Ik werk sinds 8 weken ofzo halve dagen, omdat het niet langer gaat. Mijn werk krijgt dat aangevuld van uwv. Nu had ik 2 weken vakantie, en vraag ik me opeens af, dat kost me toch halve dagen en geen hele dagen? xxx
Ik heb dit ook gehad, alleen was ik niet ziek vanwege de zwangerschap, maar 'gewoon' ziek. Mij kostte het toen wel gewoon hele dagen. Maar je zou het voor de zekerheid aan je P&D kunnen vragen.
Het kostte mij ook gewoon hele dagen i.p.v. halve dagen en ik vond dat eigenlijk ook wel logisch en eerlijk. Anders zou je dit jaar extra vakantie hebben doordat je nu halve dagen ziek bent.
Bij mij koste het HALVE dagen.. Was voor 50 % aan t werk, en die andere dus ziek. Volgens mij kun je nooit vakantieuren inleveren als je ziek bent.. Dus ook niet als je voor een gedeelte in de ziektewet zit
Maar ziek zijn (voor hoeveel % dan ook) is toch anders dan vakantie hebben.. Als je vakantie hebt, en je wordt ziek dan meld je dit toch ook aan je werkgever, zodat je vakantiedagen om worden gezet in ziektedagen en dus niet afgaan van je vakantie tegoed??
Ik werk momenteel ook halve dagen.. Afgelopen week heb ik een weekje vakantie gehad.. Bij mij worden er halve dagen afgeschreven.. Bij ons is het geloof ik wel zo dat als je weg gaat, echt op vakantie dus, dat je dat kenbaar moet maken en dat je dan volle dagen krijgt afgeschreven..
Klopt, ik houd dus nu veel vakantie dagen over omdat ze me nu maar voor helft een vakantiedag afschrijven.. Maar die plak ik straks aan me verlof.. Opgelost
Ik ben inderdaad wel een weekje weggeweest en heb dat ook gemeld aan het UWV en mijn werkgever. Waarschijnlijk dat er hier daarom hele dagen zijn afgeschreven?! Mhh zit me nu zelfs te bedenken dat ik eigenlijk niet eens weet of er wel hele dagen zijn afgeschreven. Ik heb het niet eens gecheckd en roep nu maar wat .
Bij ons is de regel: Bouw je ook vakantiedagen op, dan kost het je hele dagen. Bouw je geen vakantiedagen op door ziekte, dan kost het je alleen het deel dat je niet ziekgemeld bent.
ik zat 100% in de ziektewet door de zwangerschap, had 2 weken vakantie gepland staan. Van arboarts toestemming gehad, van mn leidinggevende ook en ik hoefde geen dagen in te leveren...(ik had het vrij normaal gevonden als het wel was hoor..)
Volgens mij is het idd zo dat je maar 50% vakantie hoeft in te leveren. Als je namelijk ziek word op vakantie, bijv een gebroken been en je geeft dat door aan je werkgever kost het je ook geen vakantiedagen. Je word dan ziekgemeld en je dagen houd je over.
bij mijn vorie zwangerschap inderdaad 50 % vakantieuren tijdens de vakantie. maar ben deze keer eens benieuwd, nu gaan we ook weg en toen niet. en toen betaalde ik geen wachtdagen ( uren ) en deze keer wel, waat volgens mij ook niet klopt. succes ermee