4-seizoenen dekbed

Discussie in 'De lounge' gestart door Sens13, 18 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sens13

    Sens13 Actief lid

    10 jan 2016
    299
    1
    18
    Vrouw
    Misschien een rare vraag maar wie weet kan iemand me helpen :D

    Heb via internet een 4-seizoenen dekbed aangeschaft. Nu snap ik dat ik in de winter de 2 dekbedden aan elkaar vast moet maken, maaar..ik heb geen idee welk dekbed ik nu voor de zomer, herfst, lente moet gebruiken??

    Er zit geen beschrijving bij het dekbed, welke waar voor is, en voor mij voelen beide dekbedden even dik aan.. het enige dat ik kan vinden is op het waslabel van het ene dekbed een '4' en op de andere een '6'

    Heeft een van jullie enig idee ??
     
  2. Soulfood

    Soulfood Niet meer actief

    Als het goed is zit er aan elk deel een label. Op een staat voor/najaarsdeel en de ander zomerdeel. En dat samen is winter. Lijkt op wasvoorschrift label..

    Ik denk dat 4 zomer is en 6 voor najaar?! Raar nog nooit meegemaakt!
     
  3. Syane

    Syane VIP lid

    21 aug 2013
    11.397
    10.595
    113
    Oh, wij hebben ook zo'n dubbel dekbed. In de winter gaan er 2 op elkaar. Verder niet. Of maar 1 erin of hoogzomer helemaal geen dekbed, alleen een losse hoes om onder te slapen.
    Bij ons zit er geen verschil in de dekbedden wat ik weet.
     
  4. Sens13

    Sens13 Actief lid

    10 jan 2016
    299
    1
    18
    Vrouw
    Ja raar he! Ik had ook wel verwacht dat er iets meer tekst en uitleg bij zou zitten dan alleen 4 en 6 ;)

    Zelf heb ik ook het vermoeden dat 4 zomer is. Afgelopen week met die warmte had ik de ene dag 6 erop liggen en de andere dag 4 en onder 4 was het toch een stuk minder zweten :p

    En dan zou ik dus 6 in de herfst en lente kunnen gebruiken?
     
  5. Love1990

    Love1990 Niet meer actief

    Dit staat ook op onze dekbedden, 4 zal inderdaad wel bij het zomer deel horen en de 6 bij het voor/najaarsdeel
     
  6. beebj

    beebj Niet meer actief

    Gek zeg! Onze dochter heeft een 4 seizoenen dekbed van de Ikea. Beide aan elkaar voor de winter. Alle 2 los hebben elks een label. De 1 heeft een blauw stip, wat voor koel staat en de ander heeft een label met een rode stip, wat voor warm staat.
     
  7. Micera

    Micera Fanatiek lid

    23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Het idee is inderdaad simpel: de dunne in de zomer, de dikkere in de tussenseizoenen, en samen in de winter.

    De 4-seizoenen dekbedden die ik heb gehad zijn altijd wel duidelijk dikker en dunner. Op het label kijk ik nooit, geen idee wat daar op staat ;)

    Overigens is het hier niet zo strak dat op een vaste datum de dekbedden gewisseld worden. Op het moment dat ik het wat warmer of kouder begin te vinden, wisselen we in dekbed. Een gevoelskwestie dus.

    Tijdens hoogzomer hebben we overigens alleen het dekbedovertrek op bed liggen. Dan is het dunne dekbed ook nog te warm. Nu ligt het zomerdekbed wel weer fijn op het bed :)
     
  8. Madeliefje06

    Madeliefje06 VIP lid

    26 mrt 2015
    11.387
    4.670
    113
    Dit inderdaad!
     
  9. Elisje

    Elisje Fanatiek lid

    18 jun 2006
    3.916
    923
    113
    Dat is tog. 4 en 6 tog. Zelf zie ik het als koude winter doe je ze samen (krijg je 10 tog). Voorjaar en herfst de 6 tog en zomer 4 tog.
     
  10. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    4 is de koude. 6 is de warme. En samen is de winter.

    Maf dat er niet gewoon even zomer en winter op dat ding staat haha.
     
  11. MMarianne

    MMarianne Niet meer actief

    Zo doen wij het ook en op beide staat meen ik voorjaar/najaar en dat is samen winter :D
     
  12. Sens13

    Sens13 Actief lid

    10 jan 2016
    299
    1
    18
    Vrouw
    Haha ja he dat zou een stuk makkelijker zijn

    Maar bedankt voor de reacties iedereen! Het is me nu duidelijk dat 4 zomer is en 6 voor-/najaar. Thnx! :D
     
  13. Maagd

    Maagd Fanatiek lid

    8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Wij hebben ook een 4 seizoenen dekbed van ikea.
    Tesamen is het een winterdekbed en los zit er op de 1 een label met 4 gekleurde balkjes van de 6 en de andere 2 van de 6,
    4 van 6 is een lente en herfst dekbed en 2 van 6 is een zomer dekbed.

    Kun je ook niet voelen welke dikker is?
     

Deel Deze Pagina