4 weken en 3 dagen

Discussie in 'Ik ben zwanger' gestart door Christiana, 4 jul 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Christiana

    Christiana Fanatiek lid

    23 apr 2013
    1.078
    1.176
    113
    Kapster
    Omgeving Eindhoven
    Hallo Dames,

    Ik ben net zwanger van de 3e. Nu heb ik maandag mijn corona prik, deze wordt geadviseerd om af te zeggen en later te doen.

    Maar mijn ouders en iedereen weet van de prik. Plus we hebben deze maand 3 familie feestjes, als ik niks drink dan weten ze genoeg. Wat zal ik doen? Bang voor miskraam omdat ik die al 3 heb gehad. Zal ik het om de smoesjes stress wel tegen mijn ouders zeggen. Pff weet niet wat ik moet doen.

    Verder heb ik enkel alleen kwaaltjes qua zere borsten. De angst zit er goed in voor een mk.

    Zijn er meer dames die twijfelen Wat te doen met het vertellen voor de eerste echo? De eerste echo heb ik op 27 juli.

    Groetjes
     
  2. Beausecret

    Beausecret VIP lid

    26 apr 2016
    5.305
    5.921
    113
    Vrouw
    Gefeliciteerd allereerst! Je in allerlei bochten wringen om het voor je te houden lijkt me ook niet fijn. Misschien is vertellen wel goed zodat je ook je angst kan delen voor een miskraam. Ook helemaal afhankelijk van de band met je ouders natuurlijk. En de prik.. zou ik inderdaad in trimester 2 halen, en nu nog niet.. dan kan dat in ieder geval oorzaak zijn mocht het toch mis zijn. Waar we natuurlijk niet van uitgaan :) !
     
  3. Malbec

    Malbec VIP lid

    5 apr 2020
    5.694
    7.749
    113
    Vrouw
    Ikzelf zou de prik gewoon door laten gaan. Maar als je dat niet wil. Dan zeg je dat je verkouden/hoesten/koorts hebt en hem daarom niet mag halen.
     
    Christiana vindt dit leuk.
  4. Christiana

    Christiana Fanatiek lid

    23 apr 2013
    1.078
    1.176
    113
    Kapster
    Omgeving Eindhoven
    Ja idd dat is mijn gevoel eigenlijk ook niet dat ik achteraf miss moet denken had ik de spuit niet genomen. Dan wacht ik geduldig af tot trimester nummer 2.

    Ja ik denk dat ik het mijn ouders wel vertel zodat ik niet na hoef te denken over alles wat te doen en smoesjes verzinnen.

    Thanks!!
     
  5. Stokstaartje86

    Stokstaartje86 VIP lid

    4 jan 2013
    5.294
    1.767
    113
    Vrouw
    ik zou die prik ook niet nemen in het eerste trimester. Dat raden ze volgens mij ook af om het in het eerste trimester te doen. Persoonlijk neem ik hem pas na de zwangerschap.

    In het geval van alcohol kun je 2 dingen doen. Jij rijd omdat man moe is van het werken/ hoofdpijn heeft. Jij medicijnen voor blaasontsteking enz. Of je verteld het idd aan je naasten om gedoe te voorkomen
     
  6. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    het word afgeraden om in het eerste trimester de Corona vaccinatie te nemen.
     
    Christiana vindt dit leuk.
  7. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Op zich is dat volgens de algemene richtlijn niet zo

    die zegt:
    Hoewel de werkgroep bij voorkeur vaccinatie na het 1e trimester voorstaat, ziet zij vooralsnog geen bezwaar tegen vaccinatie in het 1e trimester en neemt zij aan dat toediening in deze fase van de zwangerschap ook veilig is.

    Zie ook: https://www.nvog.nl/wp-content/uploads/2021/04/Standpunt-Vaccinatie-tegen-COVID-19-rondom-zwangerschap-en-kraambed-versie-22-april-2021-def.pdf

    veel wordt er toch geadviseerd om het in het 1e trimester niet te doen. Ook mij is dat geadviseerd door arts en ik doe de vaccinatie dus ook niet in 1e trimester.
     
  8. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Ik zou qua alcohol gewoon zeggen dat ik aan de antibiotica zit ofzo. Maar als je band met je naasten het toelaat kan je ook gewoon vertellen dat je zwanger bent. Dan kan je je gevoel rondom je angst uiten.

    De vaccinatie zou ik sowieso in het tweede trimester pas halen. Mocht je hem halen en het om welke reden dan ook toch misgaan, zal je het jezelf altijd af blijven vragen waardoor het komt.

    Enneee… Gefeliciteerd! Hoop dat alles goed mag blijven gaan!
     
    Christiana vindt dit leuk.
  9. Malbec

    Malbec VIP lid

    5 apr 2020
    5.694
    7.749
    113
    Vrouw
    Dat ligt er maar net aan wie je spreekt. Mijn verloskundige raadde het niet af en had haar advies gevolgd. Helaas is het mis gegaan dus het maakt geen klap meer uit, maar ik had het dus wel gedaan.
     
  10. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    hier gaf de ggd aan dat ze de afspraak wilde maken nadat ik de 13 weken was gepasseerd toen ik belde met vragen.
    Ik laat ‘m sowieso pas na de zwangerschap zetten.
     
  11. MDvD96

    MDvD96 Fanatiek lid

    2 dec 2018
    1.006
    1.510
    113
    Vrouw
    Hier inderdaad ook 4 weken zwanger bij het halen van Pfizer vaccinatie, testen liepen goed op. Zaterdag gevaccineerd en vanaf maandag gingen de testen aflopen. Is een vroege miskraam geworden. Of het met de vaccinatie te maken heeft kom ik nooit achter, maar het speelt toch door je hoofd. Gelukkig wel gelijk weer zwanger dus dat verzacht een beetje.
     
    Christiana vindt dit leuk.
  12. Malbec

    Malbec VIP lid

    5 apr 2020
    5.694
    7.749
    113
    Vrouw
    Helmaal prima toch. Ieder zijn eigen keuze. Ik heb Corona gehad en heel erg. Als ik het in die mate had gehad terwijl ik zwanger was, was ik echt niet blij geweest en dat is een understatement dus voor mij de prik zo snel mogelijk. Jammer genoeg hoef ik er nu niet verder over na te denken omdat deze zwangerschap (wederom) mis is gegaan maar voor mij was het duidelijk.
     
  13. Christiana

    Christiana Fanatiek lid

    23 apr 2013
    1.078
    1.176
    113
    Kapster
    Omgeving Eindhoven
    Oe heftig. Fijn je weer in verwachting bent, gefeliciteerd!!
     

Deel Deze Pagina