5 duitse kinderen zwaargewond door springkussen

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door owly, 3 jul 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.797
    8.663
    113
    Op een voetbalveld gezellig een toernooi en dan dit:

    In het West-Duitse Gondershausen in de Eifel zijn negen kinderen gewond geraakt toen zij uit een omhoog geblazen springkasteel vielen. Vijf van hen zijn er ernstig aan toe.

    Het grote springkussen raakte los door een windvlaag. De kinderen vielen van een hoogte van vier tot vijf meter, melden Duitse media.

    Het springkasteel stond er voor een kindervoetbaltoernooi. Vier van de vijf zwaargewonde kinderen werden met reddingshelikopters naar ziekenhuizen in de buurt gebracht, de andere kinderen met voertuigen.

    De politie doet onderzoek naar het incident.


    Vreselijk! Je leest het nu elk jaar wel. Vraag me af hoe dat kan. En of ze dit kunnen voorkomen.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  2. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.797
    8.663
    113
  3. Linnidee

    Linnidee Fanatiek lid

    15 mrt 2019
    1.789
    1.804
    113
    Vrouw
    Pfff heftig zeg. Maar je hoort het vaker de laatste jaren. Je ziet die dingen ook steeds meer. Bij ons in de buurt staan er ieder weekend wel een paar van die dingen bij kinderfeesten enzo.
     
  4. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.797
    8.663
    113
    Ja daarom vraag ik me af of ze dan niet nog beter vastgezet kunnen worden.

    Gebeurde dit bij meer wind of uit het niks een windvlaag.
     
    Linnidee vindt dit leuk.
  5. puzzelstukje

    puzzelstukje VIP lid

    13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Het gebeurt echt heel vaak. Heel vaak staan springkussens niet vast. Dat is vaak het probleem.

    ik heb er echt een angst voor. Als mijn kinderen erop gaan kijk ik altijd eerst hoe het vastzit en daarna mogen ze erop. Ik heb weleens mensen aangesproken hierop van de organisatie toen. Echt hoor let daar altijd op!
     
    Linnidee en bosi333 vinden dit leuk.
  6. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.797
    8.663
    113
    Nog nooit gezien dat ze niet vast stonden. Zal daar ook beter op gaan letten!!
    Let er wel altijd op of er grote kinderen op zitten. Gebeuren ook vaker ongelukken dat kinderen geplet worden door grote kinderen.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  7. Catou

    Catou Fanatiek lid

    11 okt 2013
    3.441
    1.686
    113
    Er gebeuren veel ongelukken mee omdat ze of niet goed worden vastgezet of omdat ze niet gebruikt worden als zou moeten. Vorig jaar hadden we er eentje op school, ik heb er de hele dag politieagentje naast staan spelen om te voorkomen dat er ongelukken mee zouden gebeuren. Kinderen klimmen op de zijkanten of achterwand en daar is een springkussen niet voor bedoeld en kan hij instorten/omvallen. Groot verschil tussen klassen onderling: ene klas is veel braver dan de andere klas. Ik lette ook altijd op mijn kinderen dat ze dat niet zelf deden of andere kinderen dat deden als zij erop zaten.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  8. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.797
    8.663
    113
    Voor een vereniging heeft mijn man toen de hele dag naast moeten staan. Jemig dat was 1 keer en nooit meer. Wat je schrijft wild, beuken tegen de zijkant. Op een gegeven moment mochten alleen even de kleintjes er op. Die stuiterde gewoon weg.

    Niet alke mensen letten op hun eigen kind. Of ze gooien een klein kind tussen de groteo_O
     
  9. jannanas

    jannanas Fanatiek lid

    10 nov 2007
    1.794
    1.653
    113
    Vreselijk! Hopelijk voor die kindjes en hun familie komt het goed!
     
    owly vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina