5 wk zwanger en buikgriep

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door , 8 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

    goedemorgen

    ben 5 wk zwanger ga morgen de 6 de week in volgens mijn agenda
    mijn ongie was 4 sept

    ben erg verkouden hoesten en sinds vanmorgen buikgriep
    kan het kwaad als je net zwanger bent ?


    liefs kaley
     
  2. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Nou...de kans dat je in die negen maanden ziek wordt o.i.d. is errug groot dus ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken hoor!
    Een griepje is heel normaal en ik meen zelfs eens gehoord te hebben dat veel vrouwen rond hun bevalling ook wat grieperig (lees snotterig) zijn....

    Kijk alleen uit met wat je eventueel inneemt.
    Paracetamol mag altijd (Asperine niet).

    Beterschap *snotter snotter*

    Elmo
     
  3. Kari

    Kari Fanatiek lid

    21 sep 2006
    1.363
    5
    38
    @Kaley,

    Ik heb ook wel eens gehoord dat als je zwanger bent, je zo'n weerstand opbouwt, en zwangere vrouwen hierdoor bijna niet ziek zijn. Ik ben de afgelopen 8.5 maand niet ziek geweest, zelfs geen snottebel...

    @Elmo, is dat zo van die verkoudheid rond de bevalling? Ik ben al een paar dagen een soort van snotterig en vannacht rot geslapen, nare kriebelhoest. Gek word ik ervan. Zou wel spannend zijn, ben gelijk scherp vannochtend! :D

    Kari
     
  4. Mila24

    Mila24 Fanatiek lid

    30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    Idd het kan geen kwaad voor je kindje als je ziek bent.
    En dat ziek zijn voor de bevalling klopt helemaal, ik was een week ervoor zwaar grieperig haha!
    Dus kari wie weet ;)
     
  5. mano82

    mano82 Fanatiek lid

    15 mei 2007
    1.554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Ik was in de 5e week erg verkouden, alsof de weerstand plots vermindert, heb paracetamol genomen en natuurlijke borstsiroop en na een klein weekje was het over.
    Het vruchtje is voldoende beschermd als jij ziek bent maar zorg er wel voor dat je voldoende blijft eten en voldoende drinkt.
     
  6. annetske

    annetske VIP lid

    14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Ik ben nu snotverkouden al een week... volgens mij hebben vrouwen minder weerstand als ze zwanger zijn ;)
     
  7. eikie79

    eikie79 Actief lid

    22 sep 2007
    454
    0
    0
    hallo

    ik ben nu dus ruim 7 weken zwanger en sinds gisteren ziek :( moet overgeven en ben erg moe en heb het koud.
    Hte kunnen natuurlijk ook zwangerschapskwaaltjes zijn, maar dat weet ik niet.
    Ben nu maar een dagje thuis gebleven omdat ik me niet goed voel, durf nu ook niets te eten omdat mijn maag raar voelt en ik bang ben dat ik straks weer boven die pot hang!

    Misselijk zijn de hele dag/avond, hoort dat erbij of is het meer smorgens en ben ik gewoon echt ziek....
     
  8. moedergans

    moedergans Actief lid

    13 apr 2007
    373
    0
    0
    mamma & catering mw.
    zuid holland
    Ik was ook de hele dag en avond misselijk, vorige x ook.
    't heet dan wel ochtend misselijkheid maar kan de hele dag voorkomen.

    Iedere 2 uur wat kleins eten helpt om je bloedsuiker op pijl te houden, daardoor wordt je ook minder misselijk zeggen ze.

    Wat ik begreep over buikgriep is dat je wel goed moet blijven drinken en bij hoge koorts (boven de 38 geloof ik)naar de dokter moet gaan. aangezien koorts schadelijk kan zijn voor de vrucht
    Je mag alleen paracetamol nemen
     
  9. Loess

    Loess Actief lid

    14 feb 2007
    267
    0
    0
    ik heb nu dus een buikgriep... heel de nacht overgeven en zoo en last van harde buiken... meteen naar de huisarts geweest en alles was goed... door de inspanning en weinig rust kwamen de harde buiken... gelukkig nu weer over...
     
  10. Nikita23

    Nikita23 VIP lid

    31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Automatisch wordt je weerstand iets minder wanneer je zwanger bent. Dit omdat je lichaam het vruchtje mogelijk als iets lichaamsvreemds kan zien, en het vruchtje kan afstoten. Als ik het goed begrepen heb kan het geen kwaad wanneer je ziek wordt tijdens de zwangerschap, maar moet je koortd die langer dan twee weken aanhoudt, of hoger dan 39 graden is in de gaten houden/melden aan je huisarts. Beterschap!
     
  11. Ienieminie

    Ienieminie Bekend lid

    8 apr 2007
    727
    0
    0
    Leerkracht Basisonderwijs
    Erg herkenbaar... ik ben nu ook ineens snotverkouden, heb 't koud en voel me gewoon niet lekker. Misselijk ben ik 's ochtends, maar dat zakt gelukkig rond half 10 weer weg.

    Nu dus maar een paracetamolletje. Hoeveel mag je er op een dag?
     
  12. smoekie

    smoekie VIP lid

    7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    tja zodra je zwanger bent wordt ook je weerstand e.d. minder, en ben je sneller bevattelijk voor een griep o.i.d. gewoon niet al te snel naar medicijnen grijpen maar wat vaker echt proberen "uit te zieken"en ff pas op de plaats als je niet lekker bent, dan ben je er sneller doorheen meid...

    je kunt er toch niets aan doen...

    succes met je zwangerschap
     
  13. Askim

    Askim Bekend lid

    8 jul 2007
    634
    0
    0
    Ik ben afgelopen week ook voor het eerst sinds jaren ziek geweest. Normaal nooit ziek maar nu dus echt een weekje verkouden, hoesterig (heel erg) en beetje slap. 2 dagen thuis geweest en gelukkig gaat het alweer beter.
     

Deel Deze Pagina