5 weken oud en nog steeds 8 voedingen

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Pindaatje, 28 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vagans

Vagans Niet meer actief

Wauw!!! wat lekker dat je kleine nu al om de 3 uur komt!
    Hier was het echt 1,5 a 2 uur en nu komt ze om de 3 soms 3,5 en heeeeel af en toe om de 4 a 4,5 uur.

Zowiezo stoppen met voedingen tellen, das helemaal nergens voor nodig! Flessen kindjes mogen niet meer dan een bepaalde hoeveelheid maar BV mag onbeperkt hoor!

Een ritme komt vanzelf, ga mee in je kindje en ja het is zwaar zeker de nachtvoedingen maar daar moet je nu eenmaal doorheen...

suc6!

2. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Wordt vanzelf minder :D.
    Ik was ook zo aan het zoeken en opeens vielen er 2 voedingen af.
    Nu zitten we weer op 8, maar dat heeft te maken dat ik weer aan het werk ben en hij ' snachts wat inhaalt.

3. lovekees

lovekees Bekend lid

8 okt 2010
    814
    0
    16
    NULL
    NULL
    zou hem niet wakker maken om 11 uur
    onze meid heeft ook tot week 6 snachts half3 en 6
    me man deed dan nog wel de laatste voeding (afgekolft) zodat ik lekker vroeg me bed ik kon..
    na week of 6 werd het 6 a 7 uur en nu 11 weken slaapt ze van half 9 tot 8 uur..
    het heeft even tijd nodig ze zijn nog zo klein
    overdag lekker op verzoek voeden dat wordt vanzelf langer er tussen..
    komt goed...

4. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Met 5 weken deed ik om de 4 uur een nachtvoeding. Op verzoek. Ik zou dus eerder spreken van 'nog steeds' ipv 'nog maar'.:p
    Clusteren tot 2200 uur en met de baby naar bed.
    Dan maakte hij wel een lange eerste ruk van 4 uur.
    Wakker maken heb ik nooit gedaan, want daar kon ons zoontje helemaal niet tegen! Was dan geirriteerd en wou dan niet drinken.

5. Pindaatje

Pindaatje Niet meer actief

We hebben een vrij goeie nacht gehad!
    Gisteravond geklusterd van half 7 tot 9, toen viel hij in een diepe slaap. Ben zelf ook om 10 uur mn bed in gedoken en toen kwam hij om 01.00 en 04.30.
    Merkte dat ik het vooral lekker vond om niet verplicht op te hoeven blijven voor die voeding van 23.00/23.30.
    Ga overdag gewoon niet meer op de klok kijken, en hem zo vaak aanleggen als hij wil, en 's avonds niet meer wakker maken (en dus profiteren van die lange ruk die hij dan maakt)

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

Nou, lekker dat het niet-wakker-maken heeft gewerkt vannacht! Zou mooi zijn als dat nou net de sleutel is: overdag niet rekken en 's avonds niet wakker maken :)
    Beetje bijgeslapen zelf dan ook nu? :)

7. Pindaatje

Pindaatje Niet meer actief

Jaaaa zeker! En de voedingen vannacht waren ook vrij kort, lag een half uur nadat hij wakker werd weer in bed dus ik heb in totaal zo'n 8 uur geslapen, echt heerlijk, dat doet een mens goed haha!

8. Sweetheart

Sweetheart Actief lid

1 aug 2011
    451
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zit nog altijd op 7 voedingen per dag... Gelukkig geen nachtvoedingen meer (door het clusteren, dus ik zit wel de hele avond met haar op de bank). Maar leg je kindje nu nog zo veel mogelijk aan, daardoor heb je over een paar maanden een betere productie. Zo vaak aanleggen als nodig is. En ga dan zelf ook lekker rustig zitten en ontspannen...

Zoals hierboven ook al is gezegd: je kindje is nog maar 5 weken, je zit nog in je kraamtijd. Doe het lekker rustig aan, de hectiek komt later wel weer.

9. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Wat ik heb geleerd in de afgelopen maanden: loslaten. Dus gewoon je kindje volgen en kijken waar hij behoefte aan heeft. Ik heb oko wakker gemaakt voor ijn slapen gan om te voeden maar eigenlijk vond ik dat niets, ik wilde gewoon slapen. Had liever eerst een ruk slaap, een korte nachtvoeding, en dan weer slaap dan op een gemaakte tijd voeden.

Ik had altijd zo iets: als hij er behoefte aan heeft,d an zal hij het wel nodig hebben. Hij wil nu af en toe nog een nachtvoeding. Eerder zou ik zoiets hebben van "help, nu wil hij vanaf nu altijd een voeding en dan komt hij er nooi van af" maar dat is echt niet zo. Net als dat hij soms hele dagen aan de borst wilde, een troostborst wilde als ik terug kwam van werk (ook al had hij net een flesje gekolfde melk gehad): allemaal niet erg, lekker geven en niet rekken.

De tijd loslaten, het aantal voedingen loslaten en je zult zien: minder stress en gedoe, blijere baby, blijere mama. Dat onspannende is juist zo heerlijk aan borstvoeding!
    Succes!

10. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Haha de mijne is nu dik 13 week en komt nog steeds wel een keer of 8 per dag. Gelukkig is ze wel van het ene op het andere moment gestopt met 's nachts te komen.

Bij het CB hebben ze hier zo'n vragenlijstje die je moet invullen: hoeveel voedingen per 24 uur? Ik vul er staandaard 'veel' in. Geen idee hoeveel het precies zijn, ik ben gestopt met ze te tellen, dat gaf me veel meer rust.

Laat het schema-werk gewoon lekker aan je kindje over. Die vraagt wel waar ie behoefte aan heeft. Btw wel grappig: mn s-ma vraagt vaak: hoelaat moet ze weer drinken? Ik antwoord dan standaard: zodra ze er om vraagt. Vraagt zij weer: hoelaat heeft ze dan voor het laatst gedronken? Ik: geen idee ;)

Gewoon op je kindje vertrouwen en niet de klok erbij betrekken, geeft alleen maar onrust ;)

Deel Deze Pagina