6 a 7 dagen achterstand bij 1e echo

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Appeltje85, 5 jul 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Appeltje85

    Appeltje85 Bekend lid

    22 jan 2016
    651
    296
    63
    Vrouw
    Financiele dienstverlening
    Veldhoven
    Ik heb gisteravond de 1e echo gehad en het zag er op het eerste gezicht perfect uit met een stevig kloppend hartje. Alleen kwam de meting steeds op 6 a 7 dagen minder uit dan ik daadwerkelijk zwanger ben. Ik weet precies wanneer mijn eisprong was (1 dag na de piek in rekbaar slijm). Dat moment hebben we gemeenschap gehad en in de week daarna niet meer. Dus de eisprong kan onmogelijk veel later zijn geweest. Late innesteling lijkt me ook onwaarschijnlijk want dan kan ik nooit met 3.6 duidelijk positief getest hebben.

    De verloskundige zei dat ik moet proberen om me niet druk te maken omdat het er goed uitziet, alleen met een wat kortere zwangerschapsduur.

    Iemand ervaringen?
     
  2. Chrissie1990

    Chrissie1990 Fanatiek lid

    26 aug 2016
    1.180
    1.079
    113
    Hulpverlener
    Kan ook zijn dat ze niet goed hebben gemeten he. een milimeter ernaast en het scheelt al een hoop. Als de verloskundige zegt dat het goed is zou ik daar maar vanuit gaan.
     
  3. AnnevandePol

    AnnevandePol Bekend lid

    13 jul 2014
    806
    229
    43
    Vrouw
    Haarlem
    Late innesteling is ook nog een mogelijkheid. ;)
     
  4. sannekrul

    sannekrul Fanatiek lid

    9 jan 2012
    1.542
    1.106
    113
    Vrouw
    Volgende echo wordt je vast vooruit gezet.. ik ben daarom zo blij dat ze bij mij bij de tweede niet hebben opgemeten .. wel zei ze “je bent lang niet zo ver als dat je denkt hoor voor zover ik het kan zien ” ook een shit opmerking .. met de termijnecho was ik 5 dagen verder gezet dan mijn eigen berekening :roflmao:
    Komt goed! Het hartje klopte mooi dus ❤️
     
  5. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Een kloppend hartje is heel positief.
    Ik was bij mijn 1e echo ook een week minder ver dan ik dacht, maakte me daar erg druk om.
    Uiteindelijk zijn we zo’n 30 weken verder.
     
  6. AvdY

    AvdY Niet meer actief

    Sorry, hier geen positieve ervaringen, ook niet met wel een kloppend hartje.
     
  7. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.578
    15.060
    113
    Nabij Utrecht
    Wanneer was je zw test positief en heb je daar een foto van?
     
  8. Flamingo1990

    Flamingo1990 Niet meer actief

    Helaas geen positieve ervaring hier. Bij de eerste echo bleek het vruchtje 6 dagen jonger dan ik zwanger was. Het hartje klopte prachtig en er leek niks aan de hand. Ik was toen 6+6 zwanger volgens de meting. De verloskundige gaf aan dat het niet erg is en vaker voorkomt. Uiteindelijk heb ik rond de 10 weken een miskraam gekregen, dus bij mij was er weldegelijk iets aan de hand.

    Ik heb destijds ook veel gegoogled. Ik las dat ook veel positieve verhalen, dus volgens mij kan het voor jou nog alle kanten op.. sterkte in deze lastige tijd!
     
  9. Wizzy5

    Wizzy5 Bekend lid

    27 mrt 2019
    803
    957
    93
    Vrouw
    Ik had mijn eerste echo met 6.6 wkn. (volgens de meting).
    Bij de termijn echo uiteindelijk een week vooruit gezet. Op dit termijn is een meetfoutje zo gemaakt hoor. Zou me er echt niet druk om maken.
     
  10. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Bij mij ook 6 dgn verschil maar ik weet niet wanneer mijn ei was dus dat is anders...
    Bij mijn ma had ik 2 weken verschil dar is meestal echt niet goed
     
  11. Wij2018

    Wij2018 Actief lid

    21 jul 2018
    465
    156
    43
    Vrouw
    Zowel bij de eerste als tweede was ik bij de eerste echo niet zover volgens de echo als dat ik daadwerkelijk was. De eerste was met 7 weken en de tweede met 6 weken en 2 dagen. Beide kloppend hartje en met termijnecho werd het alweer bijgesteld.

