5 dagen teruggezet eerste echo

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Lavendeltje, 5 jul 2021.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lavendeltje

    Lavendeltje Nieuw lid

    5 jul 2021
    3
    0
    1
    Vrouw
    Hoi iedereen,

    Ik ben nieuw hier op het forum en ben op zoek naar een beetje geruststelling.

    Ik heb mijn eerste echo gehad toen ik volgens mijn berekening 8w3d was. Volgens de echo was ik echter maar 7w5d. Alles zag er wel goed uit en hartje klopte goed. Uit zichzelf zei de gynaecoloog niets van het feit dat ik 5 dagen minder ver was. Toen ik ernaar vroeg, gaf ze ook aan dat er niets was om mij zorgen over te maken. Toch is het een beetje blijven knagen bij mij.
    Volgende week maandag heb ik de termijnecho en zou ik volgens vorige echo 11w5d zijn.
    Maar nu begin ik toch weer erg zenuwachtig te worden uit schrik dat ik slecht nieuws zou krijgen. Symptomen zijn er wel nog steeds en mijn borsten zijn de laatste dagen zelfs nog gevoeliger. Ook mijn buik begint te groeien.

    Om even mijn situatie te schetsen:
    Zwanger van 2e kindje
    16/4 eerste dag laatste menstruatie
    15/5 eerste positieve test maar tuurstreepje
    17/5 positieve test iets duidelijker
    19/5 duidelijke streep
    20/5: hcg 825

    Ik ging uit van een cyclus van 28 dagen, maar moet wel zeggen dat ik sinds januari onregelmatig was met een cyclusduur tussen 28-34 dagen.
    Deze keer had ik ook wel eerder de indruk dat mijn eisprong iets later was. Heb dit wel niet getest met ovulatietest of temperatuur.

    Waarschijnlijk zit ik mij voor niets zenuwachtig te maken, maar kan er toch iemand mij even wat geruststellen?

    Groetjes!
     
  2. Droompje123

    Droompje123 Bekend lid

    28 okt 2020
    670
    725
    93
    Vrouw
    Hier bij mijn eerste echo 4 dagen teruggezet terwijl ik door ovulatie testen en temperaturen behoorlijk zeker was van mijn eisprong. Werd er ook heel onzeker van. Maar met de termijnecho op basis van hun eerste meting een week vooruit gezet (op basis van m’n eigen berekening 3 dagen vooruit). Baby doet het super! :) die eerste meting gaat echt om millimeters, dus dat scheelt zo een aantal dagen!

    Zo te zien heb je geen ovulatie testen gebruikt of getemperatuurd, dan kan het ook zomaar zijn dat je ovulatie een keer een aantal dagen later was, of zoals bij mij dat de meting nog niet heel precies kan! :) succes met het wachten op je termijnecho, ik hoop dat je gewoon net zulk nieuws krijgt dan als ik!
     
  3. Dizzle

    Dizzle Niet meer actief

    Oh dit heb ik ook meegemaakt!

    Eerste echo 6 dagen teruggezet. Bij de termijnecho opeens weer 4 dagen vooruit. En er was nog twijfel of het niet 5 dagen moest zijn...

    Nu bijna 18 weken en baby groeit gewoon volgens de berekende termijn. Zou me dus niet al te druk maken, dit is redelijk normaal. Het gaat echt om mm werk.
     
  4. Lavendeltje

    Lavendeltje Nieuw lid

    5 jul 2021
    3
    0
    1
    Vrouw
    Bedankt voor jullie reacties! Super lief van jullie en stelt me toch wat gerust.
     
  5. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.609
    15.072
    113
    Nabij Utrecht
    Ik vermoed dat cyclus langer was met je eisprong niet gemiddeld 14 dagen voor je nod. Dan schuift dus je nod op en ben je ook korter zwanger.

    Ik gok je ei rond cd 20 (op 5 mei).
    Dan was je op 15-5 dus net 10 dpo was en op 19 mei 4 weken zwanger.

    Dan zou je vandaag 10+6 zijn en aanstaande maandag dus 11+5.

    Dan klopt de echo van 7+5 dus prima.
     
  6. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.827
    14.156
    113
    Ik ben twee keer teruggezet, uiteindelijk werd dochter gewoon op de originele verwachte datum (onze berekening) geboren. Is ook wel een familie waar eigenwijsheid in heerst.

    Wij schrokken ook destijds, maar late innesteling oid kan al veel invloed hebben net zo goed als iets later ei bijv. Zoontje M. ook teruggezet, nr 3 ook alleen deze nog niet, daar juist vooruit.

    Paar dagen op de hele rit valt wel mee. Zolang t maar geen twee weken is bij je eerste echo, dan wordt ik ook nerveus.
     
  7. Knitknot

    Knitknot Lid

    24 apr 2018
    38
    64
    18
    Vrouw
    Nu zwanger van mijn derde kindje. Bij 7 weken echo, echo gaf aan 4 a 5 weken. Dat was onmogelijk ivm positieve test. Volgende echo een week vooruit gezet en de echo daarop ook. Heel veel stress gehad tussen de eerste en tweede echo maar achteraf gezien voor niks. Nu alweer 34 weken zwanger van een gezond kindje!
     
  8. Lavendeltje

    Lavendeltje Nieuw lid

    5 jul 2021
    3
    0
    1
    Vrouw
    Hey iedereen,

    Heel erg bedankt voor jullie bemoedigende woorden.
    Helaas was mijn slecht voorgevoel toch juist en is het foutgelopen. Had dit weekend wat bruinverlies en vertrouwde het niet. Bleek dat het hartje al kort na de eerste echo was gestopt. Heb de miskraam opgewekt met medicatie en moet morgen nog op controle.
    Heb veel verdriet maar aan de andere kant ook weer een opluchting omdat ik van in het begin aanvoelde dat het niet goed zat...
     
  9. Krily

    Krily VIP lid

    20 jul 2017
    5.036
    3.776
    113
    Vrouw
    Oh nee wat verdrietig. Heel veel sterkte!
     
  10. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    <3
     

Deel Deze Pagina