4 weken 2dagen zwanger en niks te zien op de echo

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door noessie, 27 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. noessie

    noessie Lid

    5 nov 2012
    27
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

    Vandaag een echo gehad op 4 weken en 2 dagen zwangerschap. Er was nog niks te zien behalve vocht om mijn baarmoeder... De gyn zei dat het een buitenbaarmoederlijke zwangerschap kan zijn of gewoon te vroeg... Mijn clear blue test zegt zwanger 2-3 weken...en van de week was dat 1-2 weken zwanger dus mijn hcg wordt wel meer... Wie heeft dit ook gehad?
    Alvast bedankt voor jullie reacties..
     
  2. BiancaElisabeth

    BiancaElisabeth Fanatiek lid

    25 jan 2012
    1.858
    1
    0
    Gelderland
    Hoi hoi,

    Het is nog niet gek hoor dat ze nog niks zien.
    Vaak is er pas bij 6 weken iets te zien en dan tussen de 6-8 weken een hartslagje.

    Maak je nog niet al te veel zorgen meis.

    Liefs!
     
  3. Melkchocolaatje

    Melkchocolaatje Bekend lid

    4 apr 2013
    543
    0
    0
    Sociotherapeut bij GGZ instelling
    hoge noorden ;)
    Dat is wel erg vroeg voor een echo!! Wat was de reden dat ze een echo hebben gedaan?
    En wanneer mag je weer? Hoop dat je volgende echo wel wat te zien krijgt.. Ik ben overigens even ver als jij!!
     
  4. noessie

    noessie Lid

    5 nov 2012
    27
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reactie...dat geeft weer wat hoop..ihet is een beetje een ingewikkeld verhaal maar ik zal het proberen uit te leggen..

    We zijn nu ruim 3 jaar bezig voor een 4de kindje..ik heb maar een halve baarmoeder en 1 eierstok die in mijn baarmoeder uitkomt(rechts). Ik slikte 1.5 jaar clomid maar ik heb maar 2 keer een eitje rechts( de goede kant) gehad... we hadden eind mei besloten om te stoppen en dat het goed was zo..Ik had toen 2,5 tablet clomid geslikt(3 dagen) en ben in overleg met de gyn acuut gestopt met die kuur
    Ik heb toch een eisprong gekregen en je raad het al er zat er 1 links en 1 rechts... besloten om er toch nog 1 keer voor te gaan, maar achteraf kregen we toch spijt..we hadden al zoveel nieuwe plannen gemaakt en het was goed zo.. Dus zijn we de volgende ochtend naar de huisarts gegaan en in overleg met de gyn een morning afterpil geslikt.. En 2 weken later blijk ik omdanks de morning afterpil toch zwanger...en we zijn helemaal in de wolken.. Maar nu de gyn gister niks zag behalve vocht om mijn baarmoeder en ik heb gelezen dat je met de morning afterpil meer kans hebt op een BBZ ben ik toch bang en wordt ik gek van die onzekerheid!!!
    De reden dat ik al zo vroeg naar de gyn moest was omdat die afspraak al stond om een spiraaltje te laten zetten...vandaar die vroege echo..
    Ik heb ook af en toe zo'n zeurderige pijn rechts onderin mijn buik (lijkt een beetje op bandenpijn) en ben gewoon een beetje bang...
     
  5. yj81

    yj81 Fanatiek lid

    30 okt 2009
    1.183
    8
    38
    Friesland
    Dat is helemaal niet raar hoor,je bent feitelijk gezien pas twee dagen over tijd!Ik had een week later mn eerste echo en zelfs toen was er nog niks gezien,behalve verdikt slijmvlies.
     
  6. miesemies

    miesemies Actief lid

    25 mrt 2013
    374
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat ik alleen niet snap. Ben je 3 jaar bezig in het medische traject ben je eindelijk zwanger ga je een morning after pil slikken. Vind dat een beetje vreemd. En wat veel minder belangrijk is maar je hebt enorme zorgkosten gemaakt en dan hoeft het niet meer. Daar word ik zelf wel een beetje boos maar zeker ook verdrietig om.
    Wat je er verder mee doe moet je zelf weten en ik veroordeel je verder niet maar dit is hoe ik er over denk.
     
  7. noessie

    noessie Lid

    5 nov 2012
    27
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik verwacht ook niet van je dat je dat snapt... En ik heb geen morning afterpil geslikt toen ik al zwanger was, maar om een zwangerschap te voorkomen... En dat ik nu toch zwanger ben vinden wij fantastisch, maar hadden ons leven eigenlijk al helemaal anders ingericht...En nee ik doe er verder niks mee met wat jij zegt... Het is mijn leven..
     
  8. justxme

    justxme Bekend lid

    27 mrt 2013
    671
    0
    0
    Ik snap het denk ik wel hoor. Op een gegeven moment moet je er vrede mee sluiten als het niet lukt. En dat doe je in eerste instantie door alle hoop af te sluiten en nieuwe plannen te maken waar geen kindje in voorkomt. Zo kan ik me dat voorstellen tenminste.
    In ieder geval; heel erg gefeliciteerd met je zwangerschap!

    OP het moment van je echo was je babytje nog maar 1 mm groot, dus niet zo raar dat je niets zag! ;) Er is ook nog geen hartje dat klopt en alles. Dat gebeurd pas in week 6 als ik het goed heb.
     
  9. noessie

    noessie Lid

    5 nov 2012
    27
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat klopt inderdaad.. en er speelde meer dingen mee waar ik me eerst niet zo druk over maakte, maar omdat het zo lang ging duren en ik dus meer tijd kreeg om erover na te denken werd ik steeds angstiger... Ik heb ook maar een halve baarmoeder en 3 keizersneden gehad en hoeveel de gyn mij groen licht heeft gegeven voor een vierde kindje maak je je toch druk... Ik heb nog 3 jongens waar ik voor moet zorgen.. Mijn hcg waarden waren nog zo laag dat het paste bij het beeld van de echo dus ik heb weer hoop en ga van het positieve uit..

    Groetjes Noessie
     
  10. springxsummer

    springxsummer Niet meer actief

    Wow wat een verhaal al snap ik t wel een beetje.
    Gefeliciteerd in ieder geval en probeer lekker te genieten :)
     
  11. missmaryw

    missmaryw Actief lid

    23 jan 2012
    331
    0
    16
    Paarden rijden, lessen geven,
    Ik, en kreeg t zelfde antw van de gyn, 2 dgn later had ik een zwart stipje, en 6 dGen daarna L een stukken groter,, met vruchtzakje.. Dus kan alle kanten op, gewoon ff afwachten
     
  12. BiancaElisabeth

    BiancaElisabeth Fanatiek lid

    25 jan 2012
    1.858
    1
    0
    Gelderland
    Ik moet hier toch even op reageren...
    Dat je het niet snapt kan ik begrijpen, maar ga niet je mening geven over iets waarvan je misschien zelf niet eens weet hoe het is om te moeten doorstaan.

    Ja ts heeft er heel veel moeite voor gedaan om zo ver te komen, maar je wil denk ik niet half weten hoe. En hoe haar gevoel daar bij is geweest, hoe haar gezin dit heeft moeten mee maken.
    De MMM vreet enorm veel energie van je.
    Ik kan heel goed begrijpen waarom ts deze stap had genomen.

    Eens is en of wordt het je allemaal te veel. Dan ga je verder met je lvleven en deel je het anders in. Dit is dus ook precies wat ts heeft/had gedaan, alleen loopt het dan toch net iets anders.

    Ts, ik ben erg benieuwd wat straks de uitkomst is meid.
    Ik zal je topic blijven volgen.
     
  13. miesemies

    miesemies Actief lid

    25 mrt 2013
    374
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik weet ook wel wat het is, heb 7 jaar moeten wachten voor de eerste er was. En ik heb een enorme rotzwangerschap gehad met ernstige HG en sondevoeding. En bevalling met een enorm bloedverlies. En dat met 2 zwangerschappen. En ik kan je vertellen dat na 7 jaar wachten ik ook echt geen blije zwangerschap had maar alleen bezig was om zelf te overleven. En ook wij hadden nagedacht over een invulling zonder kinderen als die ons niet gegeven waren. Maar om na zoveel jaar MMM te hebben en dan eindelijk toch zwanger te zijn kan ik me niet voorstellen dat er maar een moment kan zijn dat je nadenkt om het dan maar niet te willen omdat je je leven anders wilt inrichten. Afgezien van de enorme medische kosten die je gemaakt hebt, en dat vind ik normaal niet aan de orde want ieder heeft recht op gezondheidszorg maar wel dat het dan niet meer hoeft. Maar zoals gezegd ieder zijn eigen mening. En ik ben blij dat ze er nu wel blij mee is en dat ze hoopt dat het goed is. Ik wens jullie een goede zwangerschap en het liefste een gezond kindje toe, dat is tenslotte waar het om gaat.
     
  14. BiancaElisabeth

    BiancaElisabeth Fanatiek lid

    25 jan 2012
    1.858
    1
    0
    Gelderland
    Wat knap van je dat je je er zo 7 jaar door heen hebt geknokt.
    Ik had het je waarschijnlijk niet na gedaan ;)

    Ergens begrijp ik je beredenering wel hoor, maar "klaag" dan liever over de mensen die voor ieder verkoudheidje voor "niks" naar de dokter gaan.
    En artsen die een consult van een half uur in rekening brengen terwijl je er maar 10 minuten binnen bent.
    Daar zitten de meeste kosten in waar wij als burgers voor moeten betalen.
     
  15. noessie

    noessie Lid

    5 nov 2012
    27
    0
    0
    NULL
    NULL
    Morgen de tweede echo...ik hoop zo dat er wat te zien is...ik ben dan 5w 3dg... Ik ben best nerveus,maar probeer wel positief te blijven..Ik voel me verder goed en de zwangerschapstest die ik gisteren deed zei na 1-2 weken en 2-3 weken nu 3+ weken...dus mijn hcg loopt wel op... Ben benieuwd...
     
  16. Marrie28

    Marrie28 Fanatiek lid

    27 jun 2007
    1.711
    0
    36
    Spannend, Noessie! Hoop dat beeb goed op zijn (of haar, dat zou wel te gek zijn, na 3 kerels ;)) plek zit en je een beetje relaxed zwanger kan zijn.
     
  17. BabyD

    BabyD Fanatiek lid

    30 jun 2010
    1.289
    0
    0
    NULL
    NULL
    Spannend, good luck morgen!
     
  18. Tweekids

    Tweekids VIP lid

    26 aug 2012
    13.148
    329
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    En?
     

Deel Deze Pagina