5 dagen na eisprong veel bloedverlies

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Sylina, 3 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sylina

    Sylina Lid

    18 sep 2019
    19
    0
    1
    Vrouw
    Begin vorige jaar heb ik een miskraam gehad op 8 weken. Nadien heb ik een paar rondes bewust niet zwanger willen worden om alles te verwerken. Na de miskraam is mijn cyclus direct in orde gekomen. Ik heb een cyclus van 27 dagen waarbij de eisprong rond 9de en 10de dag is. Sinds juni zijn wij aan het proberen. Elke rond kreeg ik op de 27ste dag mijn menstruatie. Ook de vorige ronde. Nu maak ik iets vreemds mee deze ronde! Toen mijn menstruatie is gestopt na 4 dagen begonnen mijn borsten en tepels zeer te doen. Ik heb daar nooit last van normaal enkel toen ik zwanger was de eerste keer. Na mijn eisprong vorige week zondag was de pijn aan mijn borsten over. Ik had wel hier en daar een keer bruine afscheiding maar eigenlijk was dat niet om mij zorgen te maken. Ik dacht ja dat zal wel van de vorige menstruatie zijn. Woensdag had ik opeens een paar druppels bloed na het vrijen. Ik ging ervanuit dat het door het vrijen kwam en liet het er zo bij maar nu sinds vrijdag heb ik weer na het vrijen bloedverlies maar deze keer veel meer en het bleef aanhouden. Ik heb geen klonters of bloedverlies zoals bij mijn regels maar echt gewoon heel rood vers bloed. Vandaag is en erg weinig en enkel wat bruine verlies.
    Wat kan dit zijn? Ik heb al hele veel gelezen over innestelingsbloeding maar de verhalen verschillen zo.
    Ik maak me wel zorgen en vraag me af of iemand mij kan geruststellen. Ik kan pas over 9 dagen testen want dan is mijn NOD. Ik heb ook nergens last van alleen wat rommelende darmen snachts maar dat kan van alles zijn. Ik voel me niet zwanger...
    Het houdt me erg bezig het bloedverlies.
     
  2. Sylina

    Sylina Lid

    18 sep 2019
    19
    0
    1
    Vrouw
    Iemand die mij kan helpen?
     
  3. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.582
    15.060
    113
    Nabij Utrecht
    Ik denk een eisprongbloeding.

    Je zegt dat je ei op cd 9-10 is bij een cyclus van 27 dagen. Je lf is dan wel erg lang (17-18 dagen).
    Hoe weet je dat je ei op cd 9-10 is.
     
  4. Sylina

    Sylina Lid

    18 sep 2019
    19
    0
    1
    Vrouw
    Ik heb mijn eisprong de zaterdag gehad door een ovaluatietest op 9de dag. Zaterdag voormiddag had ik enorm veel krampen en steken. Ik heb nadien ook paar keer een test gedaan en die testen waren allemaal bijna wit. Mijn eisprong is zeker vorige weekend geweest.
     
  5. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.582
    15.060
    113
    Nabij Utrecht
    Dan heb je wellicht nu een kortere cyclus ;)

    Daarbij heb je met een ovutest geen zekerheid dat je ei ook daadwerkelijk gaat springen, het zegt alleen dat je een lh piek hebt ;)
     
    YellowEyes vindt dit leuk.
  6. Sylina

    Sylina Lid

    18 sep 2019
    19
    0
    1
    Vrouw
    Ja ik dacht ook kortere cyclus. Maar een cyclus van 15 dagen is wel erg kort. Ik ben dan 11 dagen te vroeg aan het menstrueren.
    Hopelijk ga het mijn kinderwens niet in gedrang brengen. Ik heb dit nog nooit gehad...
     
  7. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.582
    15.060
    113
    Nabij Utrecht
    Hoe kom je op een cyclus van 15 dagen?
     
