6 weken zonder menstruatie voor puber, beste oplossing?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Athina, 1 jun 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.491
    3.160
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Hallo allemaal!

    Onze dochter van (dan) 15 gaat volgend jaar 5 weken op een zeilreis in de Cariben. Hoewel ze zeker niet het enige meisje zal zijn wat met haar menstruatie zit tegen die tijd - hoopt ze eigenlijk dat er een manier is om in die periode niet ongesteld te worden. Een paar beroerde dagen, (zowel fysiek als emotioneel) en natuurlijk telkens het gedoe. Zeker in de warmte.. En met echt pech dat 2x....

    Toen ik zelf in mijn jeugd met een kamp zat, heb ik een paar dagen primolut geslikt, op voorschrift van de huisarts. Maarja, dat was een kamp van 7 dagen ofzo.

    Mijn eigen ervaring met de pil is eigenlijk dat mijn lijf totaal niet op doorslikken reageert. Dus als dat al een optie zou zijn, heb ik er niet veel vertrouwen in (hoewel mijn ervaringen natuurlijk niets zeggen over hoe dochter gaat reageren) .

    Dus mijn vraag; hebben jullie dochter weleens voor langere tijd hun menstruatie uitgesteld en hoe dan? En als ze een pil (door)slikken vanwege andere klachten, hebben ze dan geen last van doorbraakbloedingen? En hoe lang slikken ze hem dan door? Welke pil?
     
  2. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Geen ervaring hier maar ik denk dat het voor iedereen anders werkt. Enige optie is dan denk ik de pil gaan slikken en kijken wat er gebeurt als ze 'm langer doorslikt. Zou je evenuteel ook al eerder kunnen testen, ruim voordat ze vertrekt.
     
  3. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.807
    32.714
    113
    Ja dat denk ik ook. Voor mij werkte doorslikken ook nooit, maar mijn zus deed dat het hele jaar door.
     
  4. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.937
    15.246
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Dat is heel wisselend.
    Ik kon hem ook nooit doorslikken.
    Mijn oudste dochter slikt hem weleens 3 maanden.
    Ik vind dat veel te lang maar zij vindt het alleen maar fijn.
    Toevallig had ze afgelopen maand wel spotting.
    Vergeten pil en toen al vrij snel bruine afscheiding.
    Dan last ze wel wat eerder een stopweek in.
    Het is net zoals ieder anticonceptiemiddel altijd afwachten hoe iemand hier op reageert.
    Ik zou een aantal maanden voor aanvang van haar reis alvast starten met de pil en kijken hoe ze erop reageert.
     
  5. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.404
    3.954
    113
    noord holland
    Ik kon vroeger prima de pil doorklikken wanneer ik wilde. Had verder vantevoren geen heftige menstruatie ofzo. Mijn oudste dochter kon dat in t begin wel (is ze gaan doen op advies vanwege heftige menstruaties), maar helaas brak ze daar na een tijd ook steeds doorheen.
    Ik zou denk ik gewoon aan de pil gaan, proberen of t bij haar past en of ze er goed op reageerd. Dat is toch altijd het handigst vanwege de mogelijkheid tot doorslikken etc.
     

Deel Deze Pagina