50% minder werken, uren verspreid?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Sara190, 13 dec 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sara190

    Sara190 Fanatiek lid

    29 nov 2018
    4.970
    2.529
    113
    Vrouw
    Hallo allemaal

    Ik ben ruim 27 weken zwanger en ik loop al weken door met harde buiken en stress op het werk ivm onderbezetting..

    Met veel moeite op het werk uiteindelijk aangekaart dat het niet meer ging dit was vorige week woensdag, ik werk ook fulltime..

    Nou heeft mijn manager met de arbo arts contact gehad en die adviseerde 50% te gaan werken maar wel later beginnen en dan eerder stoppen..

    Ik had zelf aangekaart halve dagen van 08:00 tot 12:00 en tussendoor 15 min pauze ofso. Nou zeggen zij dus later beginnen 2 uur werken dan 1 uur pauze dan weer 2 uur werken. Dwz dat ik toch 5 uur op de werkvloer ben.. terwijl ik liever eerder klaar ben en me rust thuis wil pakken zonder prikkels enal.. maar daar zijn ze het niet mee eens ze willen juist niet dat ik moe thuis kom terwijl voor mij vroeg beginnen niks uit maakt en ik denk die 4 uur moet ik toch maken en ik hoef die pauze op het werk niet. Ik ben dan liever thuis.

    Ik krijg nu pas een afspraak met de arbo arts binnen 2 weken niet eens op korte termijn ofso.

    Iemand anders ook zoiets meegemaakt?
     
  2. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.380
    3.897
    113
    noord holland
    Niet op deze manier ervaring mee, wel dat ze best met je mee kunnen denken.
    Het lijkt mij dat er vooral gekeken moet worden hoe jíj je dag ervaart en beleefd, hoe jij rust ervaart. Aangezien anderen nu over jou beslissen wat goed voor je is zou ik naar de arbo-arts bellen, aangeven dat je niet twee weken kan wachten op een afspraak dus nu graag wil overleggen. Geef aan dat je je hier niet prettig bij voelt en zelf goed kan voelen wat voor jou werkt. Gooi het er desnoods op dat je productiever en effectiever werkt als je door kan én daarnaast meer rust kunt pakken (tussen de middag slapen ;)) als je t op jouw manier doet.
     
    Sara190 vindt dit leuk.
  3. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    17.846
    16.878
    113
    Vrouw
    Mijn ervaring is dat jij zelf een gesprek met de arbo arts moet krijgen.. niet je baas of leidinggevende. Dan kun je bespreken wat je zelf denkt aan te kunnen....
     
    Sara190 vindt dit leuk.
  4. Milkyway7

    Milkyway7 Fanatiek lid

    28 apr 2020
    1.424
    934
    113
    Vrouw
    Noord-holland
    Ik heb het wel meegemaakt toen ik ziek was na de bevalling en moest gaan revalideren. Ze probeerde me toen ook op latere tijden te laten beginnen. Heb het toen geweigerd en gedaan wat het beste voor mij was en niet voor het werk. Voor mijn werk had het namelijk gevolgen voor de bezetting en regelen van vervanging.
    Dat zou ik ook benadrukken in het gesprek. Het gaat on jouw welzijn en jij weet wat het beste werkt voor je lijf en als daar later beginnen niet in past zou ik dat weigeren. Het werk kan wel een idee over iets hebben maar vaak is het datgene wat hun het beste uitkomt…
    Als je er niet goed bij voelt gewoon op je strepen gaan staan!
     
    Sara190 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina