6,4 zwanger en nu al last van lage rugpijn

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door SamirsVrouwtje, 5 mei 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SamirsVrouwtje

    SamirsVrouwtje Fanatiek lid

    20 jan 2015
    3.311
    1.893
    113
    Vrouw
    Hi meiden,

    Dit is mijn derde zwangerschap en heb (vooral wanneer ik een drukke dag hebt gehad) best wel veel last van lage rugpijn. Zo vroeg al? Wie heeft dit ook?
     
  2. MB91

    MB91 Fanatiek lid

    Balen zeg :( ikzelf heb het sinds week 8/9 en loop ook al bij een fysio. Bij mij zijn het hormonen en een te rechte houding waardoor m'n spieren hard moeten werken en hormonen ze juist weker maken. Dit zorgt voor pijn in m'n ruggewervel. Met oefeningen is een heel eind te komen... Zou er vooral niet te lang mee blijven lopen en luisteren naar je lichaam. :):thumup:
     
  3. Kitty89

    Kitty89 Actief lid

    13 aug 2020
    219
    256
    63
    Vrouw
    Ik had het ook al heel vroeg. Inclusief pijn in m’n lies en m’n heupen. Hier is het bekkeninstabiliteit.
    Maak het je verloskundige kenbaar en vraag om advies.
     
  4. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.821
    14.155
    113
    valt nu mee maar ik let heel bewust op wat ik doe en laat ook veel preventief. Heb je al eens met een bekkenfysio gesproken? Veel klachten kunnen daar uit ontstaan. Met richtlijnen op jouw situatie kan je al een heel eind verder.

    Hier nog even afwachten tot de echo di. avond en als die oke is bekkenfysio weer bellen. (hier al een paar keer een mk dus afwachtend).

    De mijne is sowieso permanent alleen de gradatie verschilt, voornamelijk prima leefbaar met een paar sporten die bijv. not done zijn.

    Maar ook met 26 weken in je eerste zwangerschap in een rolstoel komen omdat 400 meter lopen echt niet meer te doen is van de pijn. Liep toen niet bij een bekkenfysio en had daar allang heengestuurd moeten zijn maar mijn vk gaf aan dat het erbij hoorde. Ik, naief, ging daar van uit.

    Overlast zal ik toch wel hebben, maar ik ben er best wel toe geneigd om die rolstoel proberen te voorkomen waar mogelijk (en anders is t maar zo, de wereld vergaat niet maar tis wat omslachtig)

    En ik heb een super leuke meid als bekkenfysio, dat helpt ook! Drempel is niet zo hoog en inwendig kunnen ze helemaal niks als je zwanger bent, mocht je daar bang voor wezen. Maar hoe je staat en welke spieren er in de knoop zitten is vaak al een goed aanknopingspunt om je tips mee te geven en periodiek evt. die spieren te ontknopen
     
  5. SamirsVrouwtje

    SamirsVrouwtje Fanatiek lid

    20 jan 2015
    3.311
    1.893
    113
    Vrouw
    bedankt voor je lange bericht, helaas is t bij mij geëindigd met een miskraam:(
     
  6. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.821
    14.155
    113
    He gadver...sterkte meis :cry:
     
    SamirsVrouwtje vindt dit leuk.
  7. SamirsVrouwtje

    SamirsVrouwtje Fanatiek lid

    20 jan 2015
    3.311
    1.893
    113
    Vrouw
    dankjewel! Heb het een beetje een plekje kunnen geven. We gaan weer verder want de droom voor een derde is te sterk aanwezig!
     
    Vero0504 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina