5 weken zwanger onzeker door miskraam. Welke symptomen had jij bij 5 weken?

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Indirab, 10 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Indirab

    Indirab Lid

    26 dec 2018
    41
    12
    8
    Vrouw
    Hallo lieve meiden,

    Ik ben.nog niet zo lang lid en moet dus even aan alles wennen.

    Ik heb voor een half jaar terug bij m'n eerste zwangerschap een miskraam gehad bij 6 weken. Waren er heel verdrietig van. Nu tot onze verbazing 5 weken zwanger. Maar nu komt het ik ben zo ontzettend onzeker en bang dat het weer mis gaat.

    Wat ik voel:
    Ene dag misselijk andere dag niet
    Zere borsten
    Moe
    Veel plassen
    Winderig

    Ene dag gelukkig andere dag down
    En heb zo om de dag wat menstruatie achtige krampjes en sinds 1 dag wat bruin verlies.

    Nu is mijn vraag wat voelden jullie met 5 weken? En hebben jullie ook krampen en bruinverlies gehad of is dit mis? Ben echt zo bang dat 't weer mis gaat. Dit komt ook doordat ik mijzelf niet kan voorstellen met een dikke buik en een kleintje in m'n buik. Is dit raar? Ik heb gelukkig 21 maart mijn eerste echo een week eerder dan normaal ivm de mk.

    Ik hoor graag van jullie zodat ik me wat geruster kan voelen.

    Lieve groetjes een blije maar onzekere meid.
     
  2. Emotions

    Emotions Fanatiek lid

    5 jan 2019
    1.981
    2.237
    113
    Vrouw
    Proficiat met de zwangerschap!

    Bruinverlies komt vaak voor, kan vanalles zijn en bijlange niet altijd slecht. Ik had tot een week of 8 ook menstruatie achtige krampen waardoor ik heel bang werd maar dat is eigenlijk je baarmoeder die groeit. Ik denk dat je dat gevoel nog wel even zult hebben. Zelfs in week 11 heb ik deze krampen gehad.

    Momenteel heb je de gewone symptomen die erbij horen. Probeer ervan te genieten, al weten we allemaal hoe moeilijk het is in het begin. We kunnen helaas niets doen om miskramen te vermijden maar minder stressen zou wel goed zijn.
     
    Indirab vindt dit leuk.
  3. Indirab

    Indirab Lid

    26 dec 2018
    41
    12
    8
    Vrouw
    Wat een super fijn berichtje.. Heel erg bedankt. Ik denk dat ik pas echt kan genieten als ik het hartje zie.. Al probeer ik het natuurlijk wel. Maar praten en lezen helpt enorm.
     
  4. Kittycat2018

    Kittycat2018 Actief lid

    28 nov 2018
    105
    69
    28
    Vrouw
    Ik had met 5 weken ook last van zelfs rood bloed verlies. Wat snel over ging op bruin. Het bruin verlies hield enkele dagen aan. Nu bijna 20 weken zwanger en alles gaat goed. Het hoeft dus niet altijd slecht af te lopen. Gefeliciteerd met je zwangerschap
     
    Indirab vindt dit leuk.
  5. kimmaikel24

    kimmaikel24 Fanatiek lid

    22 nov 2012
    1.013
    638
    113
    Gefeliciteerd met je zwangerschap ! :)
    Hier tot 8 weken ook menstruatie achtingen krampjes gehad.
    En echt misselijkheid/moeheid vanaf week 7.
    Ik heb voor de zwangerschap van mijn zoontje ( is nu 4 ) 6 miskramen gehad en was ook mega bang !
    Maar alles zit goed.
    Probeer er een beetje van te genieten:thumup:
     
    Indirab vindt dit leuk.
  6. Indirab

    Indirab Lid

    26 dec 2018
    41
    12
    8
    Vrouw
    O jeetje 6 mk?? Heftig zeg..
    Hoe ging je om met die angsten? 1.5 week tot de echo duurt lang en ik merk vandaag dat ik gewoon moeite heb om van de bank af te komen en vrolijk te doen..
     
  7. Indirab

    Indirab Lid

    26 dec 2018
    41
    12
    8
    Vrouw
    Had je ook wel krampen en steekjes op en af?
     
  8. AprilM

    AprilM Lid

    9 apr 2017
    77
    55
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd met je zwangerschap!

    Bruinverlies en krampen kunnen ook gewoon normale kwaaltjes zijn. Hier zelf aan het begin van deze zwangerschap ook weer last van gehad. Snap je onzekerheid overigens volledig, mijn eerste zwangerschap is ook in een miskraam geëindigd. Wat mij heel erg hielp is het contact met de verloskundige. Daarnaast veel afleiding gezocht die eerste spannende weken.
     
  9. kimmaikel24

    kimmaikel24 Fanatiek lid

    22 nov 2012
    1.013
    638
    113
    Toen was het heeeel zwaar.. iedere keer opnieuw die teleurstelling.. dat was ook de reden waarom we eigenlijk geen tweede wilden.
    Inmiddels bijna 17 weken zwanger , niet gepland maar wel zeer welkom hoor.
    Maar deze zwangerschap sta ik er heel anders in.. heeft ook even geduurd voordat ik het echt durfde te geloven en durf te genieten , maar dat is een stukje zelfbescherming denk ik.
    Ben ook heeel blij met mijn vk mocht vanaf 7 weken iedere week voor een echo komen tot 12 weken, dat heeft me ook echt geholpen om de weken door te komen.

