6 weken zwanger en hematoom: ervaringen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Evi88, 3 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Evi88

    Evi88 Niet meer actief

    Dag dames,

    Waar ik dacht een miskraam te hebben, bleek er gisteren toch een hartje te zijn een kleine hematoom te zitten. Dat zou de bloedingen moeten verklaren.

    Volgens de gyn zat de hematoom niet in de buurt van de vruchtzak en zijn mijn kansen op een miskraam even groot als een ander bij 6 weken: 20% (klinkt zo hoog!). Ik hoefde geen rust te houden, dat zou geen invloed hebben.

    Na mijn afspraak ben ik boodschappen gaan doen. Hierna weer best wat bloedverlies: helderrood, geen stolsels. Na rust te hebben genomen en een nacht slapen weer geen bloed meer. Ook als ik kijk naar eerdere bloedingen lijkt lichamelijke inspanning wel invloed te hebben op de bloedingen. Volgens de VK zit dat tussen mijn oren.

    Ik vind het zo lastig en spannend allemaal. Al dat bloeden kan niet goed zijn. En dat lees ik ook vaak dat in België wel bedrust wordt voorgeschreven. Aargh.

    Zijn er dames die hun ervaringen met bloedingen/hematoom willen delen?
     
  2. ShallY

    ShallY Fanatiek lid

    14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Geen ervaring maar als het voor jou goed voelt zou ik gewoon veel rust pakken.
    Baad het niet, schaad het niet.

    Succes!
     
  3. Evi88

    Evi88 Niet meer actief

    Dat doe ik ook zeker als ik thuis ben :) Mijn probleem is dat ik ook moet werken en dus geen officiële reden heb om dit niet/minder te doen.
     
  4. Frummels

    Frummels Fanatiek lid

    31 mrt 2015
    4.475
    2.832
    113
    Vrouw
    Ik heb mijn tweede zwangerschap een hematoom gehad. De gyn en vk zeiden dat ik er niets aan kon doen en gewoon alles mocht blijven doen. Elke keer na inspanning bloedverlies en uiteindelijk met negen weken geen hartje meer na weer een bloedaanval de dag ervoor. Het vruchtje was die week ervoor al wel al war achter gaan lopen. Ik lag toen het gebeurde ook al anderhalve week veel in bed, omdat ik steeds veel bloed verloor bij bewegen, maar bij mij heeft het niet geholpen. Al weet ik dus niet od ik het had kunnen voorkome nals ik eerder was gaan liggen. Ik loop nu in België en zij raden met bloedverlies altijd bedrust aan. Bloedingen prikkelen de baarmoeder en als die gaat verkrampen om het bloed eruit te laten kan het zijn da je vruchtje daarin wordt meegenomen.

    Ik zou je gevoel hierin volgen, maar mocht ik het nogmaals meemaken dan zou ik direct plat gaan (al komt dat ook door alle miskramen die ik heb meegemaakt). Succes.
     
  5. Evi88

    Evi88 Niet meer actief

    Jeetje @Frummels, wat heftig zeg. En hoe bijzonder ook dat het advies zo anders is t.o.v. België dan he? Heb jij met de bloedingen 1,5 week rust van werk genomen? Was dat toen wel op doktersadvies?

    Ik zie dat je nu weer zwanger bent. Hopelijk dit keer zonder bloedingen en met een mooi kindje <3
     
  6. JoyNoa

    JoyNoa Bekend lid

    7 mei 2017
    929
    316
    63
    Vrouw
    Ik heb tijdens mijn vorige zwangerschap een hematoom gehad vanaf het begin. Dus ook op en af bloedverlies. 1 keer was rond 13 weken toen leek ik wel leeg te lopen zoveel bloedverlies maar het stopte dezelfde avond nog en de baby was ook oké. Daarna weer steeds beetjes bloedverlies en hielt aan tot 18 weken. Daarna is het helemaal gestopt.

    Ik ben uiteindelijk wel te vroeg bevallen met 34 weken omdat de hematoom wss wel voor een slechte aanhechting van de placenta had gezorgd en de placenta dus vroegtijdig losliet en mijn vliezen verzwakt waren door het bloedverlies steeds in de eerste helft en dus ook braken. Gevolg was een bloedbad in de slaapkamer en met loeiende sirenes naar het ziekenhuis. Wel een goed einde want mijn zoontje is toen geboren met een spoedks en alles was goed met hem! Na 2 weken waren we thuis :)
     
  7. Evi88

    Evi88 Niet meer actief

    @JoyNoa fijn dat het uiteindelijk toch goed is gekomen, ondanks de vroege bevalling! Wat was jouw situatie met de hematoom qua positie in baarmoeder? Had de gyn jou ook verteld dat het geen kwaad kon en je alles nog kon doen?
     
  8. Frummels

    Frummels Fanatiek lid

    31 mrt 2015
    4.475
    2.832
    113
    Vrouw
    Het bloeden begon toen ik 6,5 week was. Toen nog kleine week doorgewerkt, maat ik trok dat mentaal niet, dus toen ben ik op de bank/bed gaan liggen de hele dag tot 9 weken. Dat was absoluut geen dokteradvies, hij zei dat ik alles mocht doen. Ik las op het forum dat in België en Italië hele andere instructies worden gegeven en daarom ben ik toen plat gegaan, maar was helaas al te laat. Mogelijk zat het al vanaf het begin niet goed, dat zal ik nooit te weten komen. Ik weet wel dat mijn laatste bloed aanval kwam nadat ik een dag veel had gezeten en gestaan omdat ik een taart voor iemand ging maken. Achteraf spijt gehad dat ik dat gedaan heb, omdat het daarna mis ging.
     
  9. Thea23

    Thea23 Fanatiek lid

    7 okt 2011
    4.433
    1.123
    113
    ZZp er
    hier ook een hematoom gehad en helaas met een slechte afloop.
    Veel bloedverlies en leefde tussen angst en hoop.
    Bloed is meestal fout en dan krijg je echo en blijkt alles goed te zijn.
    Met 11 weken bleek ik bijna schoon te zijn en met 12 weken kreeg ik flinke weeen,
    Hematoom/bloedverlies had mijn lichaam zo verzwakt dat ik een virus kreeg die het kindje aanviel wat tot gevolg flinke weeen had .
    een echo gekregen en we zagen hoe langzaam het hartje stopte met kloppen, ben daarna 'bevallen'van een prachtig kindje volledig in vlies.

    Ten tijde van mn zwangerschap zeiden ze ook dat rust geen effect zou hebben maar elke keer als ik actief was verloor ik mega veel bloed ( kwam 1 tot2 keer per weer wel in zh of vk)
    Het zit NIET tussen je oren!!! RUST nemen en geen actieve dingen doen zoals zware dingen tillen of wandeltochten maken of veel/zwaar fietsen.
    Mijn vk had achteraf spijt dat ze dat gezegd had dat rust geen effect zou hebben.

    Neem je rust waar dat kan!
    ik had overgens 2 hematomen waarvan 1 3 bij 7 cm was.

    Als je op mn profiel komt en bij mijn berichten kijkt kan je terugvinden wat ik hier allemaal heb geschreven ten tijde van de hematoom.

    Doe rustig aan en ho moeilijk het ook is om te genieten probeer het toch!
    Mischien is het wel een kleine hematoom en is het voor je het weet weg en kan je lekker genieten!

    Het verhaal van de 1 is natuurlijk niet het verhaal van de ander.
    Je hoor goede verhalen met hematomen en slechte verhalen en houd moet dat die van jou een mage goed verhaal is met een prachtige afloop
     
  10. Yaisa

    Yaisa Fanatiek lid

    31 jul 2013
    1.200
    1.246
    113
    Ik heb bij m’n laatste zwangerschap ook een hematoom gehad. Bij mij zei de verloskundige dat de kans dat het goed zou gaan 50% was. Ik hoefde ook geen rust te houden.
    Na lezen op verschillende fora dat in andere landen wel rust wordt geadviseerd ben ik toch rustig aan gaan doen. Op m’n werk wisten ze al van de zwangerschap omdat ik plotseling heftig bloedverlies kreeg daar. Heb het toen meteen verteld. Ondanks dat het van de verloskundige niet hoefde heb ik op wel gezegd dat ik rustig aan moest doen en niet mocht tillen. Dit was geen enkel probleem.
    Als je gewoon met hetzelfde tempo doorgaat en het gaat mis dan denk je misschien “had ik maar...”.
    Bij de termijn echo was de hematoom weg, verder geen bloedverlies gehad en een gewone goede zwangerschap.
     
    Evi88 vindt dit leuk.
  11. Thea23

    Thea23 Fanatiek lid

    7 okt 2011
    4.433
    1.123
    113
    ZZp er
    Klopt achteraf zei ik dus ook HAD IK MAAR ...... daarom zeg ik nu ook met klem NEEM JE RUST!

    Fijn dat het bij jou een super afloop had ..
     
  12. JoyNoa

    JoyNoa Bekend lid

    7 mei 2017
    929
    316
    63
    Vrouw
    Ja mijn hematoom zat naast de vruchtzak toen maar denk dus uiteindelijk wel tussen placenta en baarmoederwand maar daar hadden ze eerder nooit iets over gezegd of waarschijnlijk niet gezien. Ik mocht gewoon alles doen, in Nederland gaan ze heel anders om met hematomen en vinden ze het allemaal niet zo spannend. Ik bleef ook gewoon bij de vk onder controle enzo. In andere landen geven ze je bedrust als je een hematoom hebt. Ik heb dus letterlijk tot aan mijn bevalling gewoon gewerkt Gelukkig is het idd allemaal goed afgelopen.
     
  13. taliaa

    taliaa VIP lid

    2 mrt 2007
    15.453
    1.634
    113
    Brabant
    Hier bij de laatste ook een hematoom.en wel rust gehouden.
    Zodra ik iets deed begon het bloedverlies weer en had ik zere buik.en vanaf 9 weken echt harde buiken.
    Bloedverlies hield tot 16 weken aan. Harde buiken heb ik gehouden. Wrs baarmoeder toch teveel geprikkeld.
     
    Evi88 vindt dit leuk.
  14. LillyLou

    LillyLou Lid

    31 okt 2016
    60
    34
    18
    Hier ook al twee bloedingen gehad en ruim 6w zwanger nu. Dinsdag nog een echo gehad die er goed uitzag, maar gisteren opnieuw bloedverlies. Het stopt telkes na een paar uur... Morgen opnieuw een echo, hopelijk alles in orde met de kleine spruit, maar een leuke start is het toch niet! Het maakt je zo onzeker!
     
  15. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Met 6.5 weken had ik een hematoom en met 7.5 week was hij al bijna weer weg.
    Met 10 weken was er niks meer te zien.
     
    Evi88 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina