standaard 1 heeft het beertje een witte snoet.
    Mijn partner heeft bij het kopen hiervan dus niet goed opgelet op de verpakking en daardoor verkeerd gegrepen naar de pot. :( En mama en ikzelf hebben niet opgelet met het flesje maken.

    De pot hebben we afgelopen woensdag, dus 4 dagen geleden geopend. Er zit hier nog ongeveer de helft van in, de pot heeft een totale inhoud van 800 gram :(.

    Kan iemand mij vertellen of dit in mijn geval erg is? Zoontje huilde de afgelopen dagen opeens veel meer - we hadden toen geen idee waardoor, maar nu denk ik dus dat het hierdoor is... :(. Hij heeft verder niets overgegeven, maar was de afgelopen 4 dagen behoorlijk spastisch en om de haverklap huilen.

    Bah, net uitgerekend in het weekend ontdek ik mijn domme fout nu... :cry:
     
  2. littlemunchkin

    littlemunchkin Fanatiek lid

    12 mei 2015
    1.811
    1.004
    113
    Het zal vast niet lekker vallen bij je zoontje, maar of het nou echt erg is... misschien als je het blijft geven, dan krijgt ie niet binnen wat ie binnen zou moeten krijgen. Maar voor die paar dagen zal het wel los lopen. Heb je geen reserve pot meer staan? Anders morgen naar de dichtstbijzijnde open supermarkt rijden en meteen maar halen. Wel zo prettig voor jullie en vooral voor je zoontje dat ie weer gewoon nr 1 krijgt ;)
     
    Enthusia vindt dit leuk.
  3. 1981Mama

    1981Mama VIP lid

    8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Hè wat vervelend! Kan gebeuren, gelukkig ben je er nu achter gekomen!

    Ik zou niet de dokter bellen maar misschien de nutrilon infolijn (en dan zeggen dat je nutrilon geeft ;) ) die zijn altijd bereikbaar (ik bel ze wel eens voor vragen over koemelk)
     
    Enthusia vindt dit leuk.
  4. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Kan gebeuren! Zodra je weer op 1 zit, zal ‘t vanzelf weer prima gaan :) Het verschil is niet enorm.
    Overigens is niet alleen het snuitje van de beer anders, er staat ook een grote 1 of 2 op het blik, handig voor je partner de volgende keer ;)
     
    Enthusia vindt dit leuk.
  5. Enthusia

    Enthusia Niet meer actief

    Ik had gelukkig nog twee potten nummer 1, pfieuw! Dus ik heb meteen de verkeerde pot weggedaan en de 1 weer gegeven.
     
    Fuddey vindt dit leuk.
  6. Enthusia

    Enthusia Niet meer actief

    Haha je hebt helemaal gelijk, die grote cijfers waren écht niet te missen *voelt zich extra dom, haha!!*
     
  7. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Kan geen kwaad hoor voor een paar dagen. Nu gewoon weer 1 geven.
     
    Enthusia vindt dit leuk.
  8. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Kan me wel voorstellen dat als het blik bv op het aanrecht staat, je gewoon de fles maakt zonder naar die cijfers te kijken. Kan gebeuren! Gelukkig had je nog 1 in huis :)
     
    Enthusia vindt dit leuk.
  9. Enthusia

    Enthusia Niet meer actief

    Ik voel me gerustgesteld dankzij jullie reacties, dankjulliewel! In het vervolg voor mij dus goed opletten en partner beter naar de grote cijfers kijken op de verpakking! :D:p
     
  10. 1981Mama

    1981Mama VIP lid

    8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Goed blijven kijken idd en dan gaat het soms nog verkeerd ;).

    Uit "gemak" krijgt de peuter nog af en toe een flesje pap; peuterschepmelk van Kruidvat met bambix En de baby krijgt pepti.

    Op een ochtend zat hij te klagen dat zijn flesje pap heel vies was, had ik de peuter de pepti gegeven (dat smaakt idd heel bitter).

    Dus iedereen wisselt wel eens ;)
     
    Enthusia vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina