40 min reistijd middelbare school

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Amarens, 2 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amarens

    Amarens VIP lid

    24 dec 2009
    11.493
    3.765
    113
    Wij zijn rustig aan het rondkijken (tijd genoeg) naar een middelbare school en de school die ons aanspreekt en die wij serieus willen gaan overwegen heeft 40 min reistijd met de bus. Er is geen overstap en de bus stopt voor onze deur en dan weer voor de deur van de school. Ik kom zelf uit een grote stad waar een reistijd van 1 uur naar een middelbare school normaal was. Ik vind het dus meevallen zeker ook omdat er geen overstap is. Maar misschien zie ik het verkeerd? Een andere school ligt bijvoorbeeld op 45 min fietsafstand dus zie ik het verschil niet zo. Maar er is ook nog een school die dichterbij is en waar de meeste kinderen hier heen gaan. Wij gaan sowieso uitgebreid kijken. Deze school viel eerst af vanwege ver weg maar het is de enige school hier die het tto aanbiedt en dat spreekt zoon erg aan.
     
  2. amdaa

    amdaa VIP lid

    28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Voor middelbare school vind ik dat niet schokkend. Hier is 45min fietsen of half uur met de bus ook heel gebruikelijk.
     
    suus1983, Whoopy, Zulema en 2 anderen vinden dit leuk.
  3. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.111
    113
    Vrouw
    Gebruikelijk :) ik hoefde maar 15-20 minuten op de fiets (lag aan brug/wind etc) klasgenoten ook 45 minuten onderweg met bus of met fiets en ook veel met trein. Went snel :)
     
  4. MadeInUSA

    MadeInUSA VIP lid

    27 dec 2011
    8.687
    9.654
    113
    Als die school duidelijk meerwaarde heeft, zou ik het doen. En als het 1 lange busrit is, kan je kind ondertussen alvast wat aan huiswerk doen :)
     
    DQueen en Whoopy vinden dit leuk.
  5. Lief

    Lief Fanatiek lid

    26 sep 2007
    3.366
    871
    113
    Ik moest 50 min met bus met overstap en die stopte ook echt niet bij de school dus ook nog wel lopen erbij.

    Dat vond ik toen ook heel normaal en prima jaren gedaan (ook nog mbo erna etc). Maar wel soms ook echt niet leuk.. ik kon nooit even blijven hangen want dan was is pas na etenstijd thuis etc.. zou het voor mijn dochter dus ook niet willen. Mijn man fietste lekker, dat gun ik haar ook. Wij verhuizen tzt gewoon wel mee haha.
     
  6. Lief

    Lief Fanatiek lid

    26 sep 2007
    3.366
    871
    113
    Oja grote voordeel was dat ik nog zoooveel toetsen in de ochtend geleerd heb in de bus ;D
     
    merah vindt dit leuk.
  7. Amarens

    Amarens VIP lid

    24 dec 2009
    11.493
    3.765
    113
    Dank jullie wel, blij om te lezen dat het gebruikelijk is.
     
  8. Amberxx

    Amberxx Fanatiek lid

    6 nov 2013
    4.583
    4.625
    113
    Waarom geen elektrische fiets? Daar rijden hier heel veel kinderen op die van ver komen. Goed voor de beweging en je bent niet alleen afhankelijk van een bus. In de winter eventueel met de bus.
     
    Whoopy vindt dit leuk.
  9. Salentein

    Salentein Niet meer actief

    Oh ik moest altijd 3 kwartier fietsen. Was heel normaal.
     
  10. merah

    merah VIP lid

    8 jun 2009
    13.191
    4.337
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Klinkt mij niet problematisch in de oren. Wij moesten 50 minuten fietsen langs een slecht verlichte provinciale weg. Iedereen deed dat. Maar als ik voor mijn kind moest kiezen, dan toch liever 40 minuten rechtstreeks met de bus. Zeker als dat voor een school zou zijn die aanspreekt
     
    DQueen vindt dit leuk.
  11. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.979
    8.779
    113
    Ik had vroeger de luxe dat ik 7 min moest fietsen. (Kon ook sneller als het echt moest)

    Andere kinderen kwamen uit andere dorpen en moesten al snel een half uur fietsen.

