6 weken zwanger en bruin/roze afscheiding

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Emma1995, 15 feb 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emma1995

    Emma1995 Fanatiek lid

    17 nov 2018
    1.188
    796
    113
    Vandaag ben ik ongeveer 6+3 dagen zwanger na een ivf traject en ik heb sinds afgelopen vrijdag last van lichtroze afscheiding. Ik heb hiervoor een vroege echo gehad, maar het was nog te vroeg om hartactiviteit te kunnen waarnemen. Volgens de Vk kon het 2 kanten opgaan.

    Het is niet veel en ik spot het alleen bij het afvegen en af en toe is het meer bruinachtige afscheiding en soms dan weer roze. Iig niet helderrood bloed. Verder heb geen krampen, alleen vrijdag even krampen gehad.

    Ik las dat sommige vrouwen hier nou eenmaal last van hebben, sommige zelfs de gehele zwangerschap, maar ik ben toch erg benieuwd naar jullie ervaringen.
     
  2. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    Hier sinds 12 dpo bloedverlies gehad, het begon met alleen roze afscheiding maar heb ook echt dagen gehad met helderrood bloed. Zelden bruin. Niet veel hoor, niet zoals een menstruatie. Heb me er erg veel zorgen om gemaakt, met 5+5 kreeg ik eerste echo waar naast lege vruchtzak (normaal voor dat termijn) een hematoom te zien was. Kon 2 kanten op, het kon het vruchtzakje mee trekken naar buiten. Toen met 6+3 of 6+5 geloof ik echo gehad, toen was er ineens een vruchtje met hartslag te zien! Week erop had ik eigenlijk mijn officiële eerste echo in het ziekenhuis, ben zwanger geworden via OI. de andere 2 heb ik bij vk gedaan. Zag er ook allemaal prima uit, hematoom nog steeds zichtbaar. Week erop weer echo gehad, weer alles goed.

    Heb 4 weken ongeveer non stop bloedverlies gehad, sinds 8 weken echo gaat het erg op en neer, dan paar dagen geen bloeding dan paar dagen weer wat in afscheiding en soms ietsjes meer. Nu weer paar dagen niks, maar zag net weer iets rozige afscheiding. Vrijdag mijn termijnecho gehad en de kleine doet het hartstikke goed! En de doorbloeding is ook allemaal beter, dus kan goed zijn dat ik gewoon gevoelige baarmoeder heb en dat er snel een adertje springt. Bij mij betekent de bloeding dus niks.

    Het klopt dat bloeding 50/50 kan zijn en dat maakt het gewoon extra spannend.. maar hier in ieder geval een positief verhaal. Ik wil wel tip meegeven om het rustig aan te doen, vk’s adviseren het in principe niet maar heb dit online veel gelezen en ik merkte wel dat het vaak erger werd als ik meer deed. Maar heeft misschien ook te maken met dat ik een hematoom heb en dat ik dus bang was dat vruchtzak geen kans maakte als er in een keer te veel uit kwam. Dan beter geleidelijk beetjes..

    heb je binnenkort nog een echo? Hebben ze ook kunnen zien waar de bloeding vandaan kwam? Het kan op dit termijn echt een dag verschil zijn met hartactie etc. Ik hoop dat alles goed blijft gaan! ❤️
     
  3. Emma1995

    Emma1995 Fanatiek lid

    17 nov 2018
    1.188
    796
    113

    Wauw gelukkig zit alles goed bij je! Ik leef dezelfde angst dus kan me voorstellen hoe eng dat voor je geweest moet zijn. Vooral dat helderrood. Gaat het om veel bloed of valt dat mee? Ik was ongeveer 6 weken toch ik echo had en er was geen hematoom. Moet eerlijk zeggen dat de vk me niet gerust stelde hoor. Ik had eigenlijk geaccepteerd dat het mis zou gaan en dat het snel zou doorzetten maar nu paar dagen later en het nog steeds niet veel en ook geen krampen. Af en toe kleine krampjes maar die komen en gaan.

    Volgens de vk was het misschien innesteling, maar ze wist niet waar het vandaan zou kunnen komen. Maar heb het nu al 4 dagen.. dus is wel raar als er niet echt een oorzaak is lijkt me. Ben iig op van de zenuwen. Probeer niet al te veel te googelen maar goed blijft lastig


    Morgen heb ik een echo bij de kliniek, dus ben erg benieuwd hoe of wat. Hopelijk meer duidelijkheid.
     
  4. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    Bij mij was het erg wisselend, over het algemeen alleen wat met afvegen en zagik het ook wel in de urine. Met afvegen leek het soms wel veel. enkele keer kwam het ook echt in ondergoed, paar druppels dus niet echt maandverband waardig maar het was wel elke keer schrikken als het ineens wat meer werd. Vervelend dat je vk je niet kon geruststellen.. dat was bij mij wel het geval, had geen zak aan het ziekenhuis :|

    Soms is er ook gewoon geen duidelijke oorzaak, ik denk dat sommige mensen gewoon een gevoelige baarmoedermond hebben bijvoorbeeld. Dan bij tillen, niezen, ontlasting of druk doen kan er al adertje open springen. Was het trouwens een inwendige of uitwendige echo? Fijn dat je morgen weer een echo hebt!
     
  5. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Hier sinds 5,5 week bruinige afscheiding (1x rood). Wij mochten voor een vroege echo met 6.6. Met onze geschiedenis dachten we dat het vast weer mis was. Maar alles bleek gelukkig goed te zijn. Bij mij kwam het waarschijnlijk van de baarmoedermond welke extra gevoelig was door de utrogestan. Hier ben ik met 9 weken mee gestopt en het bloeden is sinds een paar dagen ook over.
     
    Emma1995 en Orchid24 vinden dit leuk.
  6. Emma1995

    Emma1995 Fanatiek lid

    17 nov 2018
    1.188
    796
    113


    Ja dat kan natuurlijk wel dat het zo gevoelig is en daarom gebeurt. Ik ging eerst met een wattenstaafje klein stukje naar binnen kijken of de bloeding niet erger werd of was gestopt omdat het nooit in m’n onderzoek zat of maansverband en weinig op me wc-papier. Maar een vriendin van me zie dat dat niet zo slim was en misschien wel erger maak zo. Dus daar ben ik maar mee gestopt. Na de echo die inwendig was begon ik wel meteen meer bloed te verliezen en werd het echt helderrood. Dus het is denk wel gevoelig daarboven.

    echo was trouwens inwendig, de baby lag diep dus ze zag het allemaal niet Zo goed.
     
  7. Emma1995

    Emma1995 Fanatiek lid

    17 nov 2018
    1.188
    796
    113

    Oh jeetje wat eng! Zeker als het ook paar keer mis is gegaan.. pff. Gelukkig is het nu gestopt, maar kan me voorstellen dat je hiervan wel slapeloze nachten hebt gehad.
    Ik gebruik ook een vorm van utrogestan, maar dan dupashon, dit moet ik trouwens gewoon slikken ipv inbrengen. Dus vraag me af of het daardoor zou kunnen komen
     
  8. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    Zou ik in het vervolg ook niet meer doen, niet dat keer kwaad kan denk ik maar beter dat hele gebied maar zo veel mogelijk met rust laten. Je zou morgen als met inwendig niet goed te zien is, kunnen vragen om uitwendig. Bij mij was inwendig namelijk een heel stuk onduidelijker dan uitwendig. Met 6+3 zag ik niks inwendig, mijn vk goed kijken en ze dacht iets te zien.. ik dacht nee zit niks.. maar toen deed ze uitwendig en ineens een heel duidelijk vruchtje met hartslag te zien.

    Ik ga duimen voor je meid en hoop dat je morgen goed nieuws krijgt! ❤️
     
    Emma1995 vindt dit leuk.
  9. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Het kan wel zijn dat je beter doorbloed bent en als je teveel doet (tillen, lastige ontlasting etc) er wat scheurt. Ik hoop voor je dat het niets ergs is!
     
  10. Featherr

    Featherr Fanatiek lid

    20 jun 2016
    3.113
    2.537
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik heb van 6 tot 9 weken ongeveer regelmatig roze verlies gehad. Op een gegeven moment kon ik het wel koppelen met naar de wc gaan en ontlasten. Iedere keer daarna was er bloed. Ook bracht ik lutinus (soort utrogestan) in en soms bloedde het daardoor ook.

    Nu heb ik het bijna nooit meer. Laatst toevallig en toen schrok ik toch weer een beetje maar zolang het licht roze blijft (dan is het sowieso erg weinig bloed) of bruin en er geen krampen bij komen dan gaat het goed :)
     
    Emma1995 vindt dit leuk.
  11. Chechi

    Chechi Niet meer actief

    Eerste zwangerschap af en toe bloedverlies. Dit werd met 11 weken een miskraam (met 7,5 week gestopt met hartje kloppen).

    Tweede zwangerschap geen bloedverlies. Prachtige zoon geworden.

    Derde zwangerschap. Op en af bruinverlies en helderbloedverlies rond de 5-6-7 weken, ook best wel wat! Toch een prachtige echo gehad en het hartje een 2 dagen geleden nog horen kloppen. Ben nu inmiddels 11 weken. Straks een termijn echo, ga er vanuit dat het helemaal goed zit.

    Dus... ik ben tot nu toe het ultieme bewijs dat bloedverlies alles kan zijn.

    Duimen voor een prachtige echo over een tijdje! Het is zoooo onzeker en beangstigend allemaal, vooral als je wens zo is en het moeilijk ging dat zwanger worden.
     
  12. Lenainlove

    Lenainlove Actief lid

    8 jul 2020
    280
    222
    43
    Vrouw
    Hier zowel bij de eerste zwangerschap als de tweede in het eerste trimester regelmatig last gehad van (een beetje) bloed. Was steeds niets aan de hand en lijkt bij mij dus altijd onschuldig te zijn. Hopelijk voor jou ook!!
     
  13. Noralie87

    Noralie87 VIP lid

    11 jun 2013
    7.109
    4.701
    113
    Vrouw
    verzorgende-IG
    Zuid-Holland
    Ik heb ook regelmatig last van bloedverlies. Rood, roze, bruinig, allemaal gehad. Zelfs met krampen. Tot nu toe is alles goed!! Dus het kan zeker goed gaan!
     
  14. Eevie82

    Eevie82 Bekend lid

    2 jun 2018
    888
    1.184
    93
    Vrouw
    Mijn eerste zwangerschap - geen bloedverlies - eindigde na een missed abortion. Tweede zwangerschap idem. Deze derde zwangerschap eerst wat bruinverlies en van week 9-15 af en toe heftige helderrode bloedingen en non-stop oud bloedverlies. Maar inmiddels ruim 27 wk zwanger! Het kan dus alle kanten op, hopelijk voor jou ook.
     
  15. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.870
    15.309
    113
    Ik heb dit in de zwangerschap van mijn beide dochters gehad. Is dus bij beide goedgekomen :)

    Hopelijk bij jou ook!
     

Deel Deze Pagina