4e dag in niet gepoept..

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door mxm, 27 feb 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mxm

    mxm Fanatiek lid

    28 mrt 2018
    2.897
    2.397
    113
    Vrouw
    Hoi allemaal!

    Wij gaan de 4e dag in waarbij onze dochter niet gepoept heeft... ondanks dat probiotica is aangeraden om bij de flesvoeding te doen. Ze heeft hier altijd al last van gehad voor de probiotica ook. Maar ze heeft nog nooit 4 dagen ertussen gehad... ik voel ook dat het haar straks enorm pijn gaat doen.. :(

    De een a laatste keer had ze ook weer een beetje bloed tijdens het poepen, ik zag dat haar anusje een beetje gescheurd was.. :(
     
  2. Zohra

    Zohra Fanatiek lid

    20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Bij mijn dochter hielp een flesje diksap altijd wel om de boel op gang te krijgen, suiker laxeert. En dan eerst wat vaseline op haar anus smeren, dan komt het makkelijker .
    Maar ik zie dat ze pas 3 maanden is, dus ik weet niet of je dat dan al ziet zitten.
     
  3. KellD

    KellD Fanatiek lid

    29 aug 2016
    1.192
    525
    113
    Mijn mannetje die poept ook altijd één keer in de vier dagen. Maar dit is zijn normale poepgedrag, niks aan te doen en veranderen. Ook heeft mijn mannetje er geen last van. Bloed bij de ontlasting is niet altijd goed, als het van het anusje afkomt. Dan betekend het dat dat haar ontlasting veels te hard is , en dat ze daar veel moeite mee heeft. Logisch ook wel. Heb je het al aan het CB voorgelegd? Wat ik deed is een klein thee lepeltje verse jus. Versgeperst , maar dan wel zeer goed gezeefd, omdat ze het vruchtvlees niet mogen. Ik zeg niet dat je dit moet doen, maar meestal helpt het wel. Vraag het anders even na eventueel.
     
  4. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Ik moest zoontje na 4 dagen niet poepen een halve microlax geven van de kinderarts.
    Zou niet zelf gaan knutselen maar gewoon even advies vragen aan de (huis) arts
     
  5. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.674
    33.044
    113
    En even temperaturen? Dan komt het ook vaak los.
    Wij deden ook weleens een scheutje (olijf)olie in de fles of via een lepeltje. Ja ook toen ze nog maar 3 maanden waren. Maar als dat niet helpt zou ik toch even de dokter bellen. Het cb komt vaak met van die halfbakken oplossingen is mijn ervaring.
    Wellicht heeft de huisarts een middeltje. Ik ben daar nooit zo voorzichtig mee als het maar werkt.
     

Deel Deze Pagina