4 follikels eerste IVF poging

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Happywife, 2 mrt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Happywife

    Happywife Actief lid

    11 okt 2019
    164
    104
    43
    Hoi dames,

    Ik ben bezig met mijn eerste IVF ronde waarbij ik de eerste 5 dagen 100eh puregon heb gespoten en nu 6e dag met 125eh. Vanochtend een echo gehad waarbij de arts 4 follikels heeft gezien. Vanmiddag word ik gebeld maar ze zei wel dat ik waarschijnlijk al heel snel kan starten met Orgalutran.
    Helaas gaat het stimuleren bij mij heel langzaam dit heb ik ook al eerder gemerkt tijdens de OI pogingen die ik heb gehad. Mijn amh waarde is 9,8 (pcos) verder zijn mijn hormoonwaarden volgens de artsen binnen de normen. Is het zinvol om met 4 follikels een ivf ronde in te gaan? Ik weet niet zo goed wat ik moet doen hebben jullie tips?
     
  2. Asil

    Asil VIP lid

    14 nov 2018
    9.570
    9.025
    113
    Vrouw
    Ik had bij deze ronde op dag 6 ook 4 follikels en dacht hetzelfde, net de punctie gehad en het waren er tussen de 10 en 13 waarvan 8 eicellen. 1ste meting zegt nooit zoveel. Dus ik zou zeggen ga soweiso door naar echo 2.

    Succes!!
     
  3. Happywife

    Happywife Actief lid

    11 okt 2019
    164
    104
    43
    Hé Asil bedankt voor je reactie. Fijn dat ze er meer hebben aangeprikt bij de punctie. Dit was dus wel mijn 4e echo en ben de 20e gestart met stimuleren, denk je dat er dan toch misschien kans is op meer follikels bij de punctie? Ik ga voor je duimen heel veel succes de komende tijd!
     
  4. anoniem02

    anoniem02 Actief lid

    22 mrt 2016
    409
    212
    43
    #4 anoniem02, 2 mrt 2021
    Laatst bewerkt: 2 mrt 2021
    Wat toevallig jouw post! Ik lees even mee. Ben zelf ook een beetje onzeker.
    Vanmorgen ook de eerste echo na 6 dagen 150 EH gonal F. Ze heeft 3 follikels gemeten van 2x 12mm en 1x 14.5mm.
    Ik heb al best gevoelige eierstokken en had dus gedacht dat er al weer meer te zien was.....
    Moet vrijdag weer.
    Ze gaf aan dat het nog te vroeg is om er iets van te zeggen, maar ook ik ben aan het nadenken bij hoeveel follikels zinvol is om te puncteren.....
    Weet je ook hoe groot jouw follikels waren?
     
  5. Happywife

    Happywife Actief lid

    11 okt 2019
    164
    104
    43
    Het ging allemaal zo snel dat ik ben vergeten om hier naar te vragen. Ze gaan mij straks bellen om door te geven wanneer ik weer terug mag komen (waarschijnlijk donderdag of vrijdag) Ik zal gelijk ook even vragen naar de grootte van de follikels.

    Bij mij zijn ze dus gestart met 100 (voor mijn gevoel te weinig ondanks pcos en de hoge amh waarde). Ze weten namelijk dat het bij mij allemaal heel moeizaam gaat. Hoop voor jou dat ze meer follikels gaan zien op de echo die je vrijdag gaat krijgen.
     
  6. anoniem02

    anoniem02 Actief lid

    22 mrt 2016
    409
    212
    43
    Weet je ook waarom het moeizaam gaat bij jou?
    Snap wel dat ze voorzichtig zijn met een hoog AMH en PCOS. Dan wellicht liever laag inzetten en gedurende de behandeling ophogen.
    Spannend je volgende echo. Succes alvast!
    Laat je weten hoe het vervolg was? Natuurlijk is iedere situatie weer uniek.
     
  7. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Ik had er ook 4 bij de eerste meting. Bij de tweede 5 waarvan eentje te groot en eentje net te klein. Ik bleek toch minder goed te stimuleren dan was gedacht. Amh is goed maar er speelt wel vroege overgang in de familie. Misschien dus toch een lage voorraad ofzo.
    Maargoed: Wij hebben toen besloten door te gaan...

    6 eicellen uit de punctie, 3 embryo’s en die zijn alle 3 doorgegroeid tot dag 5. Nmr 1 groeit nu al geruime tijd in mijn buik en de andere 2 zitten in de vriezer.

    Het vervelende is... Ons verhaal is een succesverhaal met weinig follikels/eicellen. Maar niemand kan de garantie geven dat iets lukt. Je kan nog zoveel eicellen hebben maar ook dat geeft geen garantie. Dat maakt ivf zo onwijs moeilijk, vind ik...

    Mijn tip: volg je hart. Maar hou in gedachten dat een aantal echt geen garantie geeft. Hoog of laag aantal zegt helaas echt helemaal niks...
     
    Happywife, anoniem02 en Asil vinden dit leuk.
  8. Asil

    Asil VIP lid

    14 nov 2018
    9.570
    9.025
    113
    Vrouw
    Dat heb ik niet duidelijk uit je bericht gehaald en nam daarom aan dat het je eerste echo was ;) Hoe groot zijn de follikels? En ja zelf zou ik het doen, je hebt helaas nooit garanties maar liever kwaliteit boven kwantiteit. Je kunt er bijv 20 hebben en er maar 1 overhouden of 4 en 4 bevruchtingen. Is het semen goed voor de rest?
     
  9. Happywife

    Happywife Actief lid

    11 okt 2019
    164
    104
    43
    Nee ik heb echt werkelijk geen idee! Het zal vast ook niet aan mijn leeftijd liggen (ben 27 jaar). Misschien goed om hier ook even naar te vragen omdat ze zelf ook heel erg verbaasd zijn over het feit dat het wat moeizamer gaat dan verwacht. Wordt vervolgt!
     
    anoniem02 vindt dit leuk.
  10. Happywife

    Happywife Actief lid

    11 okt 2019
    164
    104
    43
    Ik weet niet hoe groot de follikels zijn daar zal ik straks even naar vragen wanneer ze bellen. Je hebt wel gelijk.. Uiteindelijk heb je er ook maar 1 nodig. Semen was goed hij heeft een vcm van 130 met 49% beweeglijkheid.
     
  11. Asil

    Asil VIP lid

    14 nov 2018
    9.570
    9.025
    113
    Vrouw
    Das prima inderdaad, dat hebben wij bij lange na niet, beweeglijkheid 4%. Weet van deze punctie de uitslag nog niet maar dat er voor ICSI is gekozen geeft aan onder de 1mjl. Ben benieuwd naar de follikel groote.
     
  12. Happywife

    Happywife Actief lid

    11 okt 2019
    164
    104
    43
    De follikels zijn 16,14, 12 en 9. Ik vind het wel vreemd dat ze die van 9 al mee tellen. Morgen moet ik starten met Orgalutran en heb donderdag weer een echo.
     
  13. Happywife

    Happywife Actief lid

    11 okt 2019
    164
    104
    43
    Ik heb toch maar even teruggebeld en aangegeven dat het me wel dwars zit dat ik voor me gevoel een te lage dosis heb gespoten. Tijdens de ovulatie inductie traject had ik ook dezelfde dosis wat resulteerde op 3 eitjes.. Ik ga er van uit dat ze met IVF veel meer follikels willen zien..
     
  14. anoniem02

    anoniem02 Actief lid

    22 mrt 2016
    409
    212
    43
    Goed dat je toch nog even gebeld hebben! Wat was hun reactie?
     
  15. Happywife

    Happywife Actief lid

    11 okt 2019
    164
    104
    43
    De verpleegkundige zei ik bel je terug als je mag ophogen als je niks hoort mag je door op 125. Ik weet nu echt niet wat ik moet doen. Misschien ook een stukje onwetendheid omdat dit voor mij de eerste poging is en denken zij dat er meer eitjes gaan groeien?
     
  16. anoniem02

    anoniem02 Actief lid

    22 mrt 2016
    409
    212
    43
    Lastig die onzekerheid! Herkenbaar.
    Ik denk dat je uit moet gaan van de kennis en kunde van het fertiliteitscentrum.
    Op naar donderdag!
     
  17. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.866
    7.809
    113
    Amsterdam
    Eerlijk ik zou aangeven dat je deze poging wil afbreken en volgende keer hoger wil beginnen. Eerste poging is vaak ook uitzoeken wat past en werkt. Ik snap wel met pcos en hoog amh dat ze lager zijn gaan zitten. Meestal start je met 150, je kan dus voorstellen om deze zo te laten en dan met 150 te starten. Ze willen het liefst rond de 10 eicellen zien. Weet je ook hoeveel er klaar lagen? Bij mij was het namelijk 1-2 ook heeeeel veel. Ik spoot daarom gem 87,5.
     
  18. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Ik zou nog 1 echo afwachten en als de aantallen zo laag blijven aangeven dat je geen punctie wilt en de volgende keer een ander protocol wilt proberen.. Het kan best zijn dat er bij de volgende controle wat meer eitjes klaarliggen. Maar zo niet, dan zou ik een 2e meer stimuleren proberen.
     
  19. Splitijsje

    Splitijsje Fanatiek lid

    21 nov 2020
    2.981
    3.068
    113
    Vrouw
    Ik kan me goed indenken dat dit een heel spannend traject is en je graag goede resultaten wilt. IVF is inderdaad bedoeld om je kansen te vergroten door meerdere follikels te creëren, maar het is en blijft gissen (mijn arts zegt altijd: ik heb helaas geen glazen bol waarin ik zie hoe jij gaat reageren op hormonen). Is jou verteld welke hoeveel follikels het doel was? Ik heb geen verstand van PCOS, maar jouw dosis is normaal gesproken inderdaad laag. Ik had 137,5, maar artsen hadden vanuit de IUI de inschatting dat ik goed zou reageren. Kwantiteit zegt lang niet altijd alles, zoals hierboven ook al is geschetst. Ik zou je volgende meting afwachten en dan een besluit nemen.


    @anoniem02 voor jou ook spannend! Ik zou zeker je tweede meting afwachten.

    ik duim voor jullie allebei!
     
    anoniem02 vindt dit leuk.
  20. Happywife

    Happywife Actief lid

    11 okt 2019
    164
    104
    43
    Wat ben ik opgelucht zeg. De arts zag er nu stuk of 5 á 6. Ze gaf ook aan dat we echt nog niet klaar zijn met stimuleren we gaan zeker nog een weekje door gaf ze aan. Bij pcos willen ze langer op een lage dosis stimuleren om te voorkomen dat ik overstimulatie krijg. @anoniem02 Ben ook heel erg benieuwd naar je echo die je morgen krijgt. Laat je het weten?
     
    Splitijsje en anoniem02 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina