6 maanden ‘s nachts feest

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Elocina, 21 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elocina

    Elocina Actief lid

    19 aug 2015
    472
    105
    43
    Ons meisje is nu dik 6 maanden en we hebben qua slapen echt een droombaby. Vanaf 3 weken 12-6 en al snel werd dat 7-7 met een flesje om 11, waarmee we rond 5 maanden ook konden stoppen.
    Overdag slaapt ze nog 3-4 uur, verdeelt over 3 slaapjes, ene keer wat meer ‘s ochtends en andere keer wat meer ‘s middags. So far alleen maar blij natuurlijk!

    Nu heeft ze regelmatig dat ze ‘s nachts wakker wordt en dan is het feest. Kletsen, gillen (er zit een goeie volumeknop op Haha) en draaien. Ik geef haar meestal speentje, aai over haar bol maar nog voor ik wegben heeft ze het speentje al weer uitgespuugd en kijkt ze me met grote glimlach uitdagend aan. Moet dan echt mijn best doen om niet te lachen maar nog een keer speentje, aai, slaapliedje en wegwezen. Ze ligt dan rustig nog een uur te kletsen en gillen en gaat dan weer slapen. Heeft geen honger ofzo, en is dus ook niet verdrietig, geen nachtmerries, dus je zou denken joh laat lekker.
    Doe ik ook. Ondanks dat het wel wat uren slaap kost want ze ligt in de kamer naast ons.

    Maar ben gewoon ook benieuwd: wat kan dit zijn, waarom is het zo’n nachtvlindertje, slaapt ze overdag teveel misschien? Iemand ideeen?
    Of ervaringen van dingen die geholpen hebben?
     
  2. Jackie87

    Jackie87 VIP lid

    6 aug 2013
    5.431
    2.867
    113
    Mijn baby heeft dat ook gedaan. Met 5 maanden volgens mij. Dan was ze idd ook ruim een uur klaar wakker 's nachts. Spelen, kletsen gillen. Wij slapen samen, dus ik deed niks. Ik reageerde er niet op en deed alsof ik sliep haha. Het is vanzelf over gegaan.
     
  3. Lill

    Lill VIP lid

    24 aug 2008
    9.708
    6.520
    113
    Vrouw
    Hier ook. Geen uur overigens. Ik heb voor mezelf de regel aangehouden: zolang ie niet huilt ga ik er niet heen.
     
  4. kkatinka

    kkatinka Actief lid

    6 aug 2014
    340
    5
    18
    Ik herken het, zit er midden in
     
  5. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.695
    14.045
    113
    Hier ook, hoefde er ook niet heen party animal kon zonder mij ook een feestje bouwen. Feest werd groter naarmate zij groter werd. Springen en rennen in dr bed, theekringetje met dr knuffies, hele verhalen worden er verteld in die kamer, inmiddels probeert ze te zingen. Rond 22:00 / 01:00 / 03:00 is t meestal.

    Spenen worden nu vakkundig achter ons aan gegooid. Helaas roep ik dan "je hebt er nog een!!!" en ga de deur uit. We hebben 3 spenen in dr bed, ze kan er altijd 1 vinden maar niet tegelijk 3 gooien.
     
  6. FoxyDiamond

    FoxyDiamond Bekend lid

    23 jan 2017
    637
    231
    43
    Herkenbaar, mijn zoontje heeft ook op en af dit soort fases. Niet met kletsen en praten, maar dan met huilen. Soms duurt zo'n fase een week, soms 2, afgelopen maand de hele maand.. En net als je denkt dat er geen einde aan komt, is het van de één op de andere dag over.

    Ik geef er altijd maar gewoon aan toe, afgelopen maand heeft ie snachts ook weer elke nacht een flesje gehad. Zo slapen we allemaal het snelste weer. Gewenning ben ik niet bang voor, want hij slaapt nu weer netjes het klokje rond.
     

Deel Deze Pagina