    Als dit de school is waar je zoon zich fijn zal voelen en hij geen problemen heeft met het feit dat de meeste kinderen naar de andere school gaan waarom niet.

    Zal wel alvast een plan bedenken hoe hij er komt als de bus uitvalt of gewoonweg niet tijd.
     
  12. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.048
    4.241
    113
    Lijkt mij prima te doen, moest vroeger ongeveer 30 min fietsen ( van de ene kant van de stad naar de andere) en veel klasgenoten moesten nog verder van omliggende dorpen komen fietsen
     
  13. disaro

    disaro Fanatiek lid

    18 aug 2014
    2.036
    251
    83
    Mijn zoon moet anderhalf uur met de taxi.
     
  14. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.949
    15.249
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik zou dan eerder een elektrische fiets overwegen zoals eerder al werd geopperd, ze zijn lekker in beweging en vooral na een drukke schooldag je hoofd leegmaken, mijn oudste dochter moet 3 kwartier fietsen naar school en bij heel slecht weer neemt ze de bus en is dan een half uur onderweg ivm een overstap. 1 rechte verbinding is wel makkelijk natuurlijk en als net een school is waar die heen wil zou ik het zeker doen.
     
    Whoopy vindt dit leuk.
  15. Amarens

    Amarens VIP lid

    24 dec 2009
    11.493
    3.765
    113
    Dat is een interessant idee! Heb zelf niet op gekomen, dank je wel. Een deel van de route is wel afgelegen daar moeten wij naar kijken. Maar is zeker iets om over na te denken!
     
    Whoopy, Amberxx en merah vinden dit leuk.
  16. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.597
    3.483
    113
    Hier is dat ook geen uitzondering. Inderdaad, je ziet ook steeds meer scholieren met elektrische fietsen.
    Middelbare scholieren kunnen hier ook een buskaart/abonnement met korting aanschaffen. Een aantal fietst in de herfst en de lente en pakt de bus in de winter.
    Ik moest zelf een half uur fietsen en dat vond ik meestal geen probleem, alleen met regen en als het vroor was ik niet blij.
     
  17. Zulema

    Zulema Fanatiek lid

    8 aug 2019
    1.670
    1.136
    113
    Vrouw
    Ik moest ook altijd 30 a 40 min fietsen, of 25 min met de bus. Vind het niet schrokkend maar dat is wel 15 jaar geleden!
     
  18. Shay25

    Shay25 Fanatiek lid

    16 okt 2018
    2.641
    2.377
    113
    Vrouw
    Hier 35 min met de fiets omdat die school eigenlijk 'het' heeft.... ik hoor mijn dochter niet klagen.
    Wel ideaal met de bus hoor, zeker straks met de winter! Ik zeg gewoon doen!
     
  19. Whoopy

    Whoopy Actief lid

    7 mei 2019
    445
    730
    93
    Vrouw
    Onze derde zit ook op een middelbare school die wat verder weg is.
    We hebben een elektrische fiets gekocht en dat werkt prima!
    Op school staat een hele stelling bij de receptie met een heleboel stopcontacten.
    Daar liggen tig accu's te laden:D.
    Zo gek is het dus niet meer tegenwoordig.
     
    Athina, Zulema en DQueen vinden dit leuk.
  20. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.250
    790
    113
    tilburg
    Wij hebben bij de open dagen in groep 7 gekeken naar wat zeker niet goed voelde en wat wel.
    Groep 8 nog een ronde bij de top 3.
    Uiteindelijk gekozen voor school op ca 20/25 min fietsen. Ze zit daar echt op haar plek. Ze had ook school hier op loopafstand. Ging bijna heel de school naar toe met haar niveau. Maar de school voelde niet goed.
    Nu hebben we gelukkig genoeg keuze in havo en vwo scholen maar zal zeker een school niet afstrepen vanwegen de afstand. Ik heb wel gekeken naar wat mijn kind wil, wat voor haar goed voelt en niet naar wat mijn het beste lijkt.
     

Deel Deze Pagina