  8. Sylina

    Sylina Lid

    18 sep 2019
    19
    0
    1
    Vrouw
    10 de dag van de cyclus eisprong en dan 5 dagen erna bloedverlies begonnen van 3 dagen.
     
  9. Lieverding

    Lieverding Fanatiek lid

    9 jun 2019
    1.202
    453
    83
    Vrouw
    Ik heb dat nooit gehad maar afgelopen x ook wel, geen idee alleen waneer mijn eisprong was, maar ik vermoed dus nadat bloeding is begonnen want ik ben nog niet ongesteld geworden. Ovultaiebloeding kan zoveel voor op of na ovulatie heb ik begrepen en is onschuldig.

    ik ben 2x na gyn geweest en er zijn diverse echos en onderzoeken gedaan maar niemand kon verklaren wat voor bloeding ik heb. Ik heb dus het sinds rond ovulatie al 12 dagen (al lijkt nu dag 12 het echt veel minder zijn). Helder rood en dan tampon vol nacht/dag, geen pijn niets.

    als je vergist zich in ovulatie kan het ook innestellingbloeding zijn. Je kan testje doen misschien? Wel te vroeg maar je cyclus kan ook korter zijn.

    gyn zei dat ze zou denken aan ongesteldheid enkel als het veel was en zoals het hoort: eerste dag minder, dan steeds meer en meer tot dan dag 5 vrijwel niets etc. Ik heb dus continu alle 12dagen dezelfde hoeveelheid bloeding gehad. Daarom gyn zei het het vrijwel onmogelijk dat het je menstruatie was maar meer een ovulatiebloeding of iets anders wat ze niet kon verklaren).
     
    Sylina vindt dit leuk.
  10. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.582
    15.060
    113
    Nabij Utrecht
    Oh zo, maar wat ik bedoelde met kortere cyclus is dat je cyclus deze keer dan 24 dagen zal zijn ipv 27 omdat je dus op cd 9 al een posi ovu had.
     
  11. Sylina

    Sylina Lid

    18 sep 2019
    19
    0
    1
    Vrouw
    Nee ik heb op dag 9 positief ovaluatietest gehad. Op 10de mijn eisprong gevoeld en op dag 16 begon mijn bloedingen. Dus 15 a 16 dagen na mijn laatste menstruatie heb ik 2 dagen bloedverlies gehad en 1 dag bruin verlies.
     
  12. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.582
    15.060
    113
    Nabij Utrecht
    Ja dat snap ik, maar ik heb niet gezegd dat je nu ongesteld bent, dus waarom je spreekt over een cyclus van 15 dagen snap ik niet :)
     
  13. Sylina

    Sylina Lid

    18 sep 2019
    19
    0
    1
    Vrouw
    Omdat ik bloedverlies heb en ik weet niet wat het anders kan zijn als het geen ongesteldheid is. Vandaag weer een beetje bloedverlies. Dacht dat het gisteren avond gestopt is.
     
  14. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.582
    15.060
    113
    Nabij Utrecht
    Oh zo.
    Bloedverlies kan altijd wat voorkomen, maar het is wel vreemd als het nu vanuit het niets ineens komt.
    Je zou even aan de huisarts kunnen vragen wat het kan zijn.
    Wellicht een uitstrijkje maken?
     
  15. Lieverding

    Lieverding Fanatiek lid

    9 jun 2019
    1.202
    453
    83
    Vrouw
    Ik denk niet dat het je ongi is. Ik twijfel zelf ook maar nu ik 13 dagen bloedverlies had is nu eindelijk gestopt. Wat mijn gyn zei en waarom ze heeft ook uitstrijkje gemaakt en bmm bestudeerd en echo: menstruatie kenmerkend met veel bloedverlies wat zich opbouwt en dan langzaam aan wegtrekt. Het is dan een “normale” menstruatie waarbij je echt niet met inlegkruisje of een tampon per dag of twee wegkomt. Als je altijd menstruatie had normaal en ineens heb je dag 15 bloedverlies die heel weinig is en soms stopt etc, dan is het iets anders. Kan prima ovulatiebloeding zijn (daar weten gyn niet zoveel te zeggen omdat het kan en door open follikel kan komen maar ook door hormonen in de waar); maar kan ook iets anders zijn zoals afwijking in baarmoeder mond, bm halskanker, vleesbomen etc.

    in principe heb je met een rare tussentijdse bloedverlies altijd recht op een onderzoek bij de arts: echo + uitstrijkje + inwendige onderzoek. Grote kans dat ze niets vinden zoals bij mij maar niets vinden is ook een hele fijne uitslag toch
     
    Sylina vindt dit leuk.
  16. Lieverding

    Lieverding Fanatiek lid

    9 jun 2019
    1.202
    453
    83
    Vrouw
    Heb je ook al zw test gedaan? Als je echt zo zeker ben van je ovulatie dan kan innesteling 5-6 dagen na ovulatie plaats vinden en dan heb je een hele korte cyclus. En in principe na innesteling maak je gelijk hcg hormoon en zou je kunnen testen met extra gevoelige testen.
     
  17. Sylina

    Sylina Lid

    18 sep 2019
    19
    0
    1
    Vrouw
    Ik ben begin september naar de gynaecoloog geweest omdat ik na paar ronde niet zwanger geraakte terwijl vorige keer na 3de rond wel gelukt was. Ik heb me laten onderzoeken en alles bleek gewoon netjes in orde te zijn. Ik heb ook een uitstrijkje gehad en dat blijkt ook in orde te zijn. De gynaecoloog vond zelfs dat ik mij onnodig zorgde maakte over niets. Als het vorige keer op 3de ronde is gelukt zou het binnenkort ook wel in orde komen en zeker na uitgebreid onderzoek. Ik durf nu eigenlijk niet naar hem te bellen en te vertellen over mijn bloeding. Het is sinds gisternamiddag gestopt.
     
  18. Sylina

    Sylina Lid

    18 sep 2019
    19
    0
    1
    Vrouw
    Nee nog niet, ik heb pas volgende week dinsdag over 8 dagen mijn NOD dag. Ik ga wachten tot mijn NOD. Want echt andere symptomen heb ik niet. Wel wat gevoelige borsten heel af en toe. Links aan mijn baarmoeder/ darmen een gevoel. En heel licht misselijk. Voor mij niet echt symptomen. Want dat heb ik ook als ik gewoon ongesteld werd. Bij mijn eerste zwangerschap heb ik op 6,5 weken getest nadat ik niets meer binnenhield en ben toen opgenomen geweest omdat ik zo uitgedroogd was. Ik ben iemand die gewoon erg snel misselijk is voor vanalles. Pas als ik echt niets binnenhoudt is een symptoom voor mij dat ik eventueel zwanger ben
     
  19. Lieverding

    Lieverding Fanatiek lid

    9 jun 2019
    1.202
    453
    83
    Vrouw
    Dan kan je tot die tijd gewoon niets mee. Als je zou testen en er zou iets licht streepje zijn dan weet je dat het innestellingbloedign geweest kan zijn en je ovulatie kon ook eerder plaatsvinden. Als je niets test of het in negatief, kan het van alles zijn.

    Ik ben eindelijk bloedverlies vrij haha maar het heeft dus dik 12-13 dagen geduurd vanaf de ovulatie ongeveer. Ik moet einde van de week ongi worden denk ik.
     
  20. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.582
    15.060
    113
    Nabij Utrecht
    Ik zou weer bellen zodra jullie 1-1,5 jaar bezig zijn.
    Helaas betekent eerdercsnel zwanger niet dat je altijd zo snel zwanger raakt.
    Soms duurt wat maanden langer.

    Na een paar maanden proberen al bij de gyn zitten vind ik persoonlijk ook wat snel hoor. Heeft jullie huisarta jullie echt al zo snel doorgestuurd na een paar maanden proberen?
     

Deel Deze Pagina