    Ik snap je gevoel helemaal , anderhalve week is ook nog lang. De eerste weken zijn gewoon zo mega spannend !
    Probeer toch een beetje te genieten!
     
  10. MFE

    MFE Actief lid

    23 mei 2016
    396
    207
    43
    Hi,

    Ik heb exact hetzelfde meegemaakt. Na de miskraam werd ik zwanger en pfff wat was dat zwaar. Ik had namelijk ook bijna geen symptomen.... moeheid en wat minder eetlust en meer is het ook niet geworden tijdens de rest van mijn zwangerschap. Wat had ik er toen veel voor over om me misselijk te voelen oid. En dan zegt iedereen dat je moet genieten. Nou zo werkt het dus niet... ik duim vooral voor je dat je snel je eerste echo hebt. Dat helpt. Ik had sowieso wat extra echos wat hielp ook wel... alles is hier gelukkig goed gekomen en mijn dochter is inmiddels 1,5. Wij gaan nu voor een 2e maar de angst slaat alweer toe voor er iets aan de hand is. Heel vervelend maar als je eenmaal een miskraam hebt gehad zit dat gewoon in je systeem ofzo. Veel succes komende periode en ik duim vj dat er een mooi kloppend hartje op de echo komt!!
     
  11. Kittycat2018

    Kittycat2018 Actief lid

    28 nov 2018
    105
    69
    28
    Vrouw

    Ja dit had ik ook
     
  12. Indirab

    Indirab Lid

    26 dec 2018
    41
    12
    8
    Vrouw
    Nou precies dit idd.. Laat me elke dag maar boven de pot hangen hoor dat ik dan maar weet zag het goed zit..

    Maak mezelf echt giga gek momenteel ik ga morgen ook even met de vk bellen om even een aantal vragen te stellen
    Misschien kan zij me gerust stellen..jij succes voor de 2e ook weer spannend dus pfff zwanger zijn hoort leuk te zijn toch?
     
  13. MFE

    MFE Actief lid

    23 mei 2016
    396
    207
    43
    Goed idee om de VK te bellen, al is het alleen maar om je hart te luchten!!! Whaha idd zwanger zijn hoort leuk te zijn, ik weet helaas dat dit naar mijn idee alleen zo werkt bij de onbevangen club waarbij alles in 1 x goed gaat!
     
  14. Indirab

    Indirab Lid

    26 dec 2018
    41
    12
    8
    Vrouw
    In en In verdrietig nu net weer een miskraam gehad was vandaag 5 weken en 5 dagen.. Net als de vorige mk. Vind het zo erg en verdrietig pffff
     
  15. MFE

    MFE Actief lid

    23 mei 2016
    396
    207
    43
    Ohhh nee wat vreselijk om dit te lezen zeg. Ik weet niet wat ik moet zeggen afgezien van hoe intens klote dit is en ik dit voor je vindt. Neem de tijd om te herstellen. Ik ben gewoon doorgegaan en heb gedaan of er niks aan de hand was. Dit was een heel slecht idee en gun ik niemand. Als ik iets vj kan doen of je wilt je hart luchten, let me know. Knuffel!!!!
     
  16. Indirab

    Indirab Lid

    26 dec 2018
    41
    12
    8
    Vrouw
    Wauw moet gewoon huilen van je berichtje wat super super lief..
    Snap er niets van het voelde vorige week zo goed.. En zo ineens namen m'n symptomen weer af en was 't mis.
    Heb nu wel het idee dat ik het meer probeer weg te drukken, onbewust maar het gebeurt heel apart.
    Vorige keer ben ik een week thuis geweest nu ben ik direct weer aan het werk gegaan. Al voelt dat ook niet helemaal goed ofzo.. Tja wanneer doe je het goed hé.. Super bedankt voor je berichtje doet me goed
     
  17. MFE

    MFE Actief lid

    23 mei 2016
    396
    207
    43
    Meis, is echt het minste wat ik kan doen. Goed dat je iig even thuis bent geweest. Aan het werk geeft ook weer afleiding, zo is het ook. Zijn je collega's op de hoogte? Dat zou ook wel kunnen helpen. De onzekerheid en het niet weten waarom het mis is gegaan is echt pffff heel naar. Ik hoop dat jullie weer kunnen herpakken en als je weer herstelt bent er weer voor gaan. Volgens mij kun je nu ook controles laten uitvoeren??!! Xxx
     
  18. Indirab

    Indirab Lid

    26 dec 2018
    41
    12
    8
    Vrouw
    Ben gelukkig eigen baas maar heb m'n vaste collega's ingelicht idd. Vanmiddag voor de zekerheid naar de gyn geweest. Had steeds veel pijn aan m'n rechter eierstok. Alles was gelukkig goed alleen de eierstok was iets geïrriteerd. Veder zei ze dat we de volgende ronde 85 procent kans hebben dag het wel lukt.. Dus dat geeft de burger moed gelukkig....
     

Deel Deze Pagina