    Ofwel, het zegt niets en ik zou me er ook echt niet druk om maken.

    Gefeliciteerd met je zwangerschap trouwens :)
     
  12. Krily

    Krily VIP lid

    20 jul 2017
    5.035
    3.776
    113
    Vrouw
    Hier geen positieve ervaring.. bij de eerste echo 7 weken ipv 7+6. Wel een kloppend hartje. Bij de tweede echo nog steeds kloppend hartje maar niet goed gegroeid en bij de derde echo was het hartje gestopt (met 10 weken).

    Gelukkig zijn er ook veel positieve verhalen. Wanneer heb je weer een echo? Duim voor je!
     
  13. Simmiee

    Simmiee Actief lid

    15 apr 2015
    396
    222
    43
    Hier ook bij de eerste echo zo'n verschil. De gyn was ervan overtuigd dat ik echt niet verder kon zijn. Hier ook een topic geopend en vol stress op de volgende echo gewacht, daar werd ik weer 1.5 week vooruit gezet. De gyn van de 2e echo vond het verschil maar gek :rolleyes: en zei dat er zo vroeg ook enorme foutmarges zijn..:| gek dat de eerste gyn daar niks over had gezegd :confused:
     
  14. Lavita

    Lavita Bekend lid

    23 aug 2016
    909
    953
    93
    Bij mijn eerste zwangerschap werd ik tijdens de eerste echo 8 dagen teruggezet. Ik wist toen niet dat dit ook een slecht teken kon zijn, dus heb me nergens druk om gemaakt. Met de termijnecho werd ik 8 dagen naar voren gezet en toen zat ik weer op het juiste termijn volgens mijn eigen berekeningen.
     
  15. Line85

    Line85 Bekend lid

    27 feb 2017
    856
    871
    93
    Vrouw
    Regio Utrecht
    #15 Line85, 7 jul 2019
    Laatst bewerkt: 7 jul 2019
    Hier helaas ook geen positieve ervaring. Bij mn eerste zwangerschap had ik een echo bij 7,5 week en het kindje liep een week achter. Wel goed kloppend hartje. Bij 8,5 week was er weinig veranderd. Nog steeds een week achter. Uiteindelijk bij 10 weken, geen kloppend hartje meer en heb ik een miskraam gekregen. Ik heb het vruchtje opgevangen en het was echt heel erg klein.

    Ik wist ook zeker wanneer mn eisprong was geweest, vanwege IUI. Dus die week korter was al een teken. Gynaecoloog zei er verder niks over tijdens de echo. Alleen dat het afwachten was.

    Hopelijk is het bij jou gewoon positief en heb je een late eisprong gehad.
     
    margarethd vindt dit leuk.
  16. Appeltje85

    Appeltje85 Bekend lid

    22 jan 2016
    651
    296
    63
    Vrouw
    Financiele dienstverlening
    Veldhoven
    Bedankt voor jullie reacties. Ik heb me enorme zorgen gemaakt, maar op de echo erna was het verschil nog maar 2 dagen en volgens de verloskundige ziet het er perfect uit. Het vruchtje ligt met het kontje tegen de baarmoederwand aan dus het is slecht te meten. Ben blij dat het verschil nu minimaal is :)
     
    Nvd, sarah28, Eef92 en 3 anderen vinden dit leuk.
  17. Appeltje85

    Appeltje85 Bekend lid

    22 jan 2016
    651
    296
    63
    Vrouw
    Financiele dienstverlening
    Veldhoven
    En nog een update: ik zit inmiddels weer op de eigen berekende termijn :)
     
    Nvd, LolaLisa, sannekrul en 5 anderen vinden dit leuk.
  18. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.578
    15.060
    113
    Nabij Utrecht
    Wat fijn zeg!!
     
    Appeltje85 vindt dit leuk.
  19. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Wat fijn zeg!!
     
    Appeltje85 vindt dit leuk.
  20. Flamingo1990

    Flamingo1990 Niet meer actief

    Super fijn nieuws!
     
    Appeltje85 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina