6,5 maand en slapen 's nachts drama

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door jeske160789, 16 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jeske160789

    jeske160789 Bekend lid

    9 sep 2015
    553
    72
    28
    Sinds 8weken slaapt mijn dochter snachts erg slecht. Veel wakker en valt niet in bed in slaap, huilt zich overstuur. 9 van de 10x valt ze wel in mijn armen in slaap.

    Nu merkte ik gister dat er wel een tandje doorkomt. Puntje is zichtbaar.

    Volgens het cb moet ik er laten huilen en na 5min gaan kijken en dit langzaam opbouwen. Maar dit gaat zo tegen mijn gevoel in. Terwijl ik weet dat haar oppakken em troosten ook niet de oplossing is.

    Iemand nog tips
     
  2. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.909
    3.328
    113
    Waarom is troosten en oppakken geen oplossing als ze je duidelijk nodig heeft? Zo klein hoeft ze het toch niet alleen op te kunnen lossen.

    Al aan samen slapen gedacht?
     
    Blijdorp vindt dit leuk.
  3. Imona

    Imona VIP lid

    8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Tsmdkes kunnen heel vervelend zijn.

    En als je alleen ligt op een donkere kamer voel je alles..

    Al dentinox en zetpil geprobeerd voor het slapen gaan? Dat werkt hier meestal goed als er tandjes op komst zijn.

    En met pijn.. Gewoon lekker troosten...

    Cb is leuk, maar die adviezen af en toe... zij willen toch ook hulp als ze pijn in hun mond hebben?
     
  4. jeske160789

    jeske160789 Bekend lid

    9 sep 2015
    553
    72
    28
    Dat zegt mijn gevoel dus ook, soms doet ze het wel om aandacht hoor. Maar dat verschil is heel snel te zien als er een glimlach komt.

    We nemen er soms bij ons in bed, dan slaapt ze goed door. Maar willen niet dat ze hier aan went. slaap namelijk zelf dan niet goed
     
  5. jeske160789

    jeske160789 Bekend lid

    9 sep 2015
    553
    72
    28
    Overdag heeft ze nergens last van, zou het snachts dan wel kunnen.
    CB zei namelijk dat ze er dan overdag ook last van moest hebben en je dit zou merken.
     
  6. MamaLe

    MamaLe Fanatiek lid

    28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Evt dentinox? Hier was het rond dezelfde periode drama en heeft 7 maanden geduurd. Moet wel zeggen dat ze tussen 5,5 - 11,5 maand 8 tanden, 4 kiezen en de hoektanden heeft gekregen dus dit was ook een heftige periode voor haar. Overdag geen last van de tanden (afgezien van kwijlen/kauwen) maar 's nachts heel onrustig.
    Verder heb ik altijd getroost (en gevoed aangezien ze alleen aan de borst in slaap viel) en zodra ze sliep in bed gelegd. Ik heb mijn beide kinderen altijd slapend weg gelegd en op gegeven moment was dat (uit zichzelf) niet meer nodig dus met dat 'leren zelf in te slapen' heb ik niet zoveel.
     
  7. Imona

    Imona VIP lid

    8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Hier overdag ook geen last van tanden. Alleen wat meer kwijlen en kauwen, maar niet echt pijn. Dat begint hier dus als hij naar bed gaat. Of net slaapt en na een uurtje huilend wakker wordt.
     
    Blijdorp vindt dit leuk.
  8. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Overdag is er afleiding. In het donker, in stilte en alleen voel je alles extra hard. Dat is toch bij jezelf ook zo?

    Wat voor een onwetende barbaren zijn dat op je cb?
     
  9. jeske160789

    jeske160789 Bekend lid

    9 sep 2015
    553
    72
    28
    Heb er gister/vannacht lekker bijnme genomen op de arm. Is zo lekker in slaap gevallen en heeft een hele nacht doorgeslapen.

    Toen ik er vanmiddag bij opa en oma ging ophalen voelde ze erg warm en jengelig. Mevr. Heeft koorts en der tandje is opeens een stuk beter zichtbaar.

    Ga er dus vanuit dat het wel last van der tandjes is snachts..

    Gelijk zalf voor der tandjes gehaald en een zetpil gegeven. Mevr. Ligt nu heerlijk op mijn borst te slapen.

    Het laten huilen gaat zo tegen mijn gevoel in
     
    Blijdorp vindt dit leuk.
  10. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    Helemaal goed toch als je het zo op kunt lossen? Lekker cb negeren met hun tip.
     
  11. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Paracetamol geprobeerd? Kan wonderen doen. En het CB niet zomaar afschrijven. Die mensen bedoelen het ook goed en van vijf minuten huilen is nog geen kind slechter geworden. Weten alle moeders met meer dan 1 kind.
     
    Paardenbloem vindt dit leuk.
  12. jeske160789

    jeske160789 Bekend lid

    9 sep 2015
    553
    72
    28
    Ja klopt. Maar het probleem is, dat ze niet meer te kalmeren is als je dit vaker probeert. 5min huilen troosten enz. Dan is ze over haar toeren.

    Vanmiddag zetpil gehad. Nu ligt ze nog steeds te slapen bij mij. Zo even een fles geven en naar bed brengen..
     
  13. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Het gaat toch niet om een beetje huilen? Het gaat om een kind dat overstuur is van de pijn. Waarom je dan als ouder gewoon weg moet wandelen en je kind het zelf laten uitzoeken, is me een compleet raadsel.
     
    Blijdorp vindt dit leuk.
  14. Imona

    Imona VIP lid

    8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Hier ook 1 last van tanden. Wil ook niet slapen. Net dentinox gesmeerd en zetpil bij de hand. Dus ik voel met je mee.
    Afgelopen uur 5x naar boven geweest.

    Zitten in bed. Kwijlen. Knuffels afkluiven.
     

Deel Deze Pagina