4 jaar worden tijdens zomervakantie

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Maan1989, 24 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maan1989

    Maan1989 Actief lid

    26 apr 2017
    101
    54
    18
    Vrouw
    Hallo
    Mijn dochter wordt eind juli 4 jaar. Het contract op de kinderopvang loopt dan ook af. Onze vakanties hebben wij eind juni/ begin juli moeten plannen. Nu bedacht ik mij zojuist dat wij vanaf haar 4e verjaardag tot en met de start van de basisschool (19 augustus) geen opvang hebben. Wie weet of het mogelijk is dat het contract van de kinderopvang nog een maand mag doorlopen? En krijg je dan ook nog gewoon kinderopvangtoeslag terug?
     
  2. sabagirl

    sabagirl Fanatiek lid

    15 okt 2015
    3.321
    1.053
    113
    Volgens mij kan dat wel. Vaak kan de bso ook eerder starten dan is ze daar evt al gewend als school start.
     
  3. Ocean83

    Ocean83 Bekend lid

    13 mei 2015
    731
    82
    28
    Wij hebben het contract vorig jaar laten doorlopen t/m augustus (dochter is in juni 4 geworden). Dat kon bij ons kinderdagverblijf gewoon, ik zou het dus even navragen :thumup:
     
  4. Emma86

    Emma86 VIP lid

    25 jun 2012
    5.158
    2.055
    113
    Vrouw
    Nederland
    Ja je mag het door laten lopen. Je kind is tenslotte pas leerplichtig met 5 jaar.
    Nicht van mij heeft het ook zo gedaan. Kind werd begin juni 4 jaar en zij wilden net in die maand op vakantie. Die laatste paar weken school hebben ze laten zitten, wennen, grote vakantie en dan weer wennen wilden ze niet. In september begonnen op school en in de zomer nog naar de gewone opvang gedaan en niet bso.
     
  5. Berte

    Berte VIP lid

    24 feb 2011
    6.870
    3.638
    113
    Vrouw
    Thuis
    Wij hebben het contract voor onze zoon ook nog een maand laten doorlopen, hij had elders een dagbehandeling die we wilden afmaken.

    Wij hebben ongeveer voor de helft onze gebruikelijke vergoeding gekregen, voor de rest niet. Foutje van school, die hadden bij de belastingdienst aangegeven dat hij eerder zou starten.

    Nu sta jij sterker, mocht jouw school die fout maken, want ze is tenslotte dicht.

    In principe stopt de kinderopvangtoeslag voor het kdv op het moment dat je kind naar de basisschool gaat, niet wanneer je kind 4 jaar wordt.
     
  6. Maan1989

    Maan1989 Actief lid

    26 apr 2017
    101
    54
    18
    Vrouw
    Bedankt. Ik ga contact opnemen met de kinderopvang organisatie.:thumup:
     
  7. riean

    riean VIP lid

    21 apr 2014
    5.540
    7.043
    113
    Ja hoor, onze middelste werd in juni 4 en die wilde ik pas na de zomervakantie naar school doen. Zij bleef nog tot de vakantie op de psz. (ik werkte toen niet, dus had geen opvang nodig verder).
    De jongste werd 2 weken voor de voorjaarsvakantie 4, en ook hem wilde ik niet voor die vakantie naar school doen, dus hij is tot eind voorjaarsvakantie bij de gastouder gebleven en tot de vakantie op de psz. Ik ga er vanuit dat we gewoon toeslag krijgen voor die periode. En zo niet, dan zien we het wel weer :D
     
  8. Sopje1234

    Sopje1234 Bekend lid

    30 okt 2018
    735
    477
    63
    Het kan en je krijgt dan nog steeds toeslag maar ze moeten dan wel plek hebben en de kans is groot dat ze de plek van jullie kind al aan iemand anders gegeven hebben. Mijn dochter werd eind januari 4 maar kon pas eind februari naar school contract liep echter eind januari af en het kinderdagverblijf had haar plek al aan iemand anders gegeven dus ze hadden op maandag en de vrijdagochtend geen plek meer voor haar.
     
  9. Strandbal

    Strandbal VIP lid

    3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Mijn oude oppas kon niet meer oppassen. Mijn zoon gaat naar de bso en voor mijn dochter had ik een tijdelijke oppas totdat er plek was op de kdv.
    Maar toen ik daar kwam bleek dus dat ze vanaf 4 jaar niet meer kan komen omdat je vanaf het 4e jaar geen recht meer hebt op toeslag, alleen voor de bso.
    Mijn dochter word namelijk in juni 4 en in juli begint pas de vakantie dus dan zou ik een maand geen opvang hebben omdat ze pas na de vakantie op school begint. En de bso kan dus pas vanaf de zomervakantie starten.
    Nu blijft ze gewoon bij de tijdelijke oppas en op de psz.
    Maar ik zou er toch wel even goed naar kijken hoe het precies zit. Kan je haar anders niet op bso laten starten?
     
  10. amdaa

    amdaa VIP lid

    28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Hier ook eind juli jarig en wij hadden het contract verlengd tot start vd schooljaar.

    Was geen enkel probleem. Kot hebben we ook ontvangen over deze uren
     
  11. amdaa

    amdaa VIP lid

    28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Dit klopt niet hoor, je hebt recht op KOT totdat het kind start met basisonderwijs. Dat staat los van de 4de verjaardag.
     
  12. Strandbal

    Strandbal VIP lid

    3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Oo wat raar dat ze zei dat ze vanaf 4 jaar niet meer kon komen. Dan zal ze zelf wel verkeerd geinformeerd zijn.
     
  13. Dotjes

    Dotjes Bekend lid

    17 okt 2012
    966
    394
    63
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord Holland
    Ze gingen toen bij mij over naar de BSO, van dezelfde organisatie als het kinderdagverblijf.

    De bso is in vakantieperioden hele dagen bij ons open en ze hebben het daar super naar hun zin
     
  14. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.496
    3.161
    113
    zwemjuf
    zuid-holland

Deel Deze